  • 1. Data: 2010-10-29 06:33:04
    Temat: kredyt hipoteczny - z udziałem własnym czy bez
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam

    chce kupić mieszkanie za ok. 400 tys mam 100 uzbierane. Czy oplaca mi sie
    brac kredyt z 0% wkladem wlasnym czy lepiej wplacic te 20 % ? chciałbym
    jakas kase zostawic na ewentualne nieprzeiwdziane wydatki lub okolicznosci -
    ale nie wiem ile mohe zysakc /stracic na wkladzie wlasnym.

    Pewnie przechodziliscie przez to i mozecie cos poradzić

  • 2. Data: 2010-10-29 09:11:41
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - z udziałem własnym czy bez
    Od: Jan Miś <n...@s...am>

    W dniu 2010-10-29 08:33, rt pisze:
> [...]
    > ale nie wiem ile mohe zysakc /stracic na wkladzie wlasnym.
    >
    > Pewnie przechodziliscie przez to i mozecie cos poradzić

    Jak parametry kredytu jak prowizje, oprocentowanie, konieczne
    ubezpieczania są takie same przy 0% i 20% udziału własnego to ja bym
    brał większy kredyt. Ale raczej tak nie będzie i ze względu na zerowy
    wkład własny dostaniesz gorsze warunki, w szczególności jakieś
    obowiązkowe dodatkowe ubezpieczanie. W takim przypadku trzeba
    skalkulować co Ci się bardzie opłaca, zostać z kasą w rezerwie czy z
    lepszym kredytem

    JM

  • 3. Data: 2010-10-29 09:22:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 06:33:04 +0000, rt napisał(a):

> [...]
    > wlasnym.
    >
    > Pewnie przechodziliscie przez to i mozecie cos poradzić

    Weź pod uwagę rekomendację T:
    www.knf.gov.pl/Images/Rekomendacja%20T_tcm75-18474.p
    df

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-10-29 19:21:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > ale nie wiem ile mohe zysakc /stracic na wkladzie wlasnym.
    >
    > Pewnie przechodziliscie przez to i mozecie cos poradzić

    lepiej miec 20% wkladu wlasnego i nie brac kredytu na 100%, wtedy jest
    inna rozmowa z bankiem i koszty nizsze

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2010-10-29 19:39:20
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > ale nie wiem ile mohe zysakc /stracic na wkladzie wlasnym.
    >
    > Pewnie przechodziliscie przez to i mozecie cos poradzić

    idz do banku i podaj warunki jakie ci zaproponowali z i bez wkładu własnego.
    wrzuć i sie zobaczy ile to kosztuje. Ogólnie sie nie za bardzo da
    powiedzieć.
    Wskazanie -> wiekszy kredyt.

    george

  • 6. Data: 2010-10-30 09:42:59
    Od: Michał Adamski <m...@f...bankier.pl>

    On 29 Paź, 08:33, "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > jakas kase zostawic na ewentualne nieprzeiwdziane wydatki lub okolicznosci -
    > ale nie wiem ile mohe zysakc /stracic na wkladzie wlasnym.

    Jeśli nie będziesz mieć wkładu własnego, to najprawdopodobniej pojawi
    się jeszcze ubezpieczenie niskiego wkładu, które pewnie rozwieje Twoje
    wątpliwości w tej sprawie :)
    Banki zazwyczaj zaprzestają wymogu ubezpieczenia niskiego wkładu jeśli
    wyłożysz ze swojej kieszeni 10-30% wartości nieruchomości.

  • 7. Data: 2010-10-30 09:51:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Michał Adamski" <m...@f...bankier.pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]

    Banki zazwyczaj zaprzestają wymogu ubezpieczenia niskiego wkładu jeśli
    wyłożysz ze swojej kieszeni 10-30% wartości nieruchomości.

    Za dobrych starych czasów koszt tego ubezpieczenia był niewielki.
    Za pierwsze 36M wyniósł 0.2%

    george

  • 8. Data: 2010-11-01 00:18:32
    Od: Michał Adamski <m...@f...bankier.pl>

    On 30 Paź, 10:51, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > Za dobrych starych czasów koszt tego ubezpieczenia był niewielki.
    > Za pierwsze 36M wyniósł 0.2%

    Nie wiem jak było kiedyś, ale teraz ubezpieczenie niskiego wkładu
    liczy się od "brakującego wkładu", a nie całej kwoty. Na 36M BOŚ
    bierze 3,5% a PKO 3,3%, więc chyba im w ostatnich latach podskoczyło
    ryzyko ;)
    Spora część banków nie chce udzielać kredytów bez wkładu własnego
    (chociaż 10%) i w ten sposób zawęża się wybór.