  • 1. Data: 2002-11-11 15:30:51
    Temat: przymusowy wykup akcji prosper-bank - czy ktoś orientuje się w tym temecie ?
    Od: "Piotr" <n...@p...USUN_SPAM.com>

    znajomy w 1991 roku wpłacił na akcje prosper banku 5 000 000 zł
    w 1994 roku prosper-bank potwierdził, że znajomy jest właścicielem 50 akcji
    prosper banku

    w ubiegłym roku (chyba w lipcu) poinformowano go o przymusowym wykupie akcji
    przez kredyt bank i z tego co mówi dostał za to 100 zł, ale dokument z
    napisem "akcje na okaziciela" ma nadal w domu

    czy ktoś orientuje się czy to przedstawia jakąkolwiek wartość i czy ten
    przymusowy wykup był zgodny z prawem czy ewentualnie istnieją jakieś szanse
    wyciągnięcia z tego pieniędzy ?

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 2. Data: 2002-11-11 15:45:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > czy ktoś orientuje się czy to przedstawia jakąkolwiek wartość i czy ten
    > przymusowy wykup był zgodny z prawem czy ewentualnie istnieją jakieś
    szanse
    > wyciągnięcia z tego pieniędzy ?

    No niech sie cieszy, ze cokolwiek dostal - bo gdyby nie KB to bank upadlby i
    nie mialby nic....

    A wiecej - raczej nic juz nie uzyska

  • 3. Data: 2002-11-11 15:47:37
    Od: "Piotr" <n...@p...USUN_SPAM.com>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:aqoj64$f33$1@news.onet.pl...
    > No niech sie cieszy, ze cokolwiek dostal - bo gdyby nie KB to bank upadlby
    > nie mialby nic....
    >
    > A wiecej - raczej nic juz nie uzyska

    hmm..
    interesuję się tą sprawą od wczoraj, a do Internetu mam dostęp od 30 minut
    i już wyczytałem, że wielu prawników kwestionuje prawo do "przymusowego
    wykupu akcji"

    inna sprawa to upadek banku, a inna to przymusowe pozbawienie człowieka
    własności
    a może właśnie jemu zależało na odzyskiwaniu należności od syndyka ? :))

    na razie chcę się jak najwięcej dowiedzieć na ten temat - nie sądzę, aby
    ludzie, którzy zainwestowali w to dużo pieniędzy tak łatwo się pogodzili ze
    stratą
    jeśli zobaczę jakieś dokumenty i wyroki sądów potwierdzające, że nie ma
    szans na odzyskanie pieniędzy to po prostu poinformuję właściciela akcji, że
    są nic nie warte

    na razie próbował skierować sprawę do arbitra bankowego, ale oczywiście ani
    nie spełnił procedur, ani sprawa się nie nadawała - człowiek nie zna się na
    tym, ale szkoda mu pieniędzy

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2002-11-11 15:56:16
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <n...@p...USUN_SPAM.com> napisał w
    wiadomości news:aqojgh$3f4$1@foka.acn.pl...

> [...]
    > i już wyczytałem, że wielu prawników kwestionuje prawo do "przymusowego

    To sie raczej nadaje na pl.soc.prawo.
    AFAIR przymusowy wykup to mechanizm z KSH.

    Karol

  • 5. Data: 2002-11-11 16:32:19
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Piotr"

    > inna sprawa to upadek banku, a inna to przymusowe pozbawienie człowieka
    > własności

    Od dwóch lat czy coś koło tego funkcjonuje mozliwość przymusowego wykupu.
    Jeżeli jeden udziałowiec spółki ma minimum 90% (albo 95%, nie pamiętam) to
    może skorzystać z tej możliwości.

    Bogdan

  • 6. Data: 2002-11-11 19:55:05
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    Osobnik podszywający się pod Piotr w swoim donosie
    news:aqojgh$3f4$1@foka.acn.pl napisał(a):

    > inna sprawa to upadek banku, a inna to przymusowe pozbawienie człowieka
    > własności
    > a może właśnie jemu zależało na odzyskiwaniu należności od syndyka ? :))

    Nikt go wlasnosci nie pozbawil a gdyby nie KB to pewnie Prosper by padl i
    zaden syndyk nie przynioslby mu pewnie ani grosza. Akcjonariusze sa na
    ostatnim miejscu w razie upadlosci.

    > na razie chcę się jak najwięcej dowiedzieć na ten temat - nie sądzę, aby
    > ludzie, którzy zainwestowali w to dużo pieniędzy tak łatwo się pogodzili
    > ze stratą

    KB nie jest winien straty jaka poniesli ale zarzadzajacy bankiem. Na wybor
    zarzadzajacych posrednio mial twoj znajomy wplyw. A poza tym piszesz, ze w
    91 wplacil 5 mln zlotych. rozumiem ze to zlotowki sprzed denominacji . Niech
    sie cieszy ze dostal nawet te 100 zlotych. Mogl nie dostac nic.

    > jeśli zobaczę jakieś dokumenty i wyroki sądów potwierdzające, że nie ma
    > szans na odzyskanie pieniędzy to po prostu poinformuję właściciela akcji,
    > że są nic nie warte

    Jesli wzial pieniadze juz nie jest wlascicielem zadnej akcji. Sprzedal je.

    > na razie próbował skierować sprawę do arbitra bankowego, ale oczywiście
    > ani nie spełnił procedur, ani sprawa się nie nadawała - człowiek nie zna
    > się na tym, ale szkoda mu pieniędzy

    Takie sprawy to nie do arbitra, tylko do sadu a ktory to juz niech sie
    wypowiedza na pl.soc.prawo

    Przemek

    --
    Test sygnaturki