  • 1. Data: 2005-04-26 15:01:19
    Temat: kredyt mieszkaniowy a zyrowanie
    Od: "Anka P." <t...@a...pl>

    Witam

    Przede wszystkim chcialam wszystkich powitac, bo to moj pierwszy post na
    tej akurat grupie ;-).

    Moje pytanie dotyczy kredytu hipotecznego. Planowalismy z mezem wziac go
    niedawno, ale wszystko uzaleznialismy od wplywow, ktore mialy zaczac sie
    pojawiac dodatkowo na naszym koncie juz w lutym. Umowa podpisana na duza
    kwote rozlozona na raty, ale poniewaz to wielki koncern, wiec... zreszta
    nie chce mi sie opisywac, bo szkoda nerwow. W kazdym razie sprawa sadowa
    lada chwila bedzie w toku i moze juz niedlugo bedziemy mogli myslec o
    kredycie znowu.
    Do tego czasu (majac na uwadze wszelkie problemy zwiazane z otrzymaniem
    kredytu) chcemy wykonywac jak najmniej ruchow, ktore mogloby wplynac na
    nasza zdolnosc kredytowa.
    No ale pojawila sie nowa okolicznosc. Siostra z przyszlym szwagrem cos
    wspominali, ze beda potrzebowali zyrantow do kredytu studenckiego w
    nowym roku akademickim. Gdzies widzialam (bylo to jakis czas temu, wiec
    zrodla nie przytocze), ze banki dosc resktrykcyjnie podchodza do
    ewentualnych kredytobiorcow, ktorzy sa sami zyrantami, a biorac pod
    uwage, ze bedziemy sie starac o dosc powazna kwote troche mnie
    zastanawia co zrobic.
    Czy mozecie mnie oswiecic w tym temacie? Jak faktycznie wyglada sprawa
    bycia zyrantem kiedy sama mysle o wzieciu kredytu za jakis czas? Czy to
    ma duze znacznie dla banku?

    Anka P.

  • 2. Data: 2005-04-26 15:04:29
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy a zyrowanie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anka P. wrote:
    > Czy mozecie mnie oswiecic w tym temacie? Jak faktycznie wyglada sprawa
    > bycia zyrantem kiedy sama mysle o wzieciu kredytu za jakis czas? Czy to
    > ma duze znacznie dla banku?

    Bank żyrantów traktuje tak samo jak kredytobiorców, cyzli teoretycznie
    może wam to potraktować tak jakbyście ten kredyt sami wzięli.

  • 3. Data: 2005-04-26 15:06:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Anka P. said the following On 2005-04-26 17:01:
    [..]

    > Czy mozecie mnie oswiecic w tym temacie? Jak faktycznie wyglada sprawa
    > bycia zyrantem kiedy sama mysle o wzieciu kredytu za jakis czas? Czy to
    > ma duze znacznie dla banku?

    Banki poręczycieli traktują, jakby sami wzięli ten kredyt. Czyli nie za
    ciekawie.

    KJ

  • 4. Data: 2005-04-26 17:05:05
    Od: "KrzysiekRR" <t...@g...pl>

    > Banki poręczycieli traktują, jakby sami wzięli ten kredyt. Czyli nie za
    > ciekawie.
    >
    > KJ

    No nie do końca się zgodzę... jest wiele banków, które PRZY WYLICZANIU
    ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ poręczenie biorą pod uwagę tylko wtedy, gdy poręczyciel
    musi już ten kredyt spłacać. Oczywiście Bank o fakcie poręczania kredytu
    należy poinformować we wniosku ale nie trzeba od razu nastawiać się
    pesymistycznie...

    Pozdrawiam

    KrzysiekRR

  • 5. Data: 2005-04-26 18:25:07
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2005 19:05:05 +0200,
    osoba podpisana: KrzysiekRR <t...@g...pl>
    napisała:

> [...]
    > musi już ten kredyt spłacać. Oczywiście Bank o fakcie poręczania kredytu
    > należy poinformować we wniosku ale nie trzeba od razu nastawiać się
    Ooo, to może podaj choć jeden z owych "wielu" (Przy czym nie twierdzę,
    że to niemożliwe, bo procedury się rozluźniają, tylko, że wg mojej
    wiedzy, pod tym względem jeszcze nie spotkałem się z innym podejściem.)

    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 6. Data: 2005-04-27 14:25:02
    Od: "KrzysiekRR" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że to niemożliwe, bo procedury się rozluźniają, tylko, że wg mojej
    > wiedzy, pod tym względem jeszcze nie spotkałem się z innym podejściem.)

    Ależ bardzo proszę: Bank Millennium, Dombank - pierwsze z brzegu.
    Sprawdzone, bo kilku moich Klientów uzyskało w tych bankach kredyty, a byli
    żyrantami. Oczywiście żyrantami "biernymi", że się tak wyrażę. Nie musieli
    za kogoś nic spłacać.

    Pozdrawiam

    KrzysiekRR

  • 7. Data: 2005-04-27 14:28:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    KrzysiekRR said the following On 2005-04-27 16:25:
    [...]

> [...]
    > żyrantami. Oczywiście żyrantami "biernymi", że się tak wyrażę. Nie musieli

    A nie było tak, ze im po prostu "starczyło zdolności" na 2 kredyty?
    KJ

  • 8. Data: 2005-04-27 14:44:43
    Od: "KrzysiekRR" <t...@g...pl>

    > KrzysiekRR said the following On 2005-04-27 16:25:
    > [...]
    >
    > A nie było tak, ze im po prostu "starczyło zdolności" na 2 kredyty?
    > KJ

    Nie... w instrukcjach kredytowych obu tych banków jest wyraźny zapis, że do
    ustalania zdolności kredytowej Klienta w przypadku istnienia poręczeń
    kredytów bierzemy pod uwagę tylko te, które są już wymagalne i Klient jest
    zobowiązany je spłacać.

    Pozdrawiam

    KrzysiekRR

  • 9. Data: 2005-04-27 14:55:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    KrzysiekRR said the following On 2005-04-27 16:44:
    [...]

> [...]
    > ustalania zdolności kredytowej Klienta w przypadku istnienia poręczeń
    > kredytów bierzemy pod uwagę tylko te, które są już wymagalne i Klient jest

    Noo, to to jest trochę mocniejsza informacja, niz poprzednio. Dzięki za
    info.
    KJ