  • 1. Data: 2002-12-01 23:25:14
    Temat: kredyt mieszkaniowy - czy mam szanse?
    Od: "jacek" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczow

    Mam 26 lat i wyzsze wyksztalcenie. Pracuje od roku. Umowa o prace - na czas
    okreslony 4 lata.
    Chcialbym wziac kredyt mieszkaniowy w wysokosci ok 25 000 zl (50% wartosci
    mieszkania). Reszte udalo mi sie uzbierac samemu lub zaoszczedzic z kredytu
    studenckiego.

    Problem jest taki, ze moja umowa o prace opiewa na 760 zl brutto! W
    rzeczywistosci zarabiam o wiele wiecej, jednak nie sa to dochody
    udokumentowane. Czy w takiej sytuacji mam szanse na kredyt, biorac pod
    uwage, ze splacam jeszcze 11 000 kredytu studenckiego? Jezeli tak to gdzie
    najlepiej sie udac?

    Licze na Wasza pomoc.

  • 2. Data: 2002-12-01 23:57:09
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy - czy mam szanse?
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Masz szanse, jezeli wplywy na konto masz regularne ( i w tej kwocie ktora
    naprawde zarabiasz) to bedzie to twoim sporym atutem.
    Postaraj sie udowodnic w banku ze stac Cie na splate kredytu.
    Uzyj wszelkich dostepnych metod np. ze masz dobre kontakty z rodzicami w
    razie "w" pomoga etc. , ze dostajesz rozne oferty pracy.
    Ze podnosisz swoje kwalifikacje, podkresl swoja aktywnosci i zaradnosc.

    Pzd Travis
    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127

  • 3. Data: 2002-12-02 00:33:29
    Od: "kaśka" <l...@N...gazeta.pl>

    jacek <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Problem jest taki, ze moja umowa o prace opiewa na 760 zl brutto! W
    > rzeczywistosci zarabiam o wiele wiecej, jednak nie sa to dochody

    Pamiętaj, że do wzięcia kredytu możesz 'dołożyć' innych Współkredytobiorców.
    Na przykład Twoi rodzice (nie muszą być oni przyszłymi właścicielami
    kupowanego mieszkania). My tak zrobiliśmy przy pierwszym mieszkaniu i przy
    drugim też zamierzamy to samo (tak jak ty zarabiam 'na papierze' 760 brutto).

    pozdrawiam

    kaśka

  • 4. Data: 2002-12-02 07:23:10
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "jacek" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    [.............]
    Jezeli tak to gdzie
    > najlepiej sie udac?
    [.............]

    Idź do GE i przedstaw bardzo dokładnie sytuację oraz wyciągi z rachunków
    Do umów na czas określony podchodzą bardziej "przyjaźnie" niż inne banki

    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2002-12-02 14:00:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Po co człowiekowi mieszasz w głowie? Do obsługi prostych klientów wysyłani
    są w bankach ludzie posługujący się procedurami - procedura święta rzecz!
    Podam ci mój przykład (żeby np. nie przywoływać już opisywanych parokrotnie
    w Muratorze historii walk o kredyty klientów i pracowników tego pisma) -
    braliśmy z żoną spory kredyt na kupno i remont domu. W banku, którego
    pracownicy (łącznie z p. dyrektor) są naszymi klientami (wykonujemy wolne
    zawody). Bank lepiej od nas zna nasze obroty na kontach (osobistych, nie
    firmowych!). Wszyscy byli bardzo mili i uprzejmi, załatwianie spraw szło jak
    w zgniłym kapitalizmie, ale na jednego nie przeskoczyliśmy - oficjalny
    dochód brutto (z PIT-u) okazał się tylko dwa razy większy niż przewidywana
    rata kredytu (i cztery razy mniejszy niż średnie miesięczne wpływy na
    konto), a to było za mało - mimo, że urzędniczki dobrze znały naszą sytuację
    finansową, trzeba było do kredytu dokooptować rodziców - emerytów, inaczej
    za chińskiego boga nie dostalibyśmy tyle, ile potrzebowaliśmy.
    Udokumentowany dochód - to jest to, na czym może się bezpiecznie oprzeć
    każdy urzędnik bankowy (no i właściwie, to trudno się dziwić -
    nieudokumentowane aktywa to dym). Tak więc, kolega pytający nie powinien
    łudzić się, że jego historia kredytowa ma wielkie znaczenie, rodziców może
    najwyżej dopisać jako współkredytobiorców (i to jest jakieś rozwiązanie), a
    zatrudnienie na 4 lata bardzo kiepsko rokuje dla kredytu długoterminowego
    T.

  • 6. Data: 2002-12-02 14:39:06
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    A ja Ci opowiem inna historie, dochodu na papierze mam malo.
    Mam 3 kredyty w Luaskie S.A. na dosyc spora kwote w okolicach 10 k,
    udowodnilem ze moge spalcic i tyle.
    Pan sie wachal przez moment juz chcial powiedziec nie, krotka (okolo
    15-20min) rozmowa i wystarczylo.
    Moj wklad 0 zl.
    Jacek ma duzy wklad wlasny, moze pokazac wyciag z konta i przekonac do
    siebie pracownika banku na tyle zeby zaryzykowal i dal mu kredyt.
    Ja bralem sprzet (drukarka, monitor etc....) to jest majatek ruchomy, a
    mieszkanie nie i to jest jego dodatkowy argument.
    Jezeli pracownik 1 szczebla sie nie zgodzi niech idzie wyzej, lacznie z
    kierownikiem dzialu kredytow.
    Jak mu zalazy na tym kredycie to sobie poradzi, tylko troche wyczucia i
    cierpliwosci....

    Pzd Travis

  • 7. Data: 2002-12-02 16:19:23
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Mam 3 kredyty w Luaskie S.A. na dosyc spora kwote w okolicach 10 k,
    >udowodnilem ze moge spalcic i tyle.

    Nie porownuj kredytku 10k z kredytem mieszkaniowym o rzad wielkosci
    wiekszym ;P

    januszek

  • 8. Data: 2002-12-02 17:06:20
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > udokumentowane. Czy w takiej sytuacji mam szanse na kredyt, biorac pod
    > uwage, ze splacam jeszcze 11 000 kredytu studenckiego? Jezeli tak to gdzie

    Jak Ci tu już podpowiadali trzeba wziąść kredyt łącznie z rodzicami (i to jest
    chyba jedyne wyjście w Twojej sytuacji). Biorąc go, np. w Kredyt Banku, nie
    musisz mieć żadnych dochodów, byleby odpowiednie dochody posiadali rodzice.
    Tensor1.
    PS. Przykładowo jesteś bezrobotny lub studiujesz, dochody zerowe. Mieszkanie
    kupujesz tylko na siebie a kredyt bierzesz wspólnie z rodzicami. To przechodzi.
    Sprawdzone.

  • 9. Data: 2002-12-02 17:51:42
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Niby tak ale...

    Zalozmy ze mieszkanie jest warte 50 k

    - 25 k wplaca
    - 25 k pozycza

    Kilka rat splaci, dla banku to jest bardzo korzysnta tranzakcja, gdyz bez
    wiekszego problemu bank zarobi w razie gdyby zajal mieszkanie.
    Wklad banku wyniesie ponizej 50%

    Co nie zmienia faktu ze nie bedzie latwo, rodzice czy inni wierzyciele moga
    proces przyznawania kredytu zacznie przyspieszyc.

    Powodzenia,
    Pzd Travis
    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127

  • 10. Data: 2002-12-02 19:55:17
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Travis" <r...@g...pl> wrote in message
    > Zalozmy ze mieszkanie jest warte 50 k
    >
    > - 25 k wplaca
    > - 25 k pozycza

    Sęk w tym, że nijak nie może udowodnić, że faktycznie ma zdolność
    kredytową - historia konta to jedno, a zarobki to drugie. Ostatecznie nie
    jest problemem żonglerka jakąś kwotą między kilkoma kontami. W jego sytuacji
    to już chyba lepiej poprosić rodziców o dołączenie się do kredytu (albo
    wręcz o wzięcie go na mieszkanie, w którym Jacek zamieszka). BTW - ja
    Jackowi życzę jak najlepiej, niech mu dadzą! Jednak mam spore wątpliwości,
    czy to będzie takie łatwe...

    > Kilka rat splaci, dla banku to jest bardzo korzysnta tranzakcja, gdyz bez
    > wiekszego problemu bank zarobi w razie gdyby zajal mieszkanie.

    Ha, ha! Banki jak ognia unikają takich sytuacji, bo to powoduje ogromne
    koszty, pomijając już czas - eksmisja dłużnika z mieszkania może trwać i
    kilka lat, a bank jest bodaj siódmy w kolejce do egzekucji z hipoteki.
    Mieszkanie jest akceptowane jako zabezpieczenie, bo zwykle nie ma nic
    lepszego pod ręką - daj bankowi wybór między hipoteką a blokadą na lokacie,
    a zobaczysz co wybierze :)

    T.