  • 11. Data: 2007-09-20 14:14:52
    Temat: Re: mBank + Euronet widmo :)
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ciekawe - pieniadze pracowalu na koncie ;) - jeden dzien darmowego
    > kredytu

    ee tam - a co tu ciekawego i dziwnego :)

    ja to mialem fajnie - wyplacilem z bankomatu,
    saldo bylo ok, srodki dostepne ok,
    ale nigdzie w jakiejkolwiek HISTORII*
    (*zeby mi ktos znowu nie wyjechal z "spojrz na blokady":)
    nie bylo sladu po operacji (?!).

    no i nie bylo sladu po tej operacji,
    az ustawilem historie wyswietlania na +3 dni w przyszlosc :)

  • 12. Data: 2007-09-20 14:19:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Wrz, 16:14, "Q" <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > nie bylo sladu po operacji (?!).
    >
    > no i nie bylo sladu po tej operacji,
    > az ustawilem historie wyswietlania na +3 dni w przyszlosc :)

    Moze bazy konserwowali (sprawdzales w nocy czy w dzien?)
    BPH tak ma - podstawia w nocy bazy archiwalne, majace sie dziwnie do
    aktualnego salda (nikt nie odwazyl mi sie zagwarantowac, ze nei
    podstawiaja nigdy salda archiwalnego : ))

  • 13. Data: 2007-09-20 14:30:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Moze bazy konserwowali (sprawdzales w nocy czy w dzien?)

    Nic nie konserwowali, nawet najstarsi górale wiedzą,
    że mBank tak ma od chwili narodzin.
    Tam od zawsze udają, że w dni wolne nie pracują :)
    i dlatego księgowania zawsze mają daty dni roboczych.

  • 14. Data: 2007-09-20 16:02:37
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tam od zawsze udają, że w dni wolne nie pracują :)

    ..bo nawet najstarsi gorale wiedza,
    ze niedzielna praca w g***o sie obraca :)

  • 15. Data: 2007-09-20 19:45:58
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    krzysztofsf pisze:

    > Ciekawe - pieniadze pracowalu na koncie ;) - jeden dzien darmowego
    > kredytu

    Nie, odsetki liczone są wg daty waluty.

  • 16. Data: 2007-09-20 20:25:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Wrz, 21:45, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    > Nie, odsetki liczone s wg daty waluty.

    ?. Nie rozumiem sformulowania w tym kontekscie.

    "Bank zagraniczny przyjmuj cy zlecenie przelewu do mBanku wysy a go
    okre laj c, z jak dat przelew ten ma by zaksi gowany na rachunku
    odbiorcy - ta wskazana data jest w a nie ,,dat waluty". Standardowo
    jest to drugi dzie roboczy od dnia z o enia wniosku o przelew w banku
    nadawcy."

    "Data waluty
    ( ang. value date ) dzie , w którym przekazywana kwota pozostawiona
    jest do dyspozycj banku otrzymuj cego. Data waluty jest równoznaczna z
    dat uzanania/obci enia rachunku stosownej strony operacji bankowej."

    Pomijajac praktyczna niepoliczalnosc odsetek od jednego dnia przy 100
    zl, to 12-o fizycznie wyjalem je z bankomatu, a 13-o byly na koncie
    (blokada) i dopiero tego dnia zeszly. System nalicza tylko z pieniedzy
    dostepnych a nie z salda (chodzi o date 12-o, gdy 100 zl bylo
    niedostepne, ale na saldzie do konca dnia)? A jesli blokada jest
    kilkudniowa , zakonczona powrotem pieniedzy na konto (np. nieuznanie
    transakcji) na przelomie miesiaca (chyba wtedy naliczaja odsetki?
    Naturalnie problem nie jest dla mnie sprawa zycia i smierci, ale jak
    juz wyplynal, to omow go, jesli mozesz, do konca.

  • 17. Data: 2007-09-21 07:40:41
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    krzysztofsf pisze:

    > ?. Nie rozumiem sformulowania w tym kontekscie.

    Zatem:

    Nie, odsetki liczone są wg daty wykonania transakcji.

  • 18. Data: 2007-09-21 08:02:18
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Wrz, 09:40, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    > Zatem:
    >
    > Nie, odsetki liczone s wg daty wykonania transakcji.

    Czyli chyba niepotrzebnie podaja date ksiegowania? Inne banki, w
    ktorych mam operacje, po prostu "ksieguja" na koncie z pojedyncza data
    transakcji, a data kiedy bank fizycznie wklepal ta transakcje jest
    niedostepna dla uzytkownika. Zestawienia uwzgledniaja stan na koncie z
    daty transakcji jednoczesnie uwzgledniajac zwiazane z nia ruchy
    gotowki.

  • 19. Data: 2007-09-21 08:03:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2007 13:25:44 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > Naturalnie problem nie jest dla mnie sprawa zycia i smierci, ale jak
    > juz wyplynal, to omow go, jesli mozesz, do konca.

    Spróbuje coś odpowiedzieć ;)

    W mBanku (i w większości banków - wyjątek to Inteligo) odsetki itp są
    liczone według salda a nie według środków dostępnych, ale po rozliczeniu
    transakcji następuje korekta wstecz z datą wykonania transakcji. Wynika
    stąd, że np blokada, która zostaje zdjęta po pewnym czasie nie wpływa na
    żadne obliczenia. Pewne problemy mogą się pojawić przy operacjach
    wykonanych pod koniec okresu odsetkowego, których potwierdzenie bank
    uzyskał w następnym okresie. mBank w takim wypadku koryguje odsetki przy
    ich naliczniu w następnym miesiącu, podobno niektóre banki dokonują
    korekty natychmiast po rozliczeniu transakcji. Prawdziwym problemem prz
    takiej korekcie może być wypadek gdy rozliczenie transakcji wymagałoby nie
    tylko korekty odsetek, ale take korekty podatku od odsetek. Nigdy mi sie
    to jeszcze nie zdarzyło i nie wiem co banki robią w takiej sytuacji.
    I jeszcze jedna uwaga: w mBanku odsetki są liczone w ostatnim dniu
    roboczym miesiąca więc przykładowo pzrelew wewnętrzny wykonany 29.09.2007
    (sobota) też może spowodowac korektę odsetek w październiku.

  • 20. Data: 2007-09-21 08:08:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Wrz, 10:03, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > W mBanku (i w wi kszo ci banków - wyj tek to Inteligo) odsetki itp s
    > liczone wed ug salda a nie wed ug rodków dost pnych, ale po rozliczeniu
    > transakcji nast puje korekta wstecz z dat wykonania transakcji.

    Dzieki za calosc informacji.
    Czyli nie wyjade na Kajmany za odsetki od tej stowki ;)