  • 1. Data: 2004-03-14 22:11:09
    Temat: bankowość elektroniczna dla firm
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Może się ktoś podzielić swoimi doświadczeniami dot. usług bankowości
    elektronicznej (głównie chodzi o przelewy) dla przedsiębiorstw ? Rozważane
    są:
    PKO BP
    CITIBANK (oprogramowanie:VIDEOTEL)
    KREDYTBANK
    Uwaga: dla realizacji przelewu wymagane sa dwa podpisy (dyrektor+księgowy),
    same przelewy przygotowuje pracownik księgowości.
    Marek

  • 2. Data: 2004-03-14 22:24:36
    Temat: Re: bankowość elektroniczna dla firm
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@f...onet.pl> wrote:
    > Może się ktoś podzielić swoimi doświadczeniami dot. usług bankowości
    > elektronicznej (głównie chodzi o przelewy) dla przedsiębiorstw ?
> [...]

    KB tez na Videotelu jezdzi
    PKO BP ma swoje oddzielne oprogramowanie. (Net Bank)
    Pozostale banki zazwyczaj maja MultiCasha.

    Co do wspolpracy - to o co konkretnie ci chodzi?
    O koszty instalacji, utrzymania itp?

  • 3. Data: 2004-03-14 22:58:17
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Uwaga: dla realizacji przelewu wymagane sa dwa podpisy
    (dyrektor+księgowy),
    > same przelewy przygotowuje pracownik księgowości.

    Videotel - spoko, ale dla osób totalnie "zielonych" w tych sprawach
    konieczne małe przeszkolenie. Klucze do podpisania przelewów są na
    dyskietkach, uprawnienia księgowości tylko do przygotowania przelewu, dużo
    różnych funkcji ale rzadko są używane.

    użytkownicy: KB, CITIBANK, Millennium (wczaśniej BIG BANK S.A.) i...........

    Pozdrrr. Reksio.
    P.S. Według opinii użytkowników (pań z księgowości) GONIEC jest dużo
    łatwiejszy....

  • 4. Data: 2004-03-14 23:08:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Reksio <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Videotel - spoko, ale dla osób totalnie "zielonych" w tych sprawach
    > konieczne małe przeszkolenie. Klucze do podpisania

    Takie male pytanie - czy Citi ma Videaotela?
    Czy MTMS32 i Gonca (i Citidirect)?
    Wady Gonca i MTMS32 to brak mozliwosci wykonywania platnosci do ZUsi US

  • 5. Data: 2004-03-15 09:56:24
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Takie male pytanie - czy Citi ma Videaotela?

    Rozmawiałem z informatykiem z CITI właśnie o Videotelu. Z jego słów wynikało
    że mają......... Ale teraz mam wątpliwość czy mówił o videotelu u siebie w
    pracy, czy w firmie dla której świadczył jeszcze usługi....

    Pozdrrr. Reksio

  • 6. Data: 2004-03-16 20:45:09
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    > KB tez na Videotelu jezdzi
    > PKO BP ma swoje oddzielne oprogramowanie. (Net Bank)
    > Pozostale banki zazwyczaj maja MultiCasha.
    możesz coś napisać: videotel vs netbank ?

    Czym sie różni KB24 (oferta KB) od Home banking (KB) ? Nie mogę się doczytać
    w ofercie.

  • 7. Data: 2004-03-16 20:49:13
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Pozdrrr. Reksio.
    > P.S. Według opinii użytkowników (pań z księgowości) GONIEC jest dużo
    > łatwiejszy....
    Citi ma dwa warianty usługi: online (Interet) i videotel (czyli prawie
    online). Co wygodniejsze? Na mój gust videotel (panie z ksiegowosci robia i
    wysylaja przelewy, szefostwo je tylko podpisuje, dostep do netu wystarczy na
    jednym kompie), ale moze praktyja pokazuje co innego.

  • 8. Data: 2004-03-16 21:06:39
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > jednym kompie), ale moze praktyja pokazuje co innego.

    W zupełności. Modem jest konieczny tylko przy kompie który sie łaczy z
    bankiem (to oczywiste) ale mozesz miec Videotela w wersji sieciowej, tak
    więc:
    - księgowość pisze przelew
    - prosi szefową o podpisanie ( np telefonicznie)
    - szefowa odpala u siebie Videotela i podpisuje - nie musi nawet wychodzić
    ze swojego biura, ani tym bardziej przesiadać się do biurka innej
    referentki.
    - referentka po chwili łączy sie z bankiem i wysyła.
    Resume:
    Nikt nie patrzy Głównej Księgowej na palce przy podpisywaniu, nawet jak
    zapomni hasło (standart) to nikt sie nie śmieje. Nikt nie widzi dyskietki z
    kluczem, księgowa nie zapomina dyskietki w komputerze referentki :-)
    Wady:
    Jeżeli ten komp służący do połączeń z bankiem służyłby też do połączń z
    netem - jako administrator wyraziłbym sprzeciw (kwestia szeroko rozumianego
    bezpieczeństwa). Ale w przypadku połączeń tylko z bankiem na modem
    dostępowy - no problem :-)

    Powodzenia. Reksio.

  • 9. Data: 2004-03-16 21:11:59
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > wysylaja przelewy, szefostwo je tylko podpisuje, dostep do netu wystarczy na
    > jednym kompie), ale moze praktyja pokazuje co innego.

    Korporacyjny Citiconnect tez jest wygodny. Kazdy uzytkownik ma swoje
    uprawnienia i swojego tokena. Jeden wypelnia przelewy, a inny je
    podpisuje. Jeszcze inny moze wyslac (czyli zatwierdzic ostatecznie do
    realizacji). Przewaga nad modemem taka, ze mozna pracowac na dowolnym
    komputerze z dostepem do netu (uwzgledniajac poziom wlasnej wrazliwosci
    na bezpieczenstwo).

    Bartol

  • 10. Data: 2004-03-16 21:13:31
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    rozumianego
    > bezpieczeństwa). Ale w przypadku połączeń tylko z bankiem na modem
    Citi ma to przez modem czy /jak ostatnio BPH/ vpn ? Vpn może i ok, ale sam
    dostęp do netu na komputerze w księgowości mnie nie zachwyca.