  • 1. Data: 2002-05-16 15:17:09
    Temat: mBank kosztuje czy kto jest winien stratom BREgrupy :-))))
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    ////mBank kosztuje

    opr. Łukasz Dec
    BANKIER

    W świeżo opublikowanym raporcie kwartalnym BRE
    Bank kładzie m.in. na karb rozwoju bankowości
    detalicznej słabsze wyniki finansowe za pierwszy
    okres obrachunkowy br. Niskie marże i wysoki koszt
    pozyskiwanych depozytów "zwłaszcza klientów
    rozwijającej się działalności detalicznej BRE
    Banku" były jedną z przyczyn kilka milionów
    złotych straty całej grupy kapitałowej w I kw.
    2002. W tym okresie wzrósł jednocześnie "stan
    rachunków bieżących klientów mBanku aż o 46,9%".

    Innymi słowy BRE Bank ponosi wysokie koszta
    imponującej sprzedaży usług bankowości
    detalicznej, przede wszystkim poprzez oferowanie
    wysokiego oprocentowania rachunków bieżących. W
    pewien sposób obala to mit Internetu, jako taniego
    kanału dystrybucji, który pozwala na zaoferowanie
    wysokiego oprocentowania. W szczególności kiedy
    bank nie stanowi oddzielnego podmiotu i jego
    wyniki bezpośrednio przekładają się na wyniki
    dużej grupy finansowej.

    Stopy procentowe w bankach wirtualnych (tak jak w
    innych nowych bankach detalicznych, jak Lukas) to
    bardziej przejaw inwestycji w marketing i
    pozyskiwanie klientów i ich depozytów. Tymi
    kosztami klienci będą musieli być wcześniej, czy
    później obciążeni, kiedy bank zrealizuje swój plan
    zdobycia udziału w rynku.////

    Czyli będziemy płacic za nietrafione decyzje
    prezesa ? :-)
    Dajcie mi mbank to wine dla niego znajdę ;-)
    Wygląda mi to na slabiutką obronę poczynań
    obecnego zarządu przed niemiecki partnerem.
    Sark

  • 2. Data: 2002-05-16 15:43:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Dajcie mi mbank to wine dla niego znajdę ;-)
    > Wygląda mi to na slabiutką obronę poczynań
    > obecnego zarządu przed niemiecki partnerem.

    My bedziemy? :)

    http://www.prnews.pl/mbank/wibor.htm

    roznica pomiedzy WIBORem a oprocentoweaniem
    W najnizszym okresie bylo to jakos 0,37% :)

    Aczkolwiek mysle, ze duzy wplyw ma tutaj nie mBank a raczej Multi

  • 3. Data: 2002-05-17 21:59:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    16 May 02 17:43, AMRA pisal do All:

    A> roznica pomiedzy WIBORem a oprocentoweaniem
    A> W najnizszym okresie bylo to jakos 0,37% :)

    A> Aczkolwiek mysle, ze duzy wplyw ma tutaj nie mBank a raczej Multi

    To oczywiste! Ciągle otwierane są nowe _oddziały_ Multi. (ludzie, lokale,
    meble, komputery i ogólnie "hardware", kioski, łącza...)
    Tego nie przybywa w mBanku.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 4. Data: 2002-05-20 05:05:51
    Od: "krab" <k...@h...pl______.>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> napisał w

    > To oczywiste! Ciągle otwierane są nowe _oddziały_ Multi. (ludzie, lokale,
    > meble, komputery i ogólnie "hardware", kioski, łącza...)
    > Tego nie przybywa w mBanku.

    co do mulibanku - to mysle, ze tworzony jest on po to by go sprzedac, nie
    widze bowiem innego wytlumaczenia na to by pod szyldem bre tworzyc zupelnie
    niezalezna organizacje.
    gdyby bre od samego poczatku nie zakladalo sprzedazy tej 'organizacji'
    multibankowej, to przeciez mogli by bez zadnego problemu zlecic obsluge tego
    konta w placowkach istniejacych - praktycznie za friko - bo w ramach
    obowiazkow zatrudnionego juz personelu.
    Takie tworzenie na sile oddzielnych jednostek - jest dla mnie troche dziwne
    i stad moj wniosek

  • 5. Data: 2002-05-20 05:46:14
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 20 May 2002 07:05:51 +0200, "krab" <k...@h...pl______.>
    wrote:

    >co do mulibanku - to mysle, ze tworzony jest on po to by go sprzedac, nie
    >widze bowiem innego wytlumaczenia na to by pod szyldem bre tworzyc zupelnie
    >niezalezna organizacje.

    Cos mi sie wydaje mi sie, ze to wlasnie mBank staje sie obecnie
    odrebna organizacja - spolka gieldowa :-)

    Byles kiedys w oddzialach BRE i Multi ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl