  • 1. Data: 2009-03-08 18:38:55
    Temat: polskie karty kredytowe
    Od: Pawel <p...@e...pl>

    Ciekawe kiedy w Polsce bedzie karta kredytowa ktora:
    - mialaby oprocentowanie mniejsze niz 10%
    - z mozliwoscia transferu zadluzenia z innego banku z 0% przez min 6 msc
    - 0% za zakupy przez min 6 miesiecy
    - daje mozliwosc wyjecia gotowki z bankomatu placac tylko prowizje 1,5%;a
    pod warunkiem calkowitej splaty zadluzenia w czasie nie beda naliczone
    zadne odsetki
    - koszt karty to tylko i wylacznie niewielka oplata roczna
    - brak idiotycznych oplat jak za wydanie katy w miejscu zastrzezonej,zmiane
    pinu, czy innych

    Takie karty sa dostepne min w Anglii czy Irlandii

    Wniosek jest taki ze daleko jeszcze nam do europejskich standardow,a
    polskie banki beda zarabialy ile tylko sie da zarobic.

  • 2. Data: 2009-03-08 18:54:24
    Temat: Re: polskie karty kredytowe
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 8 Mar, 19:38, Pawel <p...@e...pl> wrote:

    > Wniosek jest taki ze daleko jeszcze nam do europejskich standardow,a
    > polskie banki beda zarabialy ile tylko sie da zarobic.

    Co chcesz, by żyło się lepiej...Swoim. Polska to kraj III Świata,
    niezależnie od tego, co mówią w "Szkle kontaktowym" i piszą w
    "koszernej".

  • 3. Data: 2009-03-08 19:09:40
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Pawel" <p...@e...pl> wrote in message
> [...]
    > zastrzezonej,zmiane
    > pinu, czy innych
    >
    > Takie karty sa dostepne min w Anglii czy Irlandii

    Porównaj dynamike wzrostu gospodarczego PL i UK (o Irlandii z litosci nie
    wspomne) i wynikly z tego popyt na pieniadz.

    FYI, jeszcze dwa lata temu najlepsze karty w UK mialy oprocentowanie rzedu
    16%.
    Do tego popatrz sobie na prowizje za transakcje transgraniczne - od razu
    docenisz karty polskie. W UK wyróznia sie tylko Post Office card, która nie
    pobiera dodatkowych 2.5% za uzycie za granica.
    Jaka masz oplate za chocby 1-dniowe opóznienie w splacie karty? Czy nie
    przypadkiem 12 GBP?

    Co to za karta???

    Dla "zwyklych" kart, prowizja z bankomatu to zawsze min. 2.5% i min. 5 GBP.
    "Zwykle" karty sa bez oplaty rocznej.
    ERGO - piszesz o jakiejs karcie typu platyna, dostepnej tylko dla osób z
    *doskonalym* credit score (min. 5 lat historii kredytowej i min. 3,000 GBP
    dobrze obslugiwanego istniejacego limitu kredytowego).

    > Wniosek jest taki ze daleko jeszcze nam do europejskich standardow,a
    > polskie banki beda zarabialy ile tylko sie da zarobic.

    Dzieki Bogu i Partii standardy bankowosci w PL sa duzo wyzsze niz w UK. To
    nie tylko moje zdanie. Nie wierzysz? Spróbuj zalozyc tam rachunek walutowy
    (np. EUR albo CHF), wplacic na niego kase, a potem wyplacic... Dobrej zabawy
    zycze!

    k.

  • 4. Data: 2009-03-08 19:26:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pawel <p...@e...pl> writes:

    > - mialaby oprocentowanie mniejsze niz 10%

    Kwestia stop procentowych na rynku. Jak banki daja >8% za depozyty, to
    raczej nie moga miec kart oprocentowanych <10%.

    > - z mozliwoscia transferu zadluzenia z innego banku z 0% przez min 6
    > msc
    > - 0% za zakupy przez min 6 miesiecy

    Cos podobnego jak te dwie rzeczy to chyba bylo/jest? Nie wiem czy
    akurat 6.

    > - daje mozliwosc wyjecia gotowki z bankomatu placac tylko prowizje 1,5%;a
    > pod warunkiem calkowitej splaty zadluzenia w czasie nie beda naliczone
    > zadne odsetki

    Kwestia (takze) stop procentowych.

    > - koszt karty to tylko i wylacznie niewielka oplata roczna

    Sa bez oplat.

    > - brak idiotycznych oplat jak za wydanie katy w miejscu zastrzezonej,zmiane
    > pinu, czy innych

    Sa.

    > Wniosek jest taki ze daleko jeszcze nam do europejskich standardow,a
    > polskie banki beda zarabialy ile tylko sie da zarobic.

    Z pytania nie wyciaga sie raczej wnioskow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-03-08 19:56:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Pawel pisze:
    > Ciekawe kiedy w Polsce bedzie karta kredytowa ktora:
    > - mialaby oprocentowanie mniejsze niz 10%

    Visa Aquarius 9,9% przez cały pierwszy rok (do listopada mam jeszcze
    takie oprocentowanie).

    > - z mozliwoscia transferu zadluzenia z innego banku z 0% przez min 6 msc

    Spłacam w całości nie korzystam.

    > - 0% za zakupy przez min 6 miesiecy

    Nie za dużo wymagasz ?

    > - daje mozliwosc wyjecia gotowki z bankomatu placac tylko prowizje 1,5%;a
    > pod warunkiem calkowitej splaty zadluzenia w czasie nie beda naliczone
    > zadne odsetki

    Visa Aquarius - odsetki są ale nie ma prowizji.

    > - koszt karty to tylko i wylacznie niewielka oplata roczna

    Jak zapłacę kartą 120 razy w roku to opłaty nie ma. Pierwszy rok
    oczywiście darmowy.

    > - brak idiotycznych oplat jak za wydanie katy w miejscu zastrzezonej,zmiane
    > pinu, czy innych

    Duplikat 0 PLN, zmiana PIN nie mam pojęcia.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-03-08 20:50:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 8 Mar 2009 18:38:55 +0000
    Pawel <p...@e...pl> wrote:

    'polskie karty kredytowe' - a co to za potworek?

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-03-09 01:12:56
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Pawel wrote:
    > Ciekawe kiedy w Polsce bedzie karta kredytowa ktora:
    > Takie karty sa dostepne min w Anglii

    Widze, ze jestest w UK od niedawna.
    To wyprowadze Ciebie z bledow...

    > - mialaby oprocentowanie mniejsze niz 10%

    Nie wierz reklamom.
    Realne APR to 28% !!!

    > - z mozliwoscia transferu zadluzenia z innego banku z 0% przez min 6 msc

    Za transfer zadluzenia z innej KK placisz 3% prowizji.

    > - daje mozliwosc wyjecia gotowki z bankomatu placac tylko prowizje 1,5%

    Raczej 2,75%

    > pod warunkiem calkowitej splaty zadluzenia w czasie nie beda naliczone
    > zadne odsetki

    Oj, cos za piekne to jest.
    A jak jest za piekne to NIE jest prawdziwe.

    > - koszt karty to tylko i wylacznie niewielka oplata roczna

    KK wydawane sa bezplatnie

    > - brak idiotycznych oplat jak za wydanie katy w miejscu zastrzezonej,zmiane
    > pinu, czy innych

    Bezplatnie.

    > Wniosek jest taki ze daleko jeszcze nam do europejskich standardow,a
    > polskie banki beda zarabialy ile tylko sie da zarobic.

    1.
    Jeszcze kilka miesiecy temu (przed wprowadzeniem Faster Payments)
    przelew krajowy szedl 3 dni robocze.
    Tyle samo zajmowala splata KK (w tym samym banku co ROR!!!)

    2.
    Reklamacje - szczyt niekompetencji.

    3.
    A na deser doczytaj sobie o oplatach za overdraft.
    I czym sie to dla tutejszych bankow skonczylo...

    Sumujac: nie znasz REALNEGO zycia tutaj a tylko podniecasz sie reklamami.

    --
    T.F.

  • 8. Data: 2009-03-09 06:16:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Mon, 09 Mar 2009 01:12:56 +0000
    "T.F." <t...@u...wp.pl> wrote:

    > Sumujac: nie znasz REALNEGO zycia tutaj a tylko podniecasz sie
    > reklamami.

    I tym rzeczowym podsumowanie proponuję zakończyć.

    Xenocide

  • 9. Data: 2009-03-09 10:37:12
    Od: Pawel <p...@e...pl>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 01:12:56 +0000, T.F. napisał(a):

    > Widze, ze jestest w UK od niedawna.
    > To wyprowadze Ciebie z bledow...

    > Nie wierz reklamom.
    > Realne APR to 28% !!!

    Nie jestem w UK,ale bywam a od 3 lat jestem w Irlandii

    > Za transfer zadluzenia z innej KK placisz 3% prowizji.

    > Raczej 2,75%

    > Oj, cos za piekne to jest.
    > A jak jest za piekne to NIE jest prawdziwe.

    dla przykladu karta clear card bank of ireland
    http://www.bankofireland.ie/personal/day_to_day/cred
    it_card/clear_credit_card/index.html
    ktora mam i jak na razie kosztuje ona mnie 30 euro/rok i nic wiecej
    za wyjecie 100 euro z bankomatu to 1,5 euro i nic poza tym jesli splace
    cale saldo w terminie

    > KK wydawane sa bezplatnie

    > Bezplatnie.
    nie jest to standard w polskich bankach

    > Sumujac: nie znasz REALNEGO zycia tutaj a tylko podniecasz sie reklamami.

    no coz moglbys si zdziwic ;)

  • 10. Data: 2009-03-09 11:00:46
    Od: Pawel <p...@e...pl>

> [...]
    > ktora mam i jak na razie kosztuje ona mnie 30 euro/rok i nic wiecej
    > za wyjecie 100 euro z bankomatu to 1,5 euro i nic poza tym jesli splace

    tu akurat sie pomylilem,min jest euro 2.54 lub 1,5%; stad zawsze bardziej
    oplaca sie wyjmowac min euro 300;raz potrzebowalem "pozyczyc" euro 600 i
    zaplacilem tylko 9 euro