  • 11. Data: 2007-10-03 13:23:18
    Temat: Re: mBank - bezplatne wyplaty z bankomatow
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marx pisze:

    > odpowiedz sobie na pytanie, czy jak chcesz kupic/sprzedac walute to
    > idziesz do banku czy kantoru? i dlaczego do kantoru? :)

    Niekoniecznie. Można tu czasami przeczytać wyliczenia posiadaczy kart,
    które dowodzą, że często zagraniczne transakcje bezgotówkowe są
    rozliczane korzystniej dla klienta, niż wg kursu kantorowego z danego
    dnia. Zależy oczywiście od konkretnej karty i banku.

    Cena za usługę jest jawna - jeżeli ktoś to kupuje, to nie ma podstaw,
    żeby twierdzić, że bank coś jeszcze "uszczknął". Nie uszczknął -
    sprzedał za tyle, za ile powiedział, że sprzeda.

    Ponadto - mBank w porównaniu do całego BRE to jakiś mikroskopijny twór.
    Sądzisz, że nagle - po wprowadzeniu w mBanku darmowych bankomatów
    zagranicznych dla niewielkiej liczby klientów okazjonalnie
    korzystających z tychże - całe BRE nagle zmieni tabelę kursów walut na
    "gorszą" dla klienta? Dla BRE cały ten mBank i jego klienci nie stanowią
    jakiejś specjalnej wartości, żeby do niego dopasowywać tabelę walutową!
    Tam są dużo istotniejsi klienci, obracający zupełnie innymi środkami,
    niż wszyscy klienci mBanku razem wzięci.

    Oczywiście - na wymianie waluty bank zarabia. Ma prawo. Dopóki mówi co i
    za ile sprzedaje, a klient ma wolny wybór, dopóty nie ma podstaw
    twierdzić, że coś zostało "uszczknięte", gdyż sugeruje to, że jest jakaś
    opłata dodatkowa, której klient może się nie spodziewać, pobierana w
    sposób niejasny. A tak nie jest!

    Cały "spór" to po prostu kwestia definicji. Mnie to osobiście razi,
    dlatego protestuję. I tyle.

  • 12. Data: 2007-10-03 15:07:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.10.2007 Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    napisał/a:
> [...]
    > Tam są dużo istotniejsi klienci, obracający zupełnie innymi środkami,
    > niż wszyscy klienci mBanku razem wzięci.

    Z nimi ma pewnie wynegocjowane kursy.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 13. Data: 2007-10-03 16:05:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 15:23, Wojciech Nawara
    > Cały "spór" to po prostu kwestia definicji. Mnie to osobiście razi,
    > dlatego protestuję. I tyle.

    Co do Citi, to ktos tu na grupie udowodnil w ktoryms momencie, ze maja
    inne kursy dla KK (zdaje sie, ze tylko kurs nocny, zawyzony) a inne
    dla innych operacji.
    Tak wiec takie roznice w kursach sa mozliwe, nawet w obrebie jednego
    banku.

  • 14. Data: 2007-10-03 16:16:12
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > dla innych operacji.
    > Tak wiec takie roznice w kursach sa mozliwe, nawet w obrebie jednego

    Nie może tak być. A jeżeli jest, to dany bank po prostu okrada klientów.
    I bynajmniej nie jest to normalne i nie powinno się na to "machać ręką",
    tylko podjąć stosowne działania.

    Chyba, że jakaś odrębna tabela jest określona w
    umowie/regulaminie/tabeli walutowej.

    Pamiętaj, że często jest wykonywane przewalutowanie przez organizację
    płatniczą z waluty X na Y (po kursie tejże organizacji płatniczej), a
    dopiero na końcu przez bank na PLN po kursie banku. Na ten pierwszy bank
    wpływu nie ma. VISA podaje kursy w takim dość specyficznym narzędziu
    internetowym, MC chyba w ogóle ich nie podaje... I tutaj należałoby
    podnieść larum, bo klienci kupują, a nie wiedzą ile przyjdzie im za to
    zapłacić...

  • 15. Data: 2007-10-03 16:22:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 18:16, Wojciech Nawara

    > Nie może tak być. A jeżeli jest, to dany bank po prostu >okrada klientów.

    Ja se ne boju. Ja mam rakovinu.

    Ktos musi fundowac mi bezplatne nieoprocentowane przelewy z KK Citi.
    Niech to robia ci, ktorzy sie nei zorientwali, ze ich KK sie nie placi
    za granica.