  • 41. Data: 2004-05-19 11:53:15
    Temat: Re: przestroga: rezygnacja z konta mbank - po rozmowie z mlinią
    Od: Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl>

    In article <4...@n...onet.pl>,
    n...@o...pl says...
    W watku <4...@n...onet.pl>,
    n...@o...pl piszesz...

    |Dowiadujemy się czegoś nowego :)
    |A ponieważ to bardzo ciekwae, rozwiń proszę tą myśl.

    Nie dziwie sie ze to cos nowego dla Ciebie bo inaczej bys tam nie
    trzymal pieniedzy. Za brak wiedzy zawsze sie placi - takie czasy.
    Banki internetowe maja z definicji miec wysokie oprocentowanie poniewaz
    oszczedzaja na placowkach i etatach. Natomiast polskie tzw "banki
    internetowe" (tylko znazwy) maja oprocentowanie minimalnie wyzsze od
    bankow klasycznych. Nie wspomne juz o pelnych (klasycznyn
    MontPython'owskim) humorze w oplatach za przelewy internetowe - to jest
    tak absurdalne ze az nie chce sie wierzyc. Nie wspomne takze o takich
    detalach jak platne potwierdzenie przelewu (na ktore zreszta trzeba
    czekac az przyjdzie poczta - paranoja) itp - hehe - w sumie to nie wiem
    czy sie smiac czy plakac - ale chyba jednak smiac bo frajerow dostatek.

    Ogolnie to dla mnie mozesz trzymac nawet pieniadze w bankach ukrainskich
    lub rosyjskich gdzie oplata za przelew moze odchodzic do 20% sumy, a w
    dolarach Ci nie wydadza nawet jak to jest konto dolarowe (tylko w
    rublach po kursie oficjalnym) - autentyczne przypadki z praktyki. Dla
    mnie mozesz byc sobie "trendy" bo to takie coolowe trzymac pieniadze w
    banku internetowym i mozna sie pochwalic wsrod znajomych na podworku.
    Dla mnie mozesz gotowke trzymac w skarpetce. Mnie to nic, ale to nic nie
    obchodzi. EOT.

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 42. Data: 2004-05-19 12:08:06
    Temat: Re: przestroga: rezygnacja z konta mbank
    Od: Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl>

    In article <1...@4...com>,
    r...@a...net.pl says...
    W watku <1...@4...com>,
    r...@a...net.pl piszesz...

    |A po co klasyczne placówki?

    Konkretne pytanie wiec odpowiem mimo ze probuje wszedzie zrobic EOT bo
    wiem ze wiele osob jest niereformowalnych jezeli chodzi o te banki.

    Czemu:
    a) jak system "padnie" nie zrobisz nic - nie zrobisz przelewu, nie
    wyplacisz pieniedzy, nei bedziesz nawet wiedziec CO JEST GRANE!
    Kompletna pustka. Oczywiscie w przypadku "klasycznego" system takze moze
    odmowic pracy ale wtedy zawsze masz jakies mozliwosci ruchu,
    internetowy = zero mozliowsci.
    b) nie masz mozliwosci szybkiego uzyskania roznych "papierow" -
    najproszty przyklad to potwierdzenie przelewu. Owszem moza sobie
    wydrukowac ze strony ale niewiele przedsiebiorstw cos takiego uzna bo
    taki przelew to sobie mozna w Word'ie przygotowac. Czyli w przypadku
    banku internetowego musisz czekac az laskawie przyjdzie potwierdzenie
    poczta, w przypadku banku z placowkami mozesz miec w kazdej doslownie
    chwili. I tak jest z wszytkimi innymi drukami.
    c) reklamacje - temat rzeka. Bank internetowy ma zdecydowanie mniejsze
    pole manewru. Owszem - konsultanci sa monitorowani, jest polityka
    jakosci ale badzmy realistami - nigdy ale to nigdy nie bedzie tak ze
    kontakt przez telefon jest bardziej efektywny od kontaktu bezposredniego
    i to Ci powie kazdy. Duzo latwiej zalatwic sprawe osobiscie anizeli
    przez telefon. Zreszta jak takiemu konsultantowi pokazac jakies
    dokumenty ktore potwierdzaja Twoja teorie zdarzen a nie banku? Faxem?
    Przeskanowac? Smiech na sali - efektywnosc bliska zeru.

    I jeszcze kilka pomniejszych jak np. KONIECZNOSC sprawnego posiadania
    internetu lub telefonu - tylko prosze nie mowic ze cos takiego jest
    oczywiste bo telefony moga z jakiegos powodu nie dzialac (np. TPSA Cie
    odloaczy bo czemu nie - ile bylo takich pezpodstawnych przypadkow) a
    providerzy w Polsce wiadomo jak funkcjonuja. Itd itp.

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 43. Data: 2004-05-19 12:32:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    >oszczedzaja na placowkach i etatach. Natomiast polskie tzw "banki
    >internetowe" (tylko znazwy) maja oprocentowanie minimalnie wyzsze od

    A to ciekawa opinia. Dla Ciebie ROR z % na poziomie 0,01 % ten z 3 % to
    "minimalna różnica ;-)))) ?

    >Nie wspomne juz o pelnych (klasycznyn
    >MontPython'owskim) humorze w oplatach za przelewy internetowe - to jest
    >tak absurdalne ze az nie chce sie wierzyc.

    A słyszałeś o bankach, gdzie te przelewy są bezpłatne? A nawet jak są
    płatne, to 3 PLN za przelew a 0,5 czy 0,99 to chyba jednak jest różnica?

> [...]
    >czekac az przyjdzie poczta - paranoja) itp - hehe - w sumie to nie wiem
    >czy sie smiac czy plakac - ale chyba jednak smiac bo frajerow dostatek.

    O wydrukach potwierdzenia też nie słyszałeś? I ile razy potrzebowałeś
    PŁATNEGO PRZESYŁANEGO POCZTĄ potwierdzenia?

> [...]
    >dolarach Ci nie wydadza nawet jak to jest konto dolarowe (tylko w
    >rublach po kursie oficjalnym) - autentyczne przypadki z praktyki.

    Twoje wiedza o tamtejszym systemie bankowym zatrzmała sie na roku 89 chyba.

> [...]
    >banku internetowym i mozna sie pochwalic wsrod znajomych na podworku.
    >Dla mnie mozesz gotowke trzymac w skarpetce. Mnie to nic, ale to nic nie

    Generalnie mało wiesz, ale za to dużo chrzanisz. Taki urok?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 44. Data: 2004-05-19 12:50:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 19 May 2004 14:08:06 +0200, w <M...@n...mm.pl>,
    Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl> napisał(-a):

    > Czemu:
    > a) jak system "padnie" nie zrobisz nic - nie zrobisz przelewu, nie
    > wyplacisz pieniedzy, nei bedziesz nawet wiedziec CO JEST GRANE!

    W przypadku zwykłego też. Gdy mialem konto w BPH znacznie częściej widziałem
    leżący ich system niż w jakimkolwiek banku internetowym. A więc argument
    chybiony.

> [...]
    > poczta, w przypadku banku z placowkami mozesz miec w kazdej doslownie
    > chwili. I tak jest z wszytkimi innymi drukami.

    W Inteligo faksujesz bezpośrednio na adres odbiorcy, zresztą i tak musisz
    potwierdzenie wysłać pocztą, gołąb przecież nie zaniesie tego.
    Zresztą jak mu pokażesz dowód wpłaty, a pieniędzy nie będzie na koncie, to i
    tak zostaniesz spuszczony na drzewo (tak będzie na pewno w firmie ojca).

> [...]
    > dokumenty ktore potwierdzaja Twoja teorie zdarzen a nie banku? Faxem?
    > Przeskanowac? Smiech na sali - efektywnosc bliska zeru.

    Nie spotkałem się z taką koniecznością, może jakiś konkretny przykład?

> [...]
    > odloaczy bo czemu nie - ile bylo takich pezpodstawnych przypadkow) a
    > providerzy w Polsce wiadomo jak funkcjonuja. Itd itp.

    A samochód może być niesprawny, miasto zakorkowane, podłożony ładunek wybuchowy
    -- jak wtedy dojedziesz do swojego pięknego banku.
    PS. Oczywiście na potrzeby twojego scenariusza zakładamy, że komórki przestają
    działać, nie mamy żadnego znajomego z netem lub telefonem oraz przestają
    działać kafejki internetowe ;)).

  • 45. Data: 2004-05-19 12:59:42
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Poke wrote:
> [...]
    > Kompletna pustka. Oczywiscie w przypadku "klasycznego" system takze moze
    > odmowic pracy ale wtedy zawsze masz jakies mozliwosci ruchu,

    Jak system padnie a ty udasz się do oddziału, to i tak nie zaksięgują ci
    wpłaty bo system padł ;) Chyba, że chodzi ci o wywieszkę na drzwiach
    typu "System padł dzisiaj nie przyjmujemy" :)

> [...]
    > odloaczy bo czemu nie - ile bylo takich pezpodstawnych przypadkow) a
    > providerzy w Polsce wiadomo jak funkcjonuja. Itd itp.

    A jak w drodze do banku aresztuje Cię policja na 48h? :) Ile było takich
    przypadków ;)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 46. Data: 2004-05-19 13:06:50
    Od: Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl>

    In article <c8fk2v$3hh$1@news.onet.pl>, g...@b...pl says...
    W watku <c8fk2v$3hh$1@news.onet.pl>, g...@b...pl piszesz...

    |A to ciekawa opinia. Dla Ciebie ROR z % na poziomie 0,01 % ten z 3 % to
    |"minimalna różnica ;-)))) ?

    LOL! A Ty gdzie wyczytales to 0.01%? Na scianie dworca PKP? Wybacz
    sarkazm. Pierwsze z brzegu MultiBank - 1,7%, Lukas - 1.0%. Faktycznie -
    roznica miedzy 1,7 a 3% powala mnie na kolana! Szczegolnei ze baki
    internetowe startowaly z ~15% na ROR'ze. No coz - po co mamy miec 15%
    skoro i przy 3% znajda sie frajerzy?

    |A słyszałe=3F o bankach, gdzie te przelewy s=3F bezpłatne? A nawet jak s=3F
    |płatne, to 3 PLN za przelew a 0,5 czy 0,99 to chyba jednak jest różnica?

    Znowu informacje od kolegi z podworka - w np. Citibanku wszytkie
    przelewy internetowe sa darmowe, moj ty "specjalisto".

    |O wydrukach potwierdzenia też nie słyszałe=3F? I ile razy potrzebowałe=3F
    |PŁATNEGO PRZESYŁANEGO POCZTˇ potwierdzenia?

    Juz gdzies tutaj pisalem o wydruku - mozesz go uzyc w wiekszosci
    przypadkow jako papieru toaletowego.

    |Twoje wiedza o tamtejszym systemie bankowym zatrzmała sie na roku 89 chyba.

    LOL nr 2! Rozsmieszasz mnie coraz bardziej. Pewnie masz jedno konto,
    najwieksza suma pieniedzy ktora widziales to zawartosc portfela
    rodzicow, a zabierasz glos w sprawach o ktorych nie masz NAJMNIEJSZEGO
    pojecia.

    |Generalnie mało wiesz, ale za to dużo chrzanisz. Taki urok?

    Uroku mam chyba calkiem sporo (tak mowia) wiec dziekuje za
    zainteresowanie. Niestety, Ty natomiast masz za malo wiedzy aby
    zaszpanowac (mowiac Twoim jezykiem) komukolwiek wiecej niz koledze z
    lawki szkolnej.

    Definitywnie EOT. Logout.

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 47. Data: 2004-05-19 13:15:21
    Od: Poke <pokeo2@o2.{usunto}pl>

    In article <h...@4...com>,
    r...@a...net.pl says...
    W watku <h...@4...com>,
    r...@a...net.pl piszesz...

    |W przypadku zwykłego też. Gdy mialem konto w BPH znacznie częściej widziałem
    |leżący ich system niż w jakimkolwiek banku internetowym. A więc argument
    |chybiony.

    Chybiony? Nie uprawiaj demagogi - przeciez napisalem ze w przypadku
    normalnego banku to sie takze moze zdazac - czemu sie nei odniesiesz do
    tej czesci wypowiedzi tylko wyrywasz zdania z konkekstu? To jeszcze raz
    napisze: pytanie brzmi - jakie masz mozlowisci w przypadku banku
    klasycznego i internetowego jak system przejstaje dzialac. Odpowiedz
    sobie sam.

> [...]
    |tak zostaniesz spuszczony na drzewo (tak będzie na pewno w firmie ojca).

    Tu, teges, tamteges. Dlaczego mam wysylac poczta do firmy ktora znajduje
    sie na drugim koncu miasta skoro: a) sprawa jest pilna b) moge sam
    pojechac i dopilnowac ze potwierdzenie znajdzie sie u ksiegowej a nie w
    koszu. Z Zakopanego do Gdyni przez Berlin za pomoca roweru.
    Ps. Skoro jest dowod wplaty to nei widze podou dlaczego ma nie byc
    uznany przelew. No ale to firma Twojego ojca wiec sie nie wtracam.

    |Nie spotkałem się z taką koniecznością, może jakiś konkretny przykład?

    To ze sie nie spotkales to nei znaczy ze nie istnieje - no chyba ze "mi
    to nei potzrebne wiec nie ma potrzeby". Bez przykladow - nie mam czasu
    na historie milosne.

    |A samochód może być niesprawny, miasto zakorkowane, podłożony ładunek wybuchowy
    |-- jak wtedy dojedziesz do swojego pięknego banku. <ciach>

    Wtedy zadzwonie na infolinie lub skorzystam z interetu o ile wczesniej
    tego nie zrobie. Przeciez to oczywiste ze wygodniej jest korzystac z np.
    www anizeli jechac do placowki. I tak tez robie w 99% ale MUSI,
    podkresle jeszcze raz MUSI byc mozliwsc kontaktu bezposredniego - to sa
    pieniadze a nie zabawa.

    --
    Greetings / Pozdrowienia,
    Poke

  • 48. Data: 2004-05-19 13:15:57
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Poke wrote:
    [...]

    > LOL! A Ty gdzie wyczytales to 0.01%? Na scianie dworca PKP? Wybacz
    > sarkazm. Pierwsze z brzegu MultiBank - 1,7%, Lukas - 1.0%. Faktycznie -
    [...]
    BZWBK - 0%
    Pekao 0,1%
    ING - 0,1%-0,3
    A multibank to tych placówek ma tyle, ze paaanie. :-)

    KJ

  • 49. Data: 2004-05-19 13:20:39
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 19 May 2004 15:06:50 +0200, w <M...@n...mm.pl>,

    > Uroku mam chyba calkiem sporo (tak mowia) wiec dziekuje za
    > zainteresowanie.

    Słyszałem kiedyś, że inteligencja + uroda = constans, ale ponoć to dotyczy
    tylko blondynek ;)).

    > Niestety, Ty natomiast masz za malo wiedzy aby
    > zaszpanowac (mowiac Twoim jezykiem) komukolwiek wiecej niz koledze z
    > lawki szkolnej.

    No nie wiem, to ty się wypowiadasz o bankach internetowych nie mając ani trochę
    doświadczenia z nimi...

  • 50. Data: 2004-05-19 13:22:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    >roznica miedzy 1,7 a 3% powala mnie na kolana! Szczegolnei ze baki
    >internetowe startowaly z ~15% na ROR'ze. No coz - po co mamy miec 15%

    Z której choinki się urwałeś? 15% to było wieki temu i nawet nie chce mi się
    rozwiewać Twojej ignorancji dlaczego oprocentowanie w bankach (wszystkich)
    spadło.

    >Znowu informacje od kolegi z podworka - w np. Citibanku wszytkie
    >przelewy internetowe sa darmowe, moj ty "specjalisto".

    Pieprzysz za przeproszeniem. "Zapomniałeś" o opłacie za konto w Citi i
    straaaaasznie wielkiej ilości ich bankomatów i placówek.

    >Juz gdzies tutaj pisalem o wydruku - mozesz go uzyc w wiekszosci
    >przypadkow jako papieru toaletowego.

    Przykłady podaj, bo Twoja "wiedza" jest nieco nieaktualna.

> [...]
    >najwieksza suma pieniedzy ktora widziales to zawartosc portfela
    >rodzicow, a zabierasz glos w sprawach o ktorych nie masz NAJMNIEJSZEGO

    Dawno nie czytałeś grupy i dawno nie byłes na Wschodzie. Może zacznij od
    archiwum, bo się ośmieszasz.

> [...]
    >zainteresowanie. Niestety, Ty natomiast masz za malo wiedzy aby
    >zaszpanowac (mowiac Twoim jezykiem) komukolwiek wiecej niz koledze z

    Polecam przeczytanie paru toip (aktualnych) i archiwum grupy, bo jak na
    razie popisujesz sie niewiedzą.