  • 1. Data: 2013-02-03 00:19:47
    Temat: transakcje offline w Lidlu
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

    tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
    płatność płaską kartą do konta w Mille

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2013-02-03 10:29:14
    Temat: Re: transakcje offline w Lidlu
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    >u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

    płaciłem w sobotę ok. południa delfinkiem payWave z mBanku

    dzisiaj transakcja jeszcze nie jest zaksięgowana, nie ma też blokad

  • 3. Data: 2013-02-03 11:04:36
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-02-03 00:19, RobertS pisze:
    > u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?
    >
    > tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
    > płatność płaską kartą do konta w Mille

    Odkąd zmienili agenta rozliczeniowego dzieją się u nich cuda... jedna na
    ~10 operacji idzie online. W piątek dwa razy płaciłem w lidlu i tylko
    jedna z tych operacji poszła online. Poza tym w mBanku transakcje
    rozliczają się nawet po 5 dniach, a zawsze były po dwóch. Przestałem już
    nawet próbować zrozumieć jak to działa w lidlu, bo to wyższa filozofia
    chyba ;)

  • 4. Data: 2013-02-03 16:12:59
    Od: W <w...@w...pl>

    RobertS wystukał, co następuje:

    > u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

    Hm, ale normalne czy paypass/wave? Bo chyba jak zapłacisz normalnie to tak
    czy siak musi nastąpić autoryzacja? A to w Twojej gestii jest czy chcesz
    zbliżeniowo? No chyba, ż da się normalnie za <50pln bez autoryzacji?

  • 5. Data: 2013-02-03 21:08:39
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-02-03 16:12, W pisze:
    > RobertS wystukał, co następuje:

    > Hm, ale normalne czy paypass/wave? Bo chyba jak zapłacisz normalnie to tak
    > czy siak musi nastąpić autoryzacja?

    Na mojej mbankowej kk stykowe operacje potwierdzane pinem lecą w
    większości offline... a tylko co któraś online.

  • 6. Data: 2013-02-04 08:29:41
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2013-02-03 21:08, osa pisze:

    > Na mojej mbankowej kk stykowe operacje potwierdzane pinem lecą w
    > większości offline... a tylko co któraś online.

    dokładnie, też potwierdzałem pinem kartą do DK i poszło offline,
    a potem trzeba pilnować salda co by w debet nie wpaść

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2013-02-04 09:42:11
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 16:12:59 UTC+1 użytkownik W napisał:

    > Hm, ale normalne czy paypass/wave? Bo chyba jak zapłacisz normalnie to tak
    > czy siak musi nastąpić autoryzacja?

    Przecież autoryzacja nie oznacza "odpytania banku". Jak najbardziej, odkąd
    upowszechniła się w Polsce technologia EMV (a ja pierwszą kartę w pełni zgodną z EMV
    dostałem w 2007 r.), możliwa jest autoryzacja offline, tj. poprzez odpytanie karty.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 8. Data: 2013-02-04 12:29:32
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    >u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?
    >
    > tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
    > płatność płaską kartą do konta w Mille

    Dla karty kredyt. w Lidlu dla mniejszych kwot jest off-line, dla wiekszych
    nie wiem gdzie jest granica, ale tak powyzej 100zl to juz jest z blokada na
    koncie.

  • 9. Data: 2013-02-04 18:15:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Lut, 12:29, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie wiem gdzie jest granica, ale tak powyzej 100zl to juz jest z blokada na

    I tak powinno byc w kazdym sklepie (przyspiesza placenie karta).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2013-02-04 18:22:03
    Od: W <w...@w...pl>

    Olgierd wystukał, co następuje:

> [...]
    > odkąd upowszechniła się w Polsce technologia EMV (a ja pierwszą kartę w
    > pełni zgodną z EMV dostałem w 2007 r.), możliwa jest autoryzacja

    O, to ja bardzo dziękuję za wyjasnienie bo (dosyć długo jak widac) żyłem w
    sporej nieświadomości...