    From: "eg" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: kupno mieszkania a ubezpieczenie transakcji
    Date: Fri, 24 Apr 2009 22:22:42 +0200
    Sender: e...@u...mobile.playmobile.pl

    Hej!

    Patrze po ofertach bankow i niemal kazdy oferuje, a czesto nawet wymaga,
    dodatkowe ubezpieczenia do kredytu hipotecznego. A to od utraty pracy, a to
    od smierci, zalania, pozaru itd. Natomiast jakos do tej pory nie widzialem
    ubezpieczenia od oszustwa przy transakcji.

    Wyobrazmy sobie, ze kupuje mieszkanie i trafiam na nieuczciwego sprzedawce,
    ktory to samo mieszkanie sprzedaje 5 osobom. Jak sie zabezpieczyc przed taka
    sytuacja? Jednym z rozwiazan jest umowa przedwstepna w formie aktu
    notarialnego, ale jak mozna dodatkowo zmniejszyc ryzyko? Czy jakies banki
    oferuja takie ubezpieczenia od takich sytuacji? W takiej sytuacji zamiast
    splacac mieszkanie, ktorego nie mam do emerytury, straty pokryl by
    ubezpieczyciel.

    I jeszcze jedno, czy jakies banki prowadza, za rozsadne pieniadze, rachunki
    powiernicze, cos w stylu, ja wplacam pieniadze za mieszkanie, podpisujemy
    akt notarialny, dostaje prawomocny wpis do ksiegi wieczystej, sprzedawca
    dostaje pieniadze (badz jesli wpis do ksiegi zostanie odrzucony pieniadze
    wracaja do mnie)?