  • 1. Data: 2010-01-01 13:25:06
    Temat: stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
    Od: "ant" <h...@u...com>

    stoczniowcow i nasze panstwo (wlasciciela stoczni) przerobiono na
    szaro, a stocznie wcale NIE MUSIALY byc zamykane...

    marny to rzad, ktory dal sobie takie cos wcisnac - bez walki (z
    Bruksela) poświęcił dużą gałąź przemysłu

    tzn. MUSIAŁY, bo taka była wola państw, w których (podobnie jak w
    Polsce) jeszcze przemysł okrętowy pozostał...

    ale wcale nie musiały w sensie prawnym...

    http://oporni.salon24.pl/147014,polskie-stocznie-i-c
    o-dalej

    no, ale teraz już jest za późno...

    naszym "przyjaciołom" z Europy udało się osiągnąć cel - nasze duże
    stocznie produkcyjne ROZWALONE...

    teraz już się nie da odkręcić, także dlatego, że część majątku już
    sprzedana, umowy podpisane, a umowy / transakcji handlowej cofnąć /
    unieważnić się nie da...

  • 2. Data: 2010-01-01 16:08:43
    Temat: Re: stocznie NIE MUSIALY byc zamkniete
    Od: "Virck" <v...@n...net>

    Co ty przyjacielu pierdolisz z Nowym Rokiem....??? Zostaly zamkniete abys
    wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i
    abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza
    rzadania niz mozliwosci....

  • 3. Data: 2010-01-02 01:01:17
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

  • 4. Data: 2010-01-02 09:25:13
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Virck wrote:

> [...]
    > wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i
    > abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza

    Tu przecież nie chodzi o to co się opłaca, a co nie, bo wielu nie potrafi
    tego samodzielnie ocenić tylko muszą usłyszeć od innych. Tu chodzi o to czy
    jesteśmy gorsi od Niemców. Oni dopłacają do stoczni to my też chcemy. Oni
    dopłacają do Opla my też. Oni dopłacają do kupna samochodów to my też
    musimy. Oni zlikwidowali kopalnie węgla ... No nie, głupot powtarzać nie
    musimy. Albo na przykład taką głupotę, że pracują 2x wydajniej od nas. Tego
    też nie będziemy powtarzać. Wiemy co dobre.

  • 5. Data: 2010-01-02 11:56:12
    Od: "stary" <k...@w...pl>

> [...]
    > wiecej nie musial doplacac, aby ci z tego powodu nie podniesli podatkow i
    > abys w koncu nie musial ogladac mord tych stoczniowcow majacych wieksza

    A jak ty pierdolisz !Weź sie walnij w ten głupi łeb z Nowym Rokiem)

    stary

  • 6. Data: 2010-01-02 14:25:18
    Od: Virck <v...@n...com>

    stary wrote:

    > A jak ty pierdolisz !Weź sie walnij w ten głupi łeb z Nowym Rokiem)
    >
    > stary

    A co nie mam racji..??? Ile kasy doplaciles ty i inni w Polsce tylko aby
    utrzymac te kilka tysiecy miejsc pracy...?? Statki Polsce nie sa
    potrzebne...Tansze buduja w Azji...Kopelnie sa potrzebne bo potrzebny
    jest wegiel...PKP do ktorego doplacasz tez jest potrzebne, bo nie kazdy
    ma auto....Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009
    roku....Nareszcie....

  • 7. Data: 2010-01-02 15:26:12
    Od: "Virck" <v...@n...net>

    Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Najbardziej szkoda mi samych Stoczniowców (posiadają bardzo ukierunkowane
    > wykształcenie - poza branżą raczej nic ciekawego nie znajdą), którzy dali
    > się
    > uciszyć jednorazowymi odprawami i tzw. dobrowolnym odejściem. Teraz się
    > dodatkowo właśnie dowiadują, że wzięcie tej 'odprawy' wiąże się z brakiem
    > uprawnienia do zasiłku dla bezrobotnych.. No i teraz się jeszcze dowiedzą
    > (jak
    > czytają internet a nie papkę w tv) o tym, co napisał Autor wątku...
    > I już nic nie będą mogli zrobić... bo za marne 20-60 tys. zlotych dali

    To sobie ich zaluj....Moze zbierzcie sie wy tam uzalacze i zacznijcie ich
    utrzymywac z wlasnych pieniedzy...Oni tacy biedni przeciez....
    Ojej, nic nie znajda innego....Co za strata....Na tym polega zacofanie w
    Polsce, ze jak faceta postawia przy tasmie w wieku lat 20-tu to jak mu sie
    przyjdzie zmienic ta tasme po 20-tu latach pracy to okazuje sie, ze jest
    kompletnym kaleka, niezdatnym do robienia niczego innego...I jeszcze ta
    niewyobrazalna, wrecz kosmiczna niechec do zmian, do migracji....Dali saobie
    biedaczki zamknac buzie....No moze niech wiec ida palic opony a wszyscy nich
    zrobia dla nich zrzute na wodke...aby mogli domagac sie np. podwyzszenia
    podatkow z ktorych mozna by ich dalej utrzymywac.....

  • 8. Data: 2010-01-02 16:03:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Virck" news:00755d82$0$21725$c3e8da3@news.astraweb.com

    > A co nie mam racji..??? Ile kasy doplaciles ty i inni w Polsce tylko aby
    > utrzymac te kilka tysiecy miejsc pracy...??

    Dużo, zdecydowanie za dużo.
    Mi osobiście nie jest żal "związkowców", którzy dbali tylko o własną dupę a
    nie o tych co zdrowo zapier... na chleb no ale jak widać przyszła kryska na
    matyska. Szkoda, że uczciwym dostało się rykoszetem za ich fanaberie...

    > Kopelnie sa potrzebne bo potrzebny jest wegiel...

    Co nie zmienia faktu, że wcale nie muszą być państwowe.

    > PKP do ktorego doplacasz tez jest potrzebne, bo nie kazdy
    > ma auto....

    Otóż to - kolej jest bardzo potrzeba co nie zmienia faktu, że w Polsce kolej
    trzeba rozpierd... ludzi skażonych PRLem wykopać na zbity ryj i sprzedać!!!
    Podzielić ładnie infrastrukturę - niech zarządzą nią oddzielny podmiot i
    zrobić na torach prawdziwą PRYWATNĄ konkurencję.

    A do wszystkich przeciwników prywatyzacji (takiej prawdziwej, nie
    "prawicowej" rodem z AWS i pochodnych gówien w postaci PO, PIS i innych
    szemranych partyjek) - co daje w polskim wydaniu posiadanie przez państwo
    jakiejś firmy. Odpowiem - NIC. Bo zarządzają (w większości przypadków)
    ludzie z politycznego nadania, którym zbytnio (albo wcale) nie zależy na
    rozwoju przedsiębiorstwa ale dobrym współżyciu (adekwatne słowo do
    zaistniałej sytuacji) ze nierobami ze związków zawodowych i politycznej
    górze która posadziła ich grube dupsko na państwowym stołku.

    Po za tym tak już na całym marginesie naszej dyskusji - to tylko polska
    tedencja, że sprzedaje się to co przynosi zysk? ;) a to co stanowi balast
    dla podatnika trzyma się w łapkach jak srebra rodowe?

    > Ale to, ze upadly stocznie to najlepsza wiadomosc 2009
    > roku....Nareszcie....

    Amen. Czekam(y) jeszcze na kolej, pocztę polską, LOT itp.

  • 9. Data: 2010-01-02 18:52:26
    Od: " " <n...@g...pl>

> [...]

    czytają internet a nie papkę w tv) o tym, co napisał Autor wątku...
    I już nic nie będą mogli zrobić... bo za marne 20-60 tys. zlotych dali sobie

    Polecam raport z 2007 roku:

    "W raporcie dokonano analizy czarnego wariantu przyszłości Stoczni Gdynia -
    upadłości. Wynika z niej, że bezpośrednie skutki upadłości będą kosztowały
    zakład 3,5 mld zł. Cały rynek, w tym podwykonawcy i kontrahenci stoczni
    poniosą - z tego tytułu - do 2012 roku stratę ponad 10 mld zł.

    Stocznia współpracuje z ok. 800 firmami w całym kraju. - Nie można pominąć
    kosztów społecznych. W polskiej branży okrętowej pracuje ok. 80 tys. ludzi. Na
    skutek upadłości Stoczni Gdynia bezrobocie mogłoby wzrosnąć nawet o 3 proc. w
    skali kraju.

    Ponadto utratą pracy będzie zagrożonych 7 tys. pracowników samej stoczni. Tym
    samym bezrobocie w Gdyni zwiększy się dwukrotnie. Pomoc socjalna będzie
    kosztowała zaś dodatkowe 230 mln zł - ostrzega Tomasz Teluk."

    Źródło:
    http://www.wnp.pl/wiadomosci/upadlosc-przemyslu-stoc
    zniowego-to-80-tys-bezrobotnych,23299.html

  • 10. Data: 2010-01-02 19:15:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

> [...]
    > Tym samym bezrobocie w Gdyni zwiększy się dwukrotnie. Pomoc socjalna
    > będzie kosztowała zaś dodatkowe 230 mln zł - ostrzega Tomasz Teluk."

    Rozumiem Pański ból choć go nie dzielę z Panem. Nic nie stoi na przeszkodzie
    by Pan pomagał tym ludziom. Indywidualnie lub, jeżeli Pański pogląd jest
    bardziej rozpowszechniony to, wraz z innymi. Są do tego ramy prawne. Mnie
    nie odpowiada to, że Pański żal zmusza Pana do przemocy nad moim portfelem.
    Tak się Pan zafrasował nad niedolą stoczniowców i kooperantów, że nie
    zauważył Pan, że depcze wolę mniejszości (jak Pan zauważył, założyłem, że
    Pański pogląd jest w większości, choć nie jest to pewne), która nie widzi
    powodu w utrzymywaniu tych ludzi. Chcę też Panu zwrócić uwagę, że dużo
    tańsze by było płacenie stoczniowcom za nic nie robienie do końca ich żywota
    niż zmuszać ich do marnowania stali, energii elektrycznej i innych zasobów.
    Pański frasunek jest tak ogromny, ze przyćmiewa racjonalne myślenie. Państwo
    zostało pomyślane by stwarzać możliwości, a nie do utrzymywania jednych
    obywateli kosztem innych. Aż się wzruszyłem. Miły Panie. Myślę, że gdyby
    Pańskie rozumowanie cofnąć o jakieś 300 lat do dziś Polska by była
    potentatem światowym w produkcji podków dla koni, sierpów, i beczek
    drewnianych. Proszę zważyć, że każdy kowal i bednarz miał rodzinę i
    kooperantów. Znów się wzruszyłem.