  • 1. Data: 2012-07-04 18:40:58
    Temat: [sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach
    Od: Ralf <g...@g...pl>

    Zdziwiłem się trochę sposobem rozliczania walut obcych w przypadku karty synca.
    Czy to co poniżej oznacza, że nie ma czegoś takiego jak _jedna_ waluta rozliczeniowa
    karty?
    Jak to jest w innych bankach? Wydawało mi sie, że zawsze jest jedna waluta
    rozliczeniowa.

    z regulaminu:
    Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu Kart ze znakiem MasterCard:
    a. wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna
    niż EUR)
    a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku
    w dniu rozliczenia Operacji,
    b. wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna
    niż USD)
    a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku
    w dniu rozliczenia Operacji,
    c. wykonane w walucie GBP są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna
    niż GBP)

    --
    pozdrawiam
    Ralf

  • 2. Data: 2012-07-04 20:05:51
    Temat: Re: [sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz
    > obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,

    No z tego fragmentu tak by wynikało. Przy okazji regulamin przewiduje
    dokonywanie transakcji w innych walutach niż PLN, EUR, USD, GBP, czy tylko
    tak wyciąłeś z regulaminu ?

    pozd
    as

  • 3. Data: 2012-07-04 20:54:21
    Od: Ralf <g...@g...pl>

    W dniu 2012-07-04 20:05, Adam S. pisze:

> [...]
    transakcji w innych walutach niż PLN, EUR, USD, GBP, czy tylko tak wyciąłeś z

    To chyba normalne, każdą kartą możesz płacić za granica, kwestia tylko przeliczania.
    Co do roliczeń potwierdziła mi to też panienka z okienka jak pytałem o funty, że jest
    tylko jedno przeliczenie GBP->PLN zgodnie z tabelą walut na stronie.
    Co ciekawe na koncie w PLN wisi blokada w GBP. Zobaczymy co będzie dalej.

  • 4. Data: 2012-07-04 23:19:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 04 Jul 2012 20:54:21 +0200, Ralf napisał(a):

> [...]
    > na stronie.
    > Co ciekawe na koncie w PLN wisi blokada w GBP. Zobaczymy co będzie

    No tak to sobie już w Ojcu (Aliorze) ustalili, że z USD,EUR,GBP przelicza
    od razu na PLN z innych walut przelicza na EUR i dopiero na PLN. Tak czy
    siak kursy Aliora to średnica raczej nie warta większego zainteresowania.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2012-07-05 08:42:25
    Od: "mohonk" <m...@W...gazeta.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

> [...]
    > siak kursy Aliora to średnica raczej nie warta większego zainteresowania.

    To można się ładnie zdziwić jak ktoś ma rachunek w CHF i będzie płacił kartą
    w Szwajcarii.

    mohonk

  • 6. Data: 2012-07-05 15:59:31
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    > To można się ładnie zdziwić jak ktoś ma rachunek w CHF i będzie płacił kartą
    > w Szwajcarii.

    i pewnie dlatego do konta w CHF nie mozna zamowic karty ;-)

  • 7. Data: 2012-07-05 16:13:56
    Od: "mohonk" <m...@W...gazeta.pl>

    Marcin <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > i pewnie dlatego do konta w CHF nie mozna zamowic karty ;-)

    Faktycznie nie można. Sądziłem, że skoro obydwa Aliory oferują konta w tych
    walutach to do każdego z nich można zamówić kartę, a tu niespodzianka.
    Ciekawe dlaczego tak?

  • 8. Data: 2012-07-05 18:51:19
    Od: assembea <a...@i...pl>

    > Faktycznie nie można. Sądziłem, że skoro obydwa Aliory oferują konta w tych
    > walutach to do każdego z nich można zamówić kartę, a tu niespodzianka.
    > Ciekawe dlaczego tak?

    Bo CHF jest "cenniejszą" walutą niż inne?

  • 9. Data: 2012-07-05 22:53:26
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2012 09:51:19 -0700, assembea napisał(a):

    > Bo CHF jest "cenniejszą" walutą niż inne?

    Poza tym chyba żaden bank nie oferuje w PL karty do konta w CHF - no
    chyba że Citek jedynie bym obstawiał.

    --
    xbartx