  • 1. Data: 2004-11-08 07:38:03
    Temat: [press] Nowa, niebezpieczna technika phishingu
    Od: Konrad <k...@s...die>

    http://www.idg.pl/news/72241.html

    Sebastian Górski
    5 listopada 2004 11:04
    PC World Komputer

    Eksperci z firmy MessageLabs, zajmującej się bezpieczeństwem, informują
    o wykryciu nowej techniki phishingu, która może stanowić o wiele większe
    zagrożenie dla internautów, niż dotychczas wykorzystywane przez
    'phisherów' metody wykradania informacji.

    Jak do tej pory, ofiarą nowej techniki phishingu padły trzy brazylijskie
    banki, jednak zachodzi obawa, iż może się ona łatwo rozprzestrzeniać.
    Zdaniem Vincenta Weafera, senior directora departamentu Security
    Response firmy Symantec, wyspecjalizowane grupy zajmujące się
    phishingiem i wyłudzeniami będą bacznie obserwować skuteczność nowej
    techniki.

    Konwencjonalny atak typu phishing wymaga zazwyczaj od użytkownika
    podjęcia pewnych działań. Na jego skrzynkę pocztową przychodzi wiadomość
    z fałszywym adresem nadawcy (przykładowo banku), w którym zamieszczona
    jest prośba o zalogowanie się na konkretnej stronie internetowej
    (fałszywej) w celu uzupełnienia danych.

    Nowa technika, o której informuje MessageLabs, nie wymaga praktycznie
    żadnej interakcji ze strony internauty. Wystarczy że otworzy on
    wiadomość (zazwyczaj pustą w środku), a to wystarczy aby wszelkie
    ustawienia dotyczące witryn bankowych, zapisane na twardym dysku
    komputera, zostały nadpisane przez ustawienia phishera.

    Instytucje i agencje rządowe dokładają wszelkich starań w walce z
    grupami zajmującymi się phishingiem i wyłudzeniami. W ostatnim czasie
    brytyjskie służby Secret Service aresztowały kilka osób podejrzanych o
    przynależność do tego typu organizacji. Jak podkreśla Vincet Weafer,
    tropienie tego typu przestępstw jest na szczęście łatwiejsze, niż
    ściganie autorów wirusów komputerowych.

  • 2. Data: 2004-11-08 08:51:30
    Temat: Re: [press] Nowa, niebezpieczna technika phishingu
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-11-08, Konrad <k...@s...die> wrote:
> [...]
    > ustawienia dotyczące witryn bankowych, zapisane na twardym dysku
    > komputera, zostały nadpisane przez ustawienia phishera.

    Jak mniemam działa pod Outlook Express ?? :)
    Jak tak to mi to nie przeszkadza ..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 3. Data: 2004-11-08 08:56:20
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    1. Czytaj emaile jako text a nie html (nawet outlook też to potrafi).
    2. Nie korzystać z jedynego_dobrego_czytynika_poczty ms outlook oraz
    jedynej_dobrej_przeglądarki_internetowej ms explorer.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-11-08 09:13:05
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Konrad" <k...@s...die> wrote in message

    > Eksperci z firmy MessageLabs, zajmującej się bezpieczeństwem, informują
    > o wykryciu nowej techniki phishingu,

    Niebezpieczeństwo nie polega na tym, że coraz to bardziej wyrafinowane
    technologii phishingu się poijawiają, tylko na tym, że banki stosują systemy
    autoryzacyjne nieadekwatne do problemu (pieniadze) i środowiska (internet).
    Jesli poszli na łatwiznę - niech bulą.
    Poziom "zaawansowanych technologii phishingu" jest na poziomie albańskich
    wirusów.

    Vizvary

  • 5. Data: 2004-11-08 10:17:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2004 10:13:05 +0100, Vizvary II Istvan napisał(a):

> [...]
    > autoryzacyjne nieadekwatne do problemu (pieniadze) i środowiska (internet).

    Raczej to, że udostępniają systemu ludziom naiwnym, którzy nie dorośli do
    używania internetu :)

    A oprócz tego to problem polega głównie na tym, że Microsoft nie potrafi od
    lat stworzyć odpornego na wirusy i robale oprogramowania... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 6. Data: 2004-11-08 13:54:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 08 Nov 2004 08:38:03 +0100, Konrad <k...@s...die> wrote:

> [...]
    >
    >Instytucje i agencje rządowe dokładają wszelkich starań w walce z
    >grupami zajmującymi się phishingiem i wyłudzeniami.

    Może zaczną w końcu działać tam, gdzi eproblem naprawde się znajduje?
    Czyli w aktywnym wspieraniu phisherów prze Microsoft poprzez
    dostarczanie 'systemów' które aktywnie wspierają tego typu ataki?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 7. Data: 2004-11-08 16:29:31
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

> [...]

    >ustawienia dotyczące witryn bankowych, zapisane na twardym dysku
    >komputera, zostały nadpisane przez ustawienia phishera.

    o, psia kostka. Wywalam zaraz pine'a :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2004-11-09 13:12:02
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cmnc2i$hik$1@korweta.task.gda.pl>, Marcin Jurczuk wrote:

    > Jak mniemam działa pod Outlook Express ?? :)

    Nie może być tak, żeby nie było żadnej kary dla windowszarzy:)

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę