  • 11. Data: 2009-09-12 13:27:41
    Temat: Re: spadek-podatek-spłata w ratach +50%?
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 12 Wrz, 15:19, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Natomiast zamiast pytać, lepiej samodzielnie go sobie udzielić, nie
    > wpłacając podatku.
    Na pewno takie nie wpłacenie podatku, mimo narzuconego terminu
    płatności (i to krótkiego)
    to dobry pomysł?

  • 12. Data: 2009-09-12 13:28:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > "Krzysiek" <k...@o...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > Nie brać kredytu - nie opłaca się. Kredyt podatkowy (10% rocznie) to
    > jedna z najlepszych ofert kredytowych na rynku. Ewentualne koszty
    > dodatkowe też są znikome.

    a to zależy. kredyt hipoteczny w walucie można i na 2% dostać. A
    złotówka akurat w gore idzie,

  • 13. Data: 2009-09-12 14:15:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 13:35:38 -0700, Krzysiek napisał(a):

    > Znajoma musi zapłacić podatek od spadku. Dostała spadek, ale to nie
    > znaczy, że ma pieniądze na podatek. Do spłaty jest 20k PLN, od drugiej
    > osoby która ma podobna kwotę dowiedziała się, że urząd skarbowy wyraził
    > zgodę na spłatę w ratach ale chce wtedy dostać 50% więcej. Nie wiem czy
    > jej wierzyć, możliwe to jest?

    Znajoma źle zrozumiała. Chcą dostać 50% odsetek ustawowych, czyli obecnie
    jeśli mnie pamięć nie myli, to 5% rocznie od tych odroczonych rat podatku.

    > Liczyłem, że US będzie potrafił pójść na rękę i rozłożyc spłate w miarę
    > bez odsetkowo ale tak chyba jest dla niej lepiej wziąć kredyt w banku...

    A widziałeś w banku kredyt na 5% rocznie?

  • 14. Data: 2009-09-12 14:18:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:15:28 +0000, jureq napisał(a):

    > Chcą dostać 50% odsetek ustawowych

    Drobna poprawka: nie ustawowych, tylko podatkowych.

  • 15. Data: 2009-09-12 15:08:06
    Od: z...@o...pl

    > Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:15:28 +0000, jureq napisaĹ&#65533;(a):

    > Drobna poprawka: nie ustawowych, tylko podatkowych.

    czy te 50% to jest stopa procentowa? roczna?
    a może organ podatkowy idzie na rękę i życzy sobie
    tylko 50% w sensie 'połowy' odsetek podatkowych?

    i czy podatniczka juz zaprzepaścila termin złożenia
    oświadczeń zwalniających z płacenia podatku spadkowego?

    oraz czy ten termin jest zawity (nie dający się przywrócić)?

    wyjaśniam, że większość spadkobierców (najczęściej najbliższa
    rodzina zmarłego) ma prawo złożyć wniosek o całkowite zwolnienie
    z podatku spadkowego do kwoty około miliona zł

    nie pamiętam jak bliskie musi to być pokrewieństwo ani czy termin
    złożenia wniosku jest zawity (nie możliwy do przywrócenia)

    niech ta pani dowie się czy termin minął a jeżeli minął to może
    niech wnioskuje o przywrócenie terminu a wtedy naczelnik urzędu
    skarbowego być może zgodzi się "przywrócić termin" i ta pani
    nie będzie musiała płacić w ogole żadnego podatku.

    No i co oznacza te 50%? połowę tego co musiałaby zapłacić bez
    ugody? Całkowity wieloletni koszt odsetek rozłożonych na X lat?

    Czy stopę roczną? W to ostatnie nie wierzę, bo chyba wtedy
    opłaciłoby się jej płacić odsetki karne 10% czy 11% i nie bawić
    sie w żadne ugody

  • 16. Data: 2009-09-12 15:45:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > a to zależy. kredyt hipoteczny w walucie można i na 2% dostać. A złotówka
    > akurat w gore idzie,

    Ale perspektywa dla PLN jest wybitnie niekorzystna, no i zawsze powtarzam:
    jak ktoś ma ochotę grać na walutach są do tego wielokroć lepsze instrumenty
    niż kredyty walutowe.

  • 17. Data: 2009-09-12 15:48:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Krzysiek" <k...@o...pl> wrote in message
    k.googlegroups.com...

    > Na pewno takie nie wpłacenie podatku, mimo narzuconego terminu
    > płatności (i to krótkiego)
    > to dobry pomysł?

    Czy jest to dobry pomysł, każdy musi sam zdecydować, akurat dla mnie nie ma
    tu żadnych wątpliwości, ale ludzie mają różne podejścia.

    Na pewno jest on finansowo korzystniejszy od brania kredytu w celu
    zapłacenia jakiegoś podatku. Dodajmy, że odsetki od podatku nie opłaconego w
    terminie nie kapitalizują się, jest to oprocentowanie proste.

  • 18. Data: 2009-09-12 15:50:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message

    > No i co oznacza te 50%? połowę tego co musiałaby zapłacić bez
    > ugody?

    Mniej więcej to.

  • 19. Data: 2009-09-12 16:16:38
    Od: z...@o...pl

    > Czy jest to dobry pomysł, każdy musi sam zdecydować, akurat dla mnie nie ma
    > tu żadnych wątpliwości, ale ludzie mają różne podejścia.

    moim zdaniem pomysł można polecić osobom pracującym na umowę o pracę, ale
    pod poniższymi zastrzeżeniami.

    Przy DG jest to rozwiązanie kłopotliwe. Ja notorycznie występuję kilkanaście
    razy w ciągu roku o zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami. Jeżeli zaległość
    bylaby nieujawniona i ja sam złożę czynny żal i obniżę sobie % z 10% do 7,5%
    to fajnie. Gorzej jeżeli urząd wiedzialby o zobowiązaniu podatkowym, odmawiał
    wydawania zaświadczeń o niezaleganiu czy zablokowałby konto firmowe w banku.

    A niechyby banki sie dowiedziały o zaległości i wypowiedziały finansowanie...
    To w ogóle nic tylko zbankrutować.

    Inna kwestia, że podatniczka o której mowa, także naraża się na windykację
    np. wynagrodzenia za pracę przez zajęcie rachunku bankowego.

    To są istotne minusy proponowanego rozwiązania.

  • 20. Data: 2009-09-12 18:35:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 17:08:06 +0200, zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
    napisał(a):

    > a może organ podatkowy
    > idzie na rękę i życzy sobie tylko 50% w sensie 'połowy' odsetek
    > podatkowych?

    Jestem niemal pewien, że to o to chodzi. Jest to tzw. opłata
    prolongacyjna obowiązująca gdy Urząd zgodzi się rozłożyć podatek na raty.
    Wynosi ona dokładnie połowę normalnych odsetek podatkowych.