  • 1. Data: 2003-06-05 08:47:36
    Temat: pekao sa - co robic? - brak mi juz sil
    Od: n...@o...pl

    czesc grupa,
    mam problem. mam konto w pekao sa w I oddziale w radomiu. pracuje obecnie w
    niemczech. aktywnie dotychczas uzywalem teleserwisu. splacam rowniez w pekao
    kredyt studencki.

    problemy zaczely sie gdy pekao wylaczylo mi teleserwis. do domu przyszly
    przesylki o telepekao24 (czy cos takiego) - ze jest lepsze, bezpieczniejsze itd.
    problem jednak w tym ze trzeba sie stawic w oddziale i podpisac umowe.
    ja nie mam na to czasu ani mozliwosci - wiec telepekao24 nie chce.
    coz jednak z tego - bank bez pytania wylacza mi teleserwis.
    ok. to jeszcze nie tragedia. zalozylem sobie natychmiast konto w multibanku.
    tam tez przechodzic zaczela moja wyplata od polskiego pracodawcy. w dodatku w
    multi mam przelewy miedzynarodowe itd.

    ale jest kolejny problem: kredyt.
    ostatnio wrocil przelew wyslany z mbanku do pekao z adnotacja 'bledny numer
    rachunku'. wiem - pekao weszlo w NRB. jednak nie wyslali mi listu z nowym
    numerem konta na ktory mam wplacac raty!!!

    kiedy dzwonie do oddzialu macierzystego (infolinie 0800 sa dla mnie niedostepne
    jako ze dzwonie z niemiec) automat prosi wybranie wewnetrznego. NIE ZDARZYLO MI
    SIE JESZCZE ZEBY KTOS ODEBRAL JAKIKOLWIEK TELEFON. po ok 5 min. oczekiwania
    jestem po prostu rozlaczany. probowalem juz wiele, wiele razy.

    bank nie odpowiada tez na moje emaile, i wiadomosci wyslane ze strony (wyslalem
    juz chyba z 5, z niemalze BLAGANIEM o kontakt)

    wiem, wiem co mi powiecie: olej ten bank - zamknij konto.
    wiem - na pewno tak zrobie jak tylko bede w Polsce - mam dosc niekompetencji i
    olewania klientow.
    ale co robic teraz? przeciez pekao wpisze mnie na czarna liste niesolidnych
    kredytobiorcow, bo nie splacam kredytu! (nie mam jak splacac - choc bardzo chce)

    poradzcie please!!! mam pisac do GINB? (ktos zna www GINB?)

    jesli ta grupe czyta ktos z pekao sa: ponawiam swoja prosbe o kontakt
    na wszelki wypadek: rafal urbanelis, tel. 004916093384333
    albo mail: n...@o...pl
    czytam tez grupe.

    czekam na rady - z gory dzieki,

    nelis

  • 2. Data: 2003-06-05 09:14:50
    Temat: Re: pekao sa - co robic? - brak mi juz sil
    Od: premek <p...@U...TO.wp.pl>

    pewnego razu popełnił(a):

    > czesc grupa,
    > mam problem. mam konto w pekao sa w I oddziale w radomiu. pracuje
    > obecnie w niemczech. aktywnie dotychczas uzywalem teleserwisu.
    > splacam rowniez w pekao kredyt studencki.

    witam

    ja troche z innej beczki bo czeka mnie wizyta wlasnie w pekao sa
    zwiazana z rozpoczeciem splacania kredytu studenckiego - moge prosic o
    info:
    jakie jest oprocentowanie i jakie raty (malejace czy stale?) bo z tego
    co pamietam to splata trwa 2x dluzej niz sie bralo kredyt czyli rata
    kapitalowa powinna byc 200 pln ( a jak to wyglada w praktyce? ) i od
    kiedy zaczyna sie splacac jak np. w zeszlym roku skonczylem studia to
    zaczynam w tym czerwca/lipca ?

    jutro i tak pewnie pojde do pekao sa wiec jak chcesz to moge o cos
    zapytac w sprawie tego kredytu

    dzieki za info i pozdrawiam
    ---------------------------
    premek

  • 3. Data: 2003-06-05 10:38:20
    Od: m-s <m...@w...pl>

    ja na bazie swoich doswiadczen od roku 90 mam jedno skuteczne
    rozwiazanie - ZMIENCIE BANK - bo IMO w pekao idzie na gorsze

    Pozdrowionka
    mira-s

  • 4. Data: 2003-06-05 10:40:00
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > kapitalowa powinna byc 200 pln ( a jak to wyglada w praktyce? ) i od
    > kiedy zaczyna sie splacac jak np. w zeszlym roku skonczylem studia to

    dokladnie jest tak jak piszesz. oprocentowanie obecnie to chyba 4,5% - wiec
    bardzo, bardzo niskie.
    moja rata to ok 240 PLN - czyli bardzo sie oplacalo.
    podczas studiow na drugim roku te 400 PLN to bylo dla mnie bardzo duzo, a
    obecnie 240 PLN, hmm... :-)

    tylko ze mi pekao nie daje szansy splacac :-)

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 5. Data: 2003-06-05 10:41:22
    Od: n...@o...pl

    > ja na bazie  swoich doswiadczen od roku 90 mam jedno skuteczne
    > rozwiazanie - ZMIENCIE BANK - bo IMO w pekao idzie na gorsze

    tak jak pisalem - ja zmienie na pewno. (w sierpniu)
    ale co do tej pory mam robic?
    prosze o rady albo o kontakt do GINB.
    rafal urbanelis

  • 6. Data: 2003-06-05 11:19:15
    Od: "Jacek Malczak" <j...@c...pl>

    Problem nie polega chyba na NRB. Stare numery muszą być obsługiwane bodajże
    do czerwca 2004. Zreszta ja wysyłam z mBanku przelewy do BPH w starym
    formacie, mimo, że BPH przeszedł na NRB i działa. Stare numery muszą byc
    obsługiwane. Odrzucony przelew jest dla Ciebie podstawą do reklamacji.

    Na stronie NPB jest GINB, ale telefonu do nich nie ma. Ale mozna dzwonić do
    NBP.
    NARODOWY BANK POLSKI
    ul. Świętokrzyska 11/21
    00-919 Warszawa
    telefon: (0-22) 653 10 00
    fax: (0-22) 620 85 18
    telex: 814 681 nbp pl
    e-mail: n...@n...pl

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-06-05 11:22:29
    Od: n...@o...pl

    > Problem nie polega chyba na NRB. Stare numery muszą być obsługiwane bodajże
    > do czerwca 2004.

    jesli chodzi o NRB - masz racje.
    ale to jest p********e pekao sa.
    oni zmienili ponoc system informatyczny wiec konta im pewnie 'wyparowaly' - ot
    taki drobiazg.
    dzieki za kontakt do GINB/NBP.

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 8. Data: 2003-06-05 13:42:41
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał:

> [...]
    > niemczech. aktywnie dotychczas uzywalem teleserwisu. splacam rowniez w pekao
    [...]
    > czekam na rady - z gory dzieki,

    1. musisz sie postarać o nowy numer rachunku w NRB, bo pekaosa coś ma problemy z
    obsługa starych numerów w oddziałach które przeszły na nowy system.
    Ps. z tego co pamiętam, to AMRA też miał problemy z przelewami w tym samym
    pekaosa ;)
    http://www.pekao.com.pl/pekao242.xml?/sid=72/lang=PL
    /100379-037079-88234
    2. złóż reklamacje (wyślij poleconym) w pekaosa
    3. a nie masz pełnomocnika do tego konta ?
    4. spróbuj może aktywować ten nowy teleserwis/pekao24
    http://www.pekao.com.pl/pekao247.xml?/sid=77/403379-
    037016-28291
    - czy ktoś nie może Ci podać PINu i ID klienta ?
    5. moze bez wizyty w oddziale się da:
    http://www.pekao.com.pl/g/PL/pdf/pekao24.pdf
    ??

  • 9. Data: 2003-06-05 17:47:04
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Witek wrote:

    > 2. złóż reklamacje (wyślij poleconym) w pekaosa

    I to jest jedyna słuszna rada.
    Możesz za jednym zamachem:
    zareklamować to, że ci przelew ze spłatą kredytu wrócił;
    zarządać podania poprawnego numeru rachunku do spłaty kredytu;
    wypowiedzieć umowę eurokonta:-))

    Na twoje papierowe pismo przesłane za zwrotnym otwierdzeniem odbioru
    muszą zareagować.

    A GINB w następnej kolejności.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2003-06-06 08:26:27
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 5 Jun 2003 10:47:36 +0200, n...@o...pl wrote:

    >jako ze dzwonie z niemiec) automat prosi wybranie wewnetrznego. NIE ZDARZYLO MI
    >SIE JESZCZE ZEBY KTOS ODEBRAL JAKIKOLWIEK TELEFON. po ok 5 min. oczekiwania
    >jestem po prostu rozlaczany. probowalem juz wiele, wiele razy.

    zbieraj dowody. Billingi, rachunki za telefon itp. Na Twoim miejscu
    ustanowiłbym pełnomocnika (adwokata) i dalej z tym chorym tworem :-)
    kontaktował się tylko w ten sposób.
    Być może adwokat również doradzi Ci wpłacanie rat na konto depozytu
    sądowego.
    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...