  • 1. Data: 2005-04-26 14:01:35
    Temat: mGłupki /długie/
    Od: "MŁG" <m...@p...onet.pl>

    Pod koniec marca zlozylem w mBanku wniosek o karte kredytowa.
    Poczatkowo wszystko szlo dobrze. Oddzwoniono, zaproszono do podpisania
    umowy. Po krotkim czasie dostalem jednak e-mail, ze wniosek zostal
    odrzucony. Dlaczego? - spytalem na mlinii. Okazalo sie, ze byl jakis
    problem z BIK-iem. Mieli infomacje, ze posiadam limit kredytowy w
    koncie. Tyle, ze konto to zamknalem ponad rok wczesniej. No ale OK,
    poszedlem do BPH, wystawili mi zaswiadczenie, ze konto zamkniete a
    limit splacony. Wyslalem to do mBanku i uznalem sprawe za zalatwiona.
    Tymczasem wniosek zostal ponownie odrzucony, poniewaz kwota
    wyliczonego przez nich limitu wyniosla 1900 zlotych, a ja minimalna
    wpisalem...2000. Poszlo wiec o 100 PLN. Uroczo! Potem okazalo sie, ze
    nie moga wniosku juz procesowac i mimo, ze zgodzilem sie na te 1900,
    to musze wypelnic nowy i zadzwonic do nich, zeby przepieli dokumenty z
    tego pierwszego wniosku do tego drugiego. OK, niech im bedzie. Teraz
    juz na prawde myslalem te to happy end. Ale gdzie tam! Dzis znow
    przyszla odmowa. W czasie rozmowy z "eskpertem" dowiedzialem sie, ze
    wyliczony teraz limit wynosi juz nie 1900, a 1600 (minely 3 dni od
    tamtej pierwszej decyzji). Ja bedac pewny, ze chodzi tlyko o
    formalnosc, wpisalem na tym nowym wniosku minimalna 1900. Teraz
    okazalo sie, ze musze wypelnic 3 wniosek, najlepiej wpisac w nim limit
    minimalny 0 PLN i wyslac, a potem zadzwonic zeby przepieli dokumenty.
    Wkurzony na maxa nawrzeszczalem na "ekspertke" i kazalem sobie odeslac
    wszystkie dokumenty. Jestem coraz blizszy decyzji wycofania sie w
    ogole ze wspolpracy z tym bankiem.

    MŁG

    PS. ZNa ktos z Was bank w ktorym mozna otrzymac BEZ PROBLEMOW karte
    kredytowa pracujac na umowe o dzielo?

  • 2. Data: 2005-04-26 14:18:36
    Temat: Re: mGłupki /długie/
    Od: Konrad Dubiel <k...@d...eu.org>

    MŁG napisał(a):
    > PS. ZNa ktos z Was bank w ktorym mozna otrzymac BEZ PROBLEMOW karte
    > kredytowa pracujac na umowe o dzielo?

    Citi

    --
    Konrad Dubiel
    k...@d...eu.org

  • 3. Data: 2005-04-26 14:24:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MŁG said the following On 2005-04-26 16:01:
    [...]

    > PS. ZNa ktos z Was bank w ktorym mozna otrzymac BEZ PROBLEMOW karte
    > kredytowa pracujac na umowe o dzielo?

    Każdy w którym masz konto z odpowiednimi ruchami (i oczywiście oferuje
    KK) jestem tego żywym przykładem.
    KJ

  • 4. Data: 2005-04-26 14:33:13
    Od: m...@p...onet.pl

    > Każdy w którym masz konto z odpowiednimi ruchami (i oczywiście oferuje
    > KK) jestem tego żywym przykładem.
    > KJ

    Widzisz Kamil, problem tlyko w tym, ze ja od poltora roku mam konto w Deutsche
    Banku, a tam poza karta charge z dosc sporym limitem, niczego innego na razie
    sie uzyskac nie da, bo bank kredytowek nie oferuje. Pozostaje wiec szukanie
    banku, ktory da mi karte nie na podstawie historii rachunku. Citi chyba jednak
    odpada, bo po 1. drogie u nich te karty, a po 2. nie wiem czy mi srednia 2500
    wyjdzie. Moze byc nieco mniej.

  • 5. Data: 2005-04-26 14:45:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    m...@p...onet.pl said the following On 2005-04-26 16:33:
    [...]

> [...]
    > odpada, bo po 1. drogie u nich te karty, a po 2. nie wiem czy mi srednia 2500

    No to marne szanse bez tony papierów. Możesz jeszcze pod zastaw lokaty
    (AFAIR w m*bankach i BPH)

    KJ

  • 6. Data: 2005-04-26 14:46:18
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "MŁG" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > PS. ZNa ktos z Was bank w ktorym mozna otrzymac BEZ PROBLEMOW karte
    > kredytowa pracujac na umowe o dzielo?

    Jesteś pewny że stać Cię na KK? Bo obawiam się że chyba nie....
    Do czego chcesz jej używać?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2005-04-26 19:03:33
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Konrad Dubiel" <k...@d...eu.org> wrote in message

    > Citi

    I ma, jak dotąd, tylko dwie wady - nędzny podgląd internetowy (ale w sumie
    jest) oraz natrętne telefony i listy z ofertami kredytów od repów - można
    oszaleć. Ale citi ma jeszcze jeden plus - mimo, że mój podstawowy bank
    rodzinny PKO BP uznał, że wyzyskaliśmy naszą zdolność kredytową do maksimum,
    a nawet ze sporym "hakiem", to citi gotowe jest dać nam jeszcze gotówką
    kilkadziesiąt kawałków - bez latania z papierkami. I wcale niezbyt drogo,
    jak na kredyt gotówkowy :), siakieś 12%. Co nie znaczy, że wezmę, ale zawsze
    przyjemnie wiedzieć, prawda?

    T.

  • 8. Data: 2005-04-26 19:06:28
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "gg" <n...@m...com> wrote in message
    > Użytkownik "MŁG" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jesteś pewny że stać Cię na KK? Bo obawiam się że chyba nie....
    > Do czego chcesz jej używać?

    Zapewne do wydłubywania jedzenia z zębów, a jak myślisz?
    Gdyby go nie było stać, toby się w to pewnie nie pchał. Co złego jest w
    umowie o dzieło? Znam ludzi, którzy znakomicie żyją wyłącznie w takiej
    formie opodatkowania - mają domy, samochody, jeżdżą na zagraniczne urlopy

    T.

  • 9. Data: 2005-04-26 19:15:46
    Od: "MŁG" <m...@p...onet.pl>

    > Jesteś pewny że stać Cię na KK? Bo obawiam się że chyba nie....
    > Do czego chcesz jej używać?

    Jestem dorosly, a produkty bankowe nie sa mi obce juz od lat przynajmniej
    kilku. Uwazam, ze karta kredytowa, jako pomoc w utrzymaniu plynnosci finansowej
    oraz ewentualne narzedzie wspomagajace zakup czegos, za co niekoniecznie chce
    placic od razu, jest dobrym rozwiazaniem. Mimo, ze pracuje na umowe o dzielo,
    moje zarobki nie sa wcale takie male, choc zawsze moglbym zarabiac wiecej ;-)
    Mam karte typu charge, ale ja co miesiac trzeba w calosci splacic, a czasem
    nawet wolalbym zaplacic jakies niewielkie odsetki, a splacac sobie cos np.
    przez 3 miesiace, zamiast od racu calosc. No a poza tym, to chyba troche zbyt
    radykalnie wyraziles ten swoj poglad. Znasz mnie, zeby twierdzic na co mnie
    stac, a na co nie? Ehhh.

  • 10. Data: 2005-04-26 20:10:21
    Od: "gg" <n...@m...com>

> [...]
    > zbyt
    > radykalnie wyraziles ten swoj poglad. Znasz mnie, zeby twierdzic na co

    Nie chodzilo mi o to czy zarabiasz dużo czy mało. Nie interesuje mnie to.
    Ale jeżeli nie jesteś w stanie zapewnić sobie płynności finansowej to, moim
    zdaniem, nie stać Cię na KK.
    Nie ma niewielkich odsetek na KK. Jeżeli chcesz jej używać do prawdziwego
    kredytu za który będziesz musiał płacić to KK Cię zrujnuje.
    Może rozejrzyj się za jakimś kredytem odnawialnym - jezeli dają przy
    zarobkach niereguralnych.
    KK jest dla ludzi którzy mają dużo pieniędzy i używają ich ponieważ cenią
    sobie wygodę, są rozrzutni i stać ich na kupowanie sobie całkiem
    niepotrzebnych rzeczy. Po prostu płacą za coś KK i zapominają o sprawie. A
    nie zastanawiają się po 50 dniach jak splacić niepotzrebny kredyt.
    Nie napisałem poprzedniego posta żeby Cię obrazić tylko po to żebyś sobie
    jeszcze raz uczciwie przemyślał czy stać Cię na KK.

    Ja np odkąd pozbyłem się KK jestem szczęśliwszym człowiekiem. Naprawdę...

    --
    pozdrawiam
    P.