  • 1. Data: 2005-04-22 13:36:39
    Temat: przelew z USA do Polski
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    Znajomy zamierza przelać na moj rachunek w polskim banku kwotę 10.000
    dolarów USA.
    Czy mozecie mi napisać czy ja potrzebuję mieć jakiś specjalny rachunek w
    dolarach czy wystarczy zwykły w zlotówkach?
    Jakie byłyby koszty takiej operacji? Tzn., ile mi zabiorą po drodze?
    Czy istnieje inny sposób transferu takiej kwoty do Polski z USA oprócz
    przelewu bankowego? Przewiezienie gotówki odpada.
    Czy przy takiej kwocie musze przedstawić jakiś inny dokunet o pochodzeniu
    pieniedzy czy coś podobnego?
    Ktoś będzie dochodził skąd ta kasa?

    JerzyR

  • 2. Data: 2005-04-22 14:01:02
    Temat: Re: przelew z USA do Polski
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Mozna to zrobic przez jedna z tzw polskich agencji w USA.

    Oto strona jednej z nich www.varsovia.com

    Spytaj sie ich o cene itd.

    PZDR

  • 3. Data: 2005-04-22 14:17:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JerzyR wrote:
    > Znajomy zamierza przelać na moj rachunek w polskim banku kwotę 10.000
    > dolarów USA.
    Szczęściarz.

    > Czy mozecie mi napisać czy ja potrzebuję mieć jakiś specjalny rachunek w
    > dolarach czy wystarczy zwykły w zlotówkach?
    Jak pójdzie na dolarowe, zostanie w dolarach,
    jak pójdzie na konto złotówkowe, to zostanie przez bank przeliczone na
    złotówki po kursie banku (za odpowiednią opłata oczywiście, mBank nie
    bierze np.)

    > Jakie byłyby koszty takiej operacji? Tzn., ile mi zabiorą po drodze?
    Tego nikt nie wie. Bo to zalezy z jakiego banku do jakiego banku i ile
    banków jest po drodze. Koło kilkudziesięciu dolarów.

    > Czy istnieje inny sposób transferu takiej kwoty do Polski z USA oprócz
    > przelewu bankowego? Przewiezienie gotówki odpada.
    Wysłanie czeku i zreazlizowanie go w Polsce.
    Czeka się długo, bo około miesiąca, ale jest najtaniej.
    Pytaj o inkaso w CitiBank, Śląski, Pekao S.A

    > Czy przy takiej kwocie musze przedstawić jakiś inny dokunet o pochodzeniu
    > pieniedzy czy coś podobnego?
    > Ktoś będzie dochodził skąd ta kasa?

    Chyba jedynie US jak życzliwy doniesie.

  • 4. Data: 2005-04-23 17:20:26
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 15:36:39 +0200, JerzyR napisał(a):

> [...]
    > Czy mozecie mi napisać czy ja potrzebuję mieć jakiś specjalny rachunek w
    > dolarach czy wystarczy zwykły w zlotówkach?
    Jedyny serwis jaki przelewa pieniadze dla poloni od 25lat to US money
    express dawniej Pekao Trading Corp, wej sobie na ich strone
    http://www.usmoneyexpress.com i wszytskiego sie dowiesz.

  • 5. Data: 2005-04-28 21:31:35
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <7k0ubncacj7x.o27uatvqcoey$.dlg@40tude.net>, lutek34
    @nospam.gazeta.pl says...

    > Jedyny serwis jaki przelewa pieniadze dla poloni od 25lat to US money
    > express dawniej Pekao Trading Corp, wej sobie na ich strone
    > http://www.usmoneyexpress.com i wszytskiego sie dowiesz.

    Serwis dla Polonii to moze i jedyny ale nie jedyny sposob przeslania.
    Mozna zrobic normalny transfer bankowy. Oplaty od 10 do ok 45 dolarow.

    AP

  • 6. Data: 2005-04-29 08:37:12
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    Takimi przelewami zajmuje się firma http://www.etra.com.pl