  • 1. Data: 2007-02-28 20:21:19
    Temat: projekt - ktory bank?
    Od: k...@h...pl

    Witam!
    Uderzylem juz do dwoch bankow (moze nieszczesliwie), ktore nie byly
    zainteresowane nastepujacym projektem:

    Jest osiedle domow (jednorodzinne, blizniaki, male czterorodzinne).
    Kazdy ma swoja dzialke lub udzial (jest hipotecznym wlascicielem).
    Wydzielono dzialki drogowe (na drogi wewnetrzne), w ktorych kazdy ma
    udzial proporcjonalny do wielkosci swojej dzialki. Istnieje
    stowarzyszenie (zarejestrowane w KRS), do ktorego nalezy wiekszosc
    wlascicieli dzialek, a ktore prowadzilo inwestycje uzbrojenia osiedla
    w media. Pozostaly kwestie wykonczeniowki (polbruki, ogrodzenie),
    ktore finansowo sa najbardziej bolesne.

    Mozna oczywiscie skladac sie na to jakimis kwotami i stopniowo zbierac
    kapital, ale byc moze prosciej bedzie wziac kredyt, ktorego
    zabezpieczeniem bylaby np. hipoteka na dzialkach czlonkow
    stowarzyszenia, a samo stowarzyszenie byloby biorca kredytu jako
    posiadacz pozwolenia na budowe infrastruktury wspolnej. Mowimy o
    kwocie rzedu 1-1,2 mln zl. Pekao i Multi odmowily. Czy sa jakies
    banki, ktore moglyby byc zainteresowane takim przedsiewzieciem?

    Pozdrawiam
    krisfm

  • 2. Data: 2007-02-28 20:26:32
    Temat: Re: projekt - ktory bank?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > kwocie rzedu 1-1,2 mln zl. Pekao i Multi odmowily. Czy sa jakies
    > banki, ktore moglyby byc zainteresowane takim przedsiewzieciem?

    A czy stowarzyszenie ma zdolnosc kredytowa? Czy dzialki sa jego
    wlasnoscia czy jego czlonkow?

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-01 07:35:35
    Od: k...@h...pl

    > A czy stowarzyszenie ma zdolnosc kredytowa? Czy dzialki sa jego
    > wlasnoscia czy jego czlonkow?

    Powiem tak - regularnym "dochodem" stowarzyszenia sa skladki
    czlonkowskie. Ale w swietle polityki np. banku PKO BP takiej zdolnosci
    nie posiadamy. Zatem pomysl z dzialkami, ktore sa wlasnoscia czlonkow
    (skadinad zainteresowanych realizacja projektu dla wlasnej wygody),
    wydaje mi sie na ten moment jedyna forma zabezpieczenia.

    Pozdrawiam
    krisfm

  • 4. Data: 2007-03-01 08:37:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-01 08:35, k...@h...pl stwierdził, że:
    > Zatem pomysl z dzialkami, ktore sa wlasnoscia czlonkow
    > (skadinad zainteresowanych realizacja projektu dla wlasnej wygody),
    > wydaje mi sie na ten moment jedyna forma zabezpieczenia.

    W momencie braku zdolności nawet najlepsze zabezpieczenie nie pomoże.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2007-03-01 09:20:47
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > (skadinad zainteresowanych realizacja projektu dla wlasnej wygody),
    > wydaje mi sie na ten moment jedyna forma zabezpieczenia.

    dzialki sa wlasnoscia czlonkow, a nie stowarzyszenia...wniosek taki, ze
    nie ma ani zdolnosci ani zabezpieczenia

    kazdy z czlonkow musialby wziac kredyt pod zabezpieczenie wlasnej
    dzialki, oczywiscie kazdy musi miec zdolnosc kredytowa i w ten sposob
    moglibyscie zrealizowac inwestycje

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-03-01 09:57:04
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    k...@h...pl wrote:

    > Jest osiedle domow (jednorodzinne, blizniaki, male czterorodzinne).
    > Kazdy ma swoja dzialke lub udzial (jest hipotecznym wlascicielem).
    > Wydzielono dzialki drogowe (...)

    Może rozszerzyć bardziej ten projekt o ile oczywiście można/się da i
    powalczyć o jakieś dofinansowanie z UE o ile jest to realne bo w tym
    momencie sobie gdybam nie orientując się zbytnio w temacie - znaczy
    szczerze to kompletnie się nie orientuję :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-03-01 10:01:46
    Od: "lEszEk" <l...@g...com>

    On 1 Mar, 09:37, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    > W momencie braku zdolności nawet najlepsze zabezpieczenie nie pomoże.
    dlaczego? znam banki, które dają "kredyty lombardowe"
    to tylko kwestia jakości zabezpieczenia no i ceny....