  • 1. Data: 2009-09-11 20:57:28
    Temat: Ubezpieczenie assistance gold w Citibanku
    Od: Michal <m...@n...org>

    Jak rozumieć to stwierdzenie z OWU tego assistance:

    2. Zdarzeniem objetym ochrona ubezpieczeniowa, które uzasadnia
    swiadczenie uslug assistance, jest zdarzenie zaistniale w trakcie
    podrózy zagranicznej ubezpieczonego, pod warunkiem, ze zagraniczna
    podróz ubezpieczonego nie przekracza 60 dni, a platnosc
    za podróz srodkami transportu przewoznika zawodowego nastapila za pomoca
    Karty Kredytowej Citibank Gold.

    Oraz:

    W razie zdarzenia, Centrum informacyjne ma możliwość/obowiązek:

    3) potwierdzic fakt oplacenia Karta` kosztu podrózy zagranicznej srodkiem
    transportu przewoznika zawodowego (dotyczy swiadczen
    w ramach "Pomocy w podrózy"),

    Mam to rozumieć tak, że niestety nie skorzystam z ubezpieczenia w
    podróży, jeśli znajdę się za granicą przy pomocy innego środka
    transportu (np prywatny samochód?), lub co gorsza przewoźnik zawodowy
    nie przyjmuje płatności kartami?

    A co, jeśli poleciałem do kraju A, zapłaciwszy kartą za bilet, a potem
    do kraju B, zapłaciwszy gotówką i pech chciał, że zachorowałem w kraju
    B? Ewentualnie inne możliwe kombinacje typu podróż samolotem + podróż
    samochodem?

    Te warunki są podstępne i chcące ewidentnie naciąć posiadacza czy tylko
    mi się wydaje? Warunki w żaden sposób nie definiują "płatności za podróż"...

    Jakie karty kredytowe oferują naprawdę uczciwe i sensowne ubezpieczenia
    podróżne, bez tego typu atrakcji? A może to ubezpieczenie jest fajne
    tylko źle interpretuję zapisy?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-11 21:04:06
    Temat: Re: Ubezpieczenie assistance gold w Citibanku
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 22:57:28 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > podróży, jeśli znajdę się za granicą przy pomocy innego środka
    > transportu (np prywatny samochód?), lub co gorsza przewoźnik zawodowy

    Tak to trzeba rozumieć, podstępu w tym nie widzę -- OWU wyraźnie mówi
    jakie są warunki objęcia Cię ubezpieczeniem.

    Takich cudów nie ma w warunkach np. "prestiżowej" karty Polbanku oraz
    złotej Aliora. A np. mBank/Multibank pozwala pojechać własnym autem, pod
    warunkiem, że ostatnie tankowanie masz w Polsce i płacisz tą kartą (OIDP,
    mogłem coś pomieszać).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-09-11 21:11:45
    Od: Michal <m...@n...org>

    Olgierd pisze:

    > Tak to trzeba rozumieć, podstępu w tym nie widzę -- OWU wyraźnie mówi
    > jakie są warunki objęcia Cię ubezpieczeniem.

    Jasne, ale nie definiuje jasno "płatności za podróż". Przykładowo, z A
    do B samolotem i z lotniska do hotelu taksówką (płatność gotówkowa). I
    jak zapłaciłem za "podróż"? Bo "podróżą" można nazwać i to i to.

    Już wiem, że ta karta jest bez sensu jak dla mnie.

    > Takich cudów nie ma w warunkach np. "prestiżowej" karty Polbanku oraz
    > złotej Aliora.

    Złota Aliorowa wydaje się być sympatyczna, ale czy będzie faktycznie
    niezawodna? Już kiedyś o to pytałem i opinie były nie najlepsze...

    --
    Michał

  • 4. Data: 2009-09-11 21:50:24
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:
> [...]
    > warunkiem, że ostatnie tankowanie masz w Polsce i płacisz tą kartą (OIDP,

    Diners daje ubezpieczenie na całą podróż jeśli któryś z elementów
    podróży bądź hotel jest opłacony kartą. Przy podróży samochodem
    prywatnym należy zatankować w dniu przekroczenia granicy w .pl i
    następnie na dowolną kwotę za granicą. Dowcip polega na tym, że czasami
    trudno znaleźć za granicą stację, na której można DC zapłacić ;-)

  • 5. Data: 2009-09-11 22:05:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

> [...]
    > podróży, jeśli znajdę się za granicą przy pomocy innego środka
    > transportu (np prywatny samochód?), lub co gorsza przewoźnik zawodowy

    tak.

    > A co, jeśli poleciałem do kraju A, zapłaciwszy kartą za bilet, a potem
    > do kraju B, zapłaciwszy gotówką i pech chciał, że zachorowałem w kraju
    > B?

    no to pech.

    > Ewentualnie inne możliwe kombinacje typu podróż samolotem + podróż
    > samochodem?

    A to już chyba wg ich uznania.

    > Te warunki są podstępne i chcące ewidentnie naciąć posiadacza czy tylko
    > mi się wydaje? Warunki w żaden sposób nie definiują "płatności za
    > podróż"...

    warunki są jasne, ale trudne do spełnienia.

  • 6. Data: 2009-09-11 22:19:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 23:11:45 +0200, Michal napisał(a):

    > Jasne, ale nie definiuje jasno "płatności za podróż". Przykładowo, z A
    > do B samolotem i z lotniska do hotelu taksówką (płatność gotówkowa). I
    > jak zapłaciłem za "podróż"? Bo "podróżą" można nazwać i to i to.

    Myślę, że w rozumieniu OWU podróż taksówką poza granicami kraju nie jest
    podróżą zagraniczną. Ważne, byś przekraczał każdą granicę korzystając z
    usług zawodowego przewoźnika, za którego usługi zapłacisz taką kartą.

    Polecam lekturę OWU dla kart Polbanku -- warunki wydają mi się całkiem
    sensowne, zaś karta jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o użycie
    poza granicami RP.

  • 7. Data: 2009-09-12 08:57:49
    Od: Michal <m...@n...org>

    W sumie jakby się tak zagłębić w temat tego, co NAPRAWDĘ oferują karty
    typu gold (poza kolorkiem i "prestiżem" rzecz jasna ;))) <ironia> ) to
    wychodzi na to, że poza frequent flyerami lub też maniakami biur podróży
    to większość tych kart po prostu nie ma sensu dla zwykłych ludzi. A już
    na pewno nie karta Citi Gold. Przepłacamy za kartę a w zamian nie
    dostajemy nic sensownego.

    Jakie więc macie jeszcze pomysły- tak już z czystej ciekawości pytam- na
    kartę Gold, która fajnie ubezpieczy kogoś, kto 1-2 / rok wyjeżdża za
    granicę, najczęściej własnym samochodem, w celach wypoczynkowych?

    Padła propozycja Aliora (bardzo ciekawa bo z opłat się zwolnić łatwo i
    na tą się zdecyduję), Polbank (oferta dobra, ale ten system transakcyjny
    i ogólnie poziom tego banku)... Co jeszcze? :D

    --
    Michał

  • 8. Data: 2009-09-12 10:41:50
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 11-09-2009 o 22:57:28 Michal <m...@n...org> napisał(a):

    > Jakie karty kredytowe oferują naprawdę uczciwe i sensowne ubezpieczenia
    > podróżne, bez tego typu atrakcji? A może to ubezpieczenie jest fajne
    > tylko źle interpretuję zapisy?

    IMHO ubezpiecznenie do kart Silver i Gold w Pekao SA jest całkiem niezłe,
    choć bank niestety generalnie raczej dziwny.

    Ochrona ubezpieczeniowa działa cały czas pobytu za granicą (RP lub kraju
    stałego pobytu), niezależnie od tego w jaki sposób opłacono podróż, jak
    długo trawała i czy dotarliśmy tam samolotem, samochodem czy też per
    pedes. :)

    Pakiet został przejęty chyba wraz z kartami BPH bowiem i ubezpieczyciel
    jest ten sam (Hestia), i OWU dziwnie podobne.

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 9. Data: 2009-09-12 11:06:34
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Filip wrote:

> [...]
    > następnie na dowolną kwotę za granicą. Dowcip polega na tym, że czasami
    > trudno znaleźć za granicą stację, na której można DC zapłacić ;-)

    Warunki mówią, że trzeba zapłacić za benzynę w Polsce, a następnie być w
    stanie udowodnić, że tego samego dnia znaleźliśmy się zagranicą -
    zapłata kartą zagranicą jest tylko przykładem takiego "dowodu". :-)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2009-09-12 11:06:37
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Michal wrote:

    > Jakie więc macie jeszcze pomysły- tak już z czystej ciekawości pytam- na
    > kartę Gold, która fajnie ubezpieczy kogoś, kto 1-2 / rok wyjeżdża za
    > granicę, najczęściej własnym samochodem, w celach wypoczynkowych?

    bardzo sie uparles na te karte gold?

    jak nie, to do eurpoejskich podrozy samochodem wystarczy
    ci terminowe ubezpieczenie moto-assitance (tzw. zielona karta)
    + karta ekuz z nfz-u.

    karte ekuz wyrobisz w oddziale nfz-u w ciagu jednego poranka,
    a przyzwoite terminowe moto-assitance mozna kupic w pzu.
    porownaj sobie owu:
    http://www.pzu.pl/?nodeid=produkt_pzu_sa&group_id=40
    &category_id=29809&prod_id=1707