  • 1. Data: 2004-03-15 00:13:17
    Temat: mBank vs. VW Bank
    Od: Czeslaw Bajer <c...@c...pl>

    Zniechęcony lutową zmianą taryf w mBanku założyłem konto w VW Banku. Oto
    garść porównań. Jest to moje odczucie, chociaż po rozmowach z innymi
    osobami, nie odosobnione. Zalety i wady mBanku należy rozumieć jako
    cechy przeciwne w VW Banku. Ciekaw jestem dalszych opinii.

    Z pozdrowieniami,

    Czesław Bajer

    P.S. Wykrzyknikiem zaznaczyłem ważniejsze cechy.

    Zalety mBank

    1. Łatwiejsze wprowadzanie docelowych rachunów (po wprowadzeniu nr.
    rachunku identyfikuje się bank adresata).
    2!. Natychmiastowe przelewy wewnątrz banku i w obrębie własnych
    rachunków (można np. tuż przed zakupami przelać pieniadze z eMax na
    e-konto). Natychmiastowe blokowanie kwoty operacji bezgotówkowej i
    uwzględnianie w saldzie rachunku.
    3!. Łatwiejsza obsługa z jednorazowymi hasłami (token nie mieści się do
    portfela, hasła - tak).
    4. Lepsza obsługa ludzka banku (czynne cała dobę, szybka reakcja na
    zapytania pocztą).
    5. Poprawny zapis liczb (przecinek diesiętny, kropki dzielące rzędy
    liczb; VW bank nie dopuszcza przecinka dziesiętnego; w tabeli
    oprocentowania podaje: 1.800,00 PLN, ale spróbujcie wprowadzić przecinek).
    6. Szybszy dostęp do podstawowych stron własnego konta po zalogowaniu. W
    VW banku przechodzi się przez trzy jałowe strony, zanim dotrze się do
    części zasadniczej.
    7. Dostęp do płatności z rachunków (np. za ubezpieczenie, doładowanie
    komórki itp).
    8. Łatwość otwarcia rachunku.

    Wady mBank

    1!. Opłaty za przelewy.
    2. Fatalne podeście do klienta przy wprowadzaniu opłat (VW Bank poszedł
    w 'dobre' ślady - obniżył oprocentowanie, gdy klientów zaczęło przybywać).
    3. Stosunkowo niskie oprocentowanie (w VW Banku niewiele wyższe).
    4. Trudna do ogarnięcia zasada realizacji przelewów za zadanym terminem
    (w dniu realizacji lub tuż po pozycja znika z przelewów oczekujących,
    nie pojawia się w historii operacji - dwukrotnie przelałem powtórnie
    kwoty, bo nie znalazłem we właściwym czasie śladu po przelewach, a nie
    byłem pewien własnej pamięci lub dostępności w danym dniu odpowiednich
    środków).
    5!. Opłaty za korzystanie z obcych bankomatów (VW Bank od 400 zł w górę
    nie pobiera prowizji).

    Dodatkowa wada VW Banku

    1. Przesyłanie tokena wraz z numerem konta i adresem klienta, w kiepsko
    zabezpieczonej paczce. Dość często paczki te 'rozklejeją się' na
    poczcie. Dałoby się to lepiej zorganizować, np. bez prowokujących,
    samoodlepialnych i ponownie przylepialnych nalepek z nadrukiem o poufności.

  • 2. Data: 2004-03-15 07:46:14
    Temat: Re: mBank vs. VW Bank
    Od: "hotei" <h...@o...pl>

    Podsumowujac nalezy stwierdzic iz
    8:5 dla mBanku + bonus w postaci tej 1 wady VWB

    ze swojej strony dodalbym jeszcze cudowny aksamitny glos pani w mLinii dla
    ktorego czepiam sie tak wspanialego banku jak mBank az nazbyt czesto... :)

    pozdrawiam
    hotei

  • 3. Data: 2004-03-15 10:26:27
    Od: "david" <d...@W...o2.pl>

> [...]
    > poczcie. Dałoby się to lepiej zorganizować, np. bez prowokujących,
    > samoodlepialnych i ponownie przylepialnych nalepek z nadrukiem o

    ja odniosę się tylko do tej części: otóż dostałem paczkę bardzo dobrze
    zapakowaną, nienaruszoną i super mocno sklejoną - jakby wiadro kleju na
    łączeniach wylali... nie wiem jak u innych ale u mnie sposób zapakowania był
    rewelacyjny

    pozdr
    david

  • 4. Data: 2004-03-15 11:13:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Czeslaw Bajer <c...@c...pl> writes:

    > 3!. Łatwiejsza obsługa z jednorazowymi hasłami (token nie mieści się
    > do portfela, hasła - tak).

    Akurat dla mnie konto z tokenem jest 100 razy lepsze od konta z
    haslami jednorazowymi. A juz w ogole pomysl, ze jak sobie wprowadze
    czyjs numer konta na liste, to potem mozna przelewac na to konto
    dowolne kwoty bez hasla (poza stalym haslem do wejscia na strone), to
    jest jakas piramidalna pomylka.

    > 7. Dostęp do płatności z rachunków (np. za ubezpieczenie, doładowanie
    > komórki itp).

    Tego nie rozumiem.

    MJ

  • 5. Data: 2004-03-15 14:50:11
    Od: "b." <f...@f...onet.pl>

    Użytkownik david napisał:

> [...]
    > łączeniach wylali... nie wiem jak u innych ale u mnie sposób zapakowania był

    może ktoś się dorwał do paczki? widziałem taką rozwaloną - naturalniej
    wyglądała

    b.

  • 6. Data: 2004-03-15 14:53:22
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyjs numer konta na liste, to potem mozna przelewac na to konto
    > dowolne kwoty bez hasla (poza stalym haslem do wejscia na strone), to

    W mBanku umieszczenie przelewu jako zdefiniowanego (jezeli nie jest sie
    wlascicielem tego konta do przelewu) to wyrok na wlasne żadanie,
    przechwycenie loginu i hasla daje mozliwosc przelewania, np na rozne
    instytucje chocby dla kawalu; zupelnie nie nadaje sie do wykonywania
    platnosci za gaz, energie itp.

  • 7. Data: 2004-03-15 16:13:58
    Od: "david" <d...@W...o2.pl>

    > może ktoś się dorwał do paczki? widziałem taką rozwaloną - naturalniej
    > wyglądała

    nie sądze, wszystkie plomby całe, wszystko doszło OK :)

    david

  • 8. Data: 2004-03-15 20:12:59
    Od: z...@p...onet.pl

    > W mBanku ...zupelnie nie nadaje sie do wykonywania
    > platnosci za gaz, energie itp.

    A dlaczegóż to ?

  • 9. Data: 2004-03-15 21:00:31
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > A juz w ogole pomysl, ze jak sobie wprowadze
    > czyjs numer konta na liste, to potem mozna przelewac na to konto
    > dowolne kwoty bez hasla (poza stalym haslem do wejscia na strone), to
    > jest jakas piramidalna pomylka.

    hmmm.
    mowiac szczerze, dla mnie to bardzo duze ulatwienie i bardzo duza zaleta
    mbanku i multibanku.
    listy hasel nie nosze przy sobie. do mbanku loguje sie tylko z dwoch znanych
    mi komputerow (praca i dom).
    bardzo dolujace byloby przelewanie zdefiniowanych przelewow przy uzyciu
    jakichs dodatkowych hasel.
    staraj sie nie uzywac tak zdecydowanych okreslen. na pewno nie jest to
    piramidalna pomylka.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 10. Data: 2004-03-15 23:03:27
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakichs dodatkowych hasel.
    > staraj sie nie uzywac tak zdecydowanych okreslen. na pewno nie jest to

    Kazdy ma mozliwosc wyboru i jezeli jest w pelni swiadomy, co moze go spotkac
    po przechwyceniu loginu i hasla w mBanku to jego sprawa. Mnie natomiast
    bardziej odpowiada sytuacja np. jak Lukasie, gdzie mam porobione zlecenia
    okresowe, a kazdorazowa zmiane (uaktualnienie) musze podpisac tokenem.