  • 1. Data: 2009-04-11 19:30:20
    Temat: przelew pieniędzy
    Od: Piotr <p...@W...pl>

    witam.
    jak przelałem dzisiaj o 20.00 pieniądze z Citibanku na konto w PKOBP, to
    kiedy będą zaksięgowane u odbiorcy?? czy to się księguje jakoś
    automatycznie, czy dopiero po świętach "ręcznie" jakiś człek to zrobi?

  • 2. Data: 2009-04-11 19:53:32
    Temat: Re: przelew pieniędzy
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Piotr" <p...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > kiedy będą zaksięgowane u odbiorcy?? czy to się księguje jakoś
    > automatycznie, czy dopiero po świętach "ręcznie" jakiś człek to zrobi?

    Pojdzie I sesja elixir we wtorek i bedzie ok. poludnia u odbiorcy.

  • 3. Data: 2009-04-11 20:55:10
    Od: Piotr <p...@W...pl>

    Krzysztof pisze:
    > Pojdzie I sesja elixir we wtorek i bedzie ok. poludnia u odbiorcy.

    dzięki za odpowiedź. zawsze myślałem, że to jakoś automatycznie idzie
    (odemnie wychodzą --> automatycznie są księgowane u odbiorcy)

  • 4. Data: 2009-04-11 21:11:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > dzięki za odpowiedź. zawsze myślałem, że to jakoś automatycznie idzie
    > (odemnie wychodzą --> automatycznie są księgowane u odbiorcy)

    No i tak wlasnie jest. Nie myliles sie.
    Automaty te dzialaja w dni robocze, 3 razy dziennie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-11 21:12:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > dzięki za odpowiedź. zawsze myślałem, że to jakoś automatycznie idzie
    > (odemnie wychodzą --> automatycznie są księgowane u odbiorcy)

    I dobrze myślałeś, tylko że to jedynie w dni robocze działa.

  • 6. Data: 2009-04-13 12:52:31
    Od: Relpp <n...@m...px>

    Dnia 11.04.2009 Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał/a:

    > I dobrze myślałeś, tylko że to jedynie w dni robocze działa.

    Czy w dzisiejszych czasach takie ograniczenie do dni roboczych ma w
    ogóle jeszcze jakieś uzasadnienie?
    --
    Relpp

  • 7. Data: 2009-04-13 13:00:33
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Krzysztof <o...@p...onetpl> napisal w wiadomosci
    > Pojdzie I sesja elixir we wtorek i bedzie ok. poludnia u odbiorcy.

    www.blackue.net/elixir.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 8. Data: 2009-04-13 13:38:52
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    A ile tych megia pilnych platnosci przelewami ludzie musza puszczac w
    soboty, niedziele i swieta? :)
    ----------------

    Zupełnie jakbym słyszał argument za zamknięciem sklepów w niedzielę ;-)

  • 9. Data: 2009-04-13 13:39:00
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Kwi, 14:52, Relpp <n...@m...px> wrote:

> [...]
    > --
    > Relpp

    A ile tych megia pilnych platnosci przelewami ludzie musza puszczac w

    Przeciez praca systemu "non-stop" wiaze sie z tym, ze trzeba placic
    ludziom z obslugi [KIR + banki]. To spore koszty, a zysk prawie zaden.

  • 10. Data: 2009-04-13 15:08:22
    Od: otrov <o...@w...pl>

    BK pisze:

> [...]
    >
    > Przeciez praca systemu "non-stop" wiaze sie z tym, ze trzeba placic
    > ludziom z obslugi [KIR + banki]. To spore koszty, a zysk prawie zaden.

    Przesadzasz.

    Karty są autoryzowane w święta i nie wymaga to jakichś niesamowitych
    nakładów pracy - działa automat + operatorzy po stronie centrum
    autoryzacyjnego i banku, którzy dozorują system nudząc sie przy tym
    okropnie. Tak samo dostęp on-line do konta również działa weekendami
    (również ci sami operatorzy go nadzorują). Gdyby mieli dozorować przy
    okazji kolejny również automatyczny system służący do przelewów to nie
    mieliby wcale dużo więcej roboty.

    Sprawa kluczową jest tutaj jakość napisanego systemu - jeśli jest
    wysoka, to działa automat i nie ma potrzeby przy nim grzebać i ręcznie
    popychać operacji. Zakładam, że ze względu na masowość operacji i swój
    czas działania system do przelewów zyskał już odpowiednio wysoką jakość.

    o.