  • 1. Data: 2009-03-08 17:36:39
    Temat: Tanie konto firmowe do DG.
    Od: "mirek" <m...@w...op.pl>

    Obecnie mam Inteligo. W Citi miałem konto osobiste, które zmieniłem na
    Eurobank. Okazało się, że w Eurobanku nie mozna zdefiniować przelewów do ZUS
    i US co wiąże się z każdorazowym wpisywaniem danych do formularza nip,
    pesel, nr konta w US itp. W Citi było to wygodniejsze. W Inteligo też jest
    ok ale przelewy są płatne. Prowadzenie konta + przelewy+karta to ok. 15 zł.
    /miesiac. Szukam więc tańszej alternatywy dla Inteligo i o podobnej
    funkcjonalności. Najlepiej chyba wypada mBiznes w mBanku choć szkoda, że nie
    mozna do niego mieć ekarty. Electronem Inteligo można płacić w internecie co
    mi bardzo odpowiada bo nie mam i nie zamierzam mieć KK.
    Są jakieś inne konta firmowe, którym warto się przyjrzeć?
    Mirek.

  • 2. Data: 2009-03-08 17:52:28
    Temat: Re: Tanie konto firmowe do DG.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > pesel, nr konta w US itp. W Citi było to wygodniejsze. W Inteligo też jest
    > ok ale przelewy są płatne. Prowadzenie konta + przelewy+karta to ok. 15
    > zł.

    Przy umiejetnym korzystaniu firmowe inteligo nic nie kosztuje :)
    - no ale na przelewy ni em arady - trzeba otworzyc inne konto

    > /miesiac. Szukam więc tańszej alternatywy dla Inteligo i o podobnej
    > funkcjonalności. Najlepiej chyba wypada mBiznes w mBanku choć szkoda, że
    > nie mozna do niego mieć ekarty.

    Elektronami w mBanku mozna placic w internecie.
    jak otwierasz firmowe to - o ile nie posiadasz osobistego - to polecam.
    Obniza to koszty - zwlaszcza wydawania zarobionej kasy (darmowe przelewy i
    darmowe wyciaganie kasy z banomatu)

    Ja mam e-konto, 2xe-max, 4xe-max plus, 4xemax walutowy, mBiznes konto,
    mBiznes Max, 3xmBiznes Plus, 4xmBiznes max walutowy
    Klientom podaje mbiznes Maxa - tam trafia kasa i nawet jesli zapomne jej
    przesunac gdzie indziej, to sobie tam procentuje.
    z mBiznes Maxa przelewam ja na mbiznes konto, z ktorego oplacam podatki i
    ZUSy a takze polecenia zaplaty za telefony.
    Z mBiznes konta przelewam kase na mBiznes Plusy - najpierw na pierwszy a
    potem ewentualnei drugi i trzeci (po wykorzystaniu darmowego jednego
    przelewu w miesiacu).
    Kase przeznaczona na wydatki przelewam na ekonto i stamtad ja rozdysponowuje
    na przelewy, na wyplaty gotowkowe, etc.

    Rownolegle mam tez Inteligo firmowe i osobiste. Jesli Klient wplaci mi kase
    na firmowy, natychmiast j aprzelewam na osobiste. Jesli zrobie to zawsze
    przed polnoca, wowczas srednie meisieczne saldo wyniesie 0 zl i rachunek
    firmowy mam za free. Place tylko 0,99 za VE do osobistego.
    Z osobistego kasa przede wszystkim idzie na wyplaty w bankomacie a od czasu
    do czasu hutrem za 0,99 wedruje na mbank w celu lepszego procentowania (a z
    mBanku ewentualnie na Killery, rozne bezbelkowe plantacje rachunkow
    oszczednosciowych i tego typu wynalazki)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-08 18:59:45
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "mirek" <m...@w...op.pl> wrote in message
> [...]
    > internecie co mi bardzo odpowiada bo nie mam i nie zamierzam mieć KK.
    > Są jakieś inne konta firmowe, którym warto się przyjrzeć?

    A musi być koniecznie firmowe? Bo jeśli masz masz DG jednoosobową, to wg
    Ministerstwa Finansów możesz używać "zwykłego" konta osobistego.

    k.

  • 4. Data: 2009-03-08 19:33:15
    Od: "mirek" <m...@w...op.pl>

    > Ja mam e-konto, 2xe-max, 4xe-max plus, 4xemax walutowy, mBiznes konto,
    > mBiznes Max, 3xmBiznes Plus, 4xmBiznes max walutowy
    ( ...)
    Wow! Niesamowite, jeśli dobrze policzyłem to 22 rachunki :) Moja DG jest
    "t.zw". Od kilku lat pracuję u jednego zleceniodawcy (budownictwo), od
    ktorego przychodzą 2 przelewy na konto w miesiącu. Nikogo nie zatrudniam. Do
    szczęścia wystarczy mi darmowe konto z darmowymi przelewami do ZUS i US.
    Przydałaby się bezpieczna karta do płacenia w internecie i możliwość
    doładowania telefonu.

  • 5. Data: 2009-03-08 20:23:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wow! Niesamowite, jeśli dobrze policzyłem to 22 rachunki :) Moja DG jest

    No to mBank. Osobiste + Firmowe.
    Na firmowe kontrahent Ci przeleje "wyplate", zaplacisz ZUS i US za darmo, a
    wydawac kase bedziesz z osobistego. Karta VE mozesz placic w necie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-03-08 21:10:53
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

> [...]
    > Do szczęścia wystarczy mi darmowe konto z darmowymi przelewami do ZUS i
    > US. Przydałaby się bezpieczna karta do płacenia w internecie i możliwość

    To najlepiej darmowe konto osobiste w mBanku. Jak pisałem, wystarczy zwykłe
    konto indywidualne! Tu masz oficjalne interpretacje przepisów:

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=54608
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=62344
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=31890

    k.

  • 7. Data: 2009-03-08 21:11:32
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

  • 8. Data: 2009-03-08 21:14:37
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    BGŻ za darmo?
    Do tego Maestro za 2 zł/mies.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-03-08 21:31:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
> [...]

    A tu masz rownie oficjalny regulamin prowadzenia rachunkow
    oszczednosciowo-rozliczeniowych w mBanku.
    Polecam Rozdzial I, paragraf 3, ust. 3

    http://tnij.org/regulamin-ekonto

    Pozdrawiam
    SDD