  • 1. Data: 2009-09-11 14:38:07
    Temat: Kalkulator dla lokat antybelkowych
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Nowy kalkulator od Bankier.pl dla lokat antybelkowych. Chyba bedzie
    przydatny dla osob planujacych ich zalozenie

    http://www.bankier.pl/kalkulatory/unikanie-podatku-b
    elki/

    Polecam :)
    MM

  • 2. Data: 2009-09-11 18:42:19
    Temat: Re: Kalkulator dla lokat antybelkowych
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.09.11 16:38, Michał 'Amra' Macierzyński pisze:
    > Nowy kalkulator od Bankier.pl dla lokat antybelkowych. Chyba bedzie
    > przydatny dla osob planujacych ich zalozenie
    >
    > http://www.bankier.pl/kalkulatory/unikanie-podatku-b
    elki/

    A faktycznie odsetki 2.4949, jakie uzyskuje się przy kwotach
    generowanych przez ten kalkulator, zaokrągla się do 2.49 a nie do 2.50 ?

    --
    Mar

  • 3. Data: 2009-09-11 19:24:06
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Mariusz wrote:

    elki/

    > A faktycznie odsetki 2.4949, jakie uzyskuje się przy kwotach
    > generowanych przez ten kalkulator, zaokrągla się do 2.49 a nie do 2.50 ?

    Oczywiście, że do 2,49 - choć może też zależeć od algorytmu używanego
    przez bank i od błędów w nim. :-)

    Oczywiście kalkulator daje wyniki bez sensu, bo nie ma po co trzymać
    kwoty generującej odsetki 2,4949 - w zupełności wystarczy 2,485. :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2009-09-12 17:56:35
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 11 Wrz, 16:38, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:
    > Nowy kalkulator od Bankier.pl dla lokat antybelkowych. Chyba bedzie
    > przydatny dla osob planujacych ich zalozenie

    chyba jednak ten na www.kalkulatorlokat.pl liczy bardziej precyzyjnie
    i do tego można wybrac sposób zaokrąglania odsetek przez bank

    --
    plusz

  • 5. Data: 2009-09-13 11:03:30
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Oczywiście kalkulator daje wyniki bez sensu, bo nie ma po co trzymać
    > kwoty generującej odsetki 2,4949 - w zupełności wystarczy 2,485. :-)

    Dla Eurobanku nalezy optymalizowac wlasnie do 2.485 lub inne wartosci
    odsetek ponize 2.49 majace 5 na trzecim miejscu po przecinku.
    Z kolei jak dobrze pamietam ING i BZWBK oszukuje obcinajac trzecie miejsce
    po przecinku; jednak w tych bankach brak dobrej oferty depozytow a tym
    bardziej bezbelkowych; w takich bankach optymalizacja do np. 2.490.

  • 6. Data: 2009-09-16 21:48:52
    Od: Sero <m...@g...com>

    On 11 Wrz, 21:24, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
    > Mariusz wrote:
    > Oczywiście kalkulator daje wyniki bez sensu, bo nie ma po co trzymać
    > kwoty generującej odsetki 2,4949 - w zupełności wystarczy 2,485. :-)

    Jestem autorem kalkulatora i mogę zmienić algorytm (lub dodać funkcje)
    w zależności od zapotrzebowania.
    Założeniem kalkulatora było wygenerowanie "bezpiecznej kwoty" i raczej
    nie chodziło o zrobienie banku w wała na 0,5gr, tylko uniknięcie
    płacenia 38% podatku.
    Różnica 1gr przy kwotach rzędu 2,5zł, to tylko 0,4%, więc wydaje mi
    się, że niewielka i ważniejsze jest uniknięcie płacenia 1zł dziennie.
    Zapewniam, że wszystko jest liczone na tyle precyzyjnie, na ile
    pozwala procesor w komputerze :)
    Przy tworzeniu kalkulatora próbowałem wyciągnąć trochę informacji od
    banków, ale na infoliniach niewiele wiedzą, więc wykonałem testy na
    własnym koncie, gdzie mi jasno wyszło uczciwe zaokrąglanie
    matematyczne. Mam jeszcze konto w WBK, więc niebawem sprawdzę czy tam
    oszukują obcinając końcówki.
    Obcinanie wydaje mi się bardzo prawdopodobne, bo czasami przy
    tworzeniu systemów informatycznych omija się używanie liczb
    zmiennoprzecinkowych (komputery słabo sobie z nimi radzą i potrafią
    generować błędy) i liczy się po prostu kwotę w groszach traktując ją
    jako liczbę całkowitą.

  • 7. Data: 2009-09-17 17:54:33
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Sero" <m...@g...com>
> [...]
    > zmiennoprzecinkowych (komputery słabo sobie z nimi radzą i potrafią
    > generować błędy) i liczy się po prostu kwotę w groszach traktując ją

    BZWBK ma system ICBS podobnie jak Millennium, a w Millennium sam
    doswiadczalnie sprawdzilem że system ucina a nie zaokragla
    Mialem u nich overnight (odziedziczylem po Banku Gdanskim) i w dziennym
    naliczaniu odsetek widac to bylo dokladnie
    Saldo, ktore dawalo np 0,0099 zl odsetek ksiegowalo w rezultacie 0,00
    odsetek
    czyli odsetek nie bylo
    Po przelaniu na rachunek 1 grosza zaczynały powstawać odsetki
    juz od razu w wysokości 0,01 zł

    Zawiadomilem o wszystkim GINB i prosilem o zbadanie zarowno Millennium
    jak i BZWBK, ale nie wiem czy to zrobili. Millennium w kazdym razie
    odpowiadala w tej sprawie do GINBu kręcąc niemiłosiernie - m.in. pisali
    że losowo system "czasem" zaokrągla :-))

    Do dzis mam na dysku korespondencję w tej sprawie (zainteresowanym mogę
    podać numery pism) ale Millennium zaczęło po kilka razy w miesiacu
    zmieniac stopy, wprowadzili limit salda z zerowa stopą i oprocentowanie
    dopiero powyzej, aż w koncu rozstalem się z nimi
    *** blad ***