  • 1. Data: 2003-08-21 18:48:02
    Temat: kto spłaca ten kredyt?
    Od: "Slawek Parniewicz" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    proszę o odpowiedź na pytanie: co dzieje się ze spłatą kredytu
    konsumpcyjnego PKO w przypadku śmierci kredytobiorcy, który nie miał
    poręczycieli? Kredytobiorca przepisał mi na zasadzie darowizny mieszkanie
    (2 lata temu), martwie się czy bank potraktuje mnie jako "spadkobiorcę
    długu" ?

    Pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2003-08-21 22:12:30
    Temat: Re: kto spłaca ten kredyt?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Slawek Parniewicz napisał:

> [...]
    > poręczycieli? Kredytobiorca przepisał mi na zasadzie darowizny mieszkanie
    > (2 lata temu), martwie się czy bank potraktuje mnie jako "spadkobiorcę

    Darowizna to nie [chyba, że kredyt był pod hipotekę], ale w przypadku
    spadku, jedynym sposobem na uniknięcie zapłaty, jest odrzucenie CAŁEGO
    spadku.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-08-21 23:14:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Slawek Parniewicz" <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > poręczycieli? Kredytobiorca przepisał mi na zasadzie darowizny mieszkanie
    > (2 lata temu), martwie się czy bank potraktuje mnie jako "spadkobiorcę

    Nie, dlaczego? Darowizna (chyba ze z obciazona hipoteka) to nie spadek
    i nie ma nic wspolnego ze zobowiazaniami poprzedniego wlasciciela.
    Naturalnie bank moze traktowac kogokolwiek jak mu sie podoba
    (w granicach prawa), ale nie powoduje to specjalnych skutkow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-08-22 06:39:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Darowizna to nie [chyba, że kredyt był pod hipotekę], ale w przypadku
    > spadku, jedynym sposobem na uniknięcie zapłaty, jest odrzucenie CAŁEGO
    > spadku.

    Ale nie zawsze, bo często wystarczy przyjęcie spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2003-08-22 09:17:28
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>

    "Slawek Parniewicz" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > poręczycieli? Kredytobiorca przepisał mi na zasadzie darowizny mieszkanie
    > (2 lata temu), martwie się czy bank potraktuje mnie jako "spadkobiorcę

    Jeśli to darowizna - nie ma problema, chyba że wisi na tym mieszkaniu
    hipoteka...

    Do masy spadkowej wchodzi nie tylkjo "majątek dodatki" ale też i długi -
    więc jak jużktośradził - jak sięnie chce długów, treba odrzucić spadek w
    całości. no chybaze + jest sporo więcej niż -, w takim wypadku moze opłaca
    sięspłacić dług, bo jeszcze coś się ostanie

  • 6. Data: 2003-08-22 10:22:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Flyer wrote:

> [...]
    >+ > długu" ?
    >+
    >+ Darowizna to nie [chyba, że kredyt był pod hipotekę],

    No, chyba że zostanie podniesiony zarzut o celowe "wypompowanie"
    majątku żeby nie zwrócić należności; skarga paulińska czy jakoś
    tak - szukać na *.prawo:
    http://groups.google.com/groups?as_q=skarga+pauli%C5
    %84ska&num=100&as_scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=UTF-8
    &oe=UTF-8&btnG=Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq=&as_eq=
    &as_ugroup=*.prawo*&as_usubject=&as_uauthors=&as_ums
    gid=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_miny=1981&as_minm=5&as
    _mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=8&as_maxd=22

    >+ ale w przypadku
    >+ spadku, jedynym sposobem na uniknięcie zapłaty, jest odrzucenie CAŁEGO
    >+ spadku.

    Jak już napisano - można przezornie "przyjąć z dobrodziejstwem" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-08-22 12:55:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jak już napisano - można przezornie "przyjąć z dobrodziejstwem" :)

    To jest tak, jak się zbyt upraszcza [mowa o mnie]. To się uszczegółowię,
    żeby nie narobić wiekszej szkody:

    1. Jedynym sposobem na niespłacanie kredytu, jest nieprzyjęcie spadku w
    ogóle - to pozostaje niezmienne.

    2. Jednak, jeżeli kwota kredytu [długu] jest mniejsza od wartości
    spadku, to można przyjąć go z w/w "dobrodziejstwem inwentarza", które
    ogranicza odpowiedzialność za długi do wartości spadku [z pewnymi
    zastrzeżeniami, kiedy może dojśc do egzekucji długu ponad wartość spadku
    - ale to już do poczytania w KC - art. 1031 - 1034]

    Flyer