  • 1. Data: 2002-10-26 17:57:56
    Temat: kredyt hipoteczny
    Od: "Grzech" <s...@p...onet.pl>

    mam 2gi dom (poznań, działka dzierżawa wieczysta) który podczas postępowania
    spadkowego został wyceniony na 350 tys. (pół bliźniaka). z tego muszę
    spłacić 45 tys. krewnym. dom wymaga remontu. dochody mojej rodziny nie są
    niestety zbyt wysokie, ok 1500 zł może by się znalazło. chciałbym wziąć
    kredyt hipoteczny pod zastaw domu/działki, aby spłacić krewnych oraz
    zainwestować w remont, aby doprowadzić dom do stanu używalności i ew.
    wynająć np. studentom. jakie mam szanse na otrzymanie (przy niewielkich
    dochodach) kredytu hipotecznego (stówa by się przydała pewnie). czy
    musiałbym przygotować jakiś biznesplan? co robić. proszę o łopatologiczne
    wyjaśnienie, nie jestem z branży :))))

    --
    re5pect
    Grzech.
    remove 'spam' from my email address<

  • 2. Data: 2002-10-27 11:27:10
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Grzech pisze:

> [...]
    > dochodach) kredytu hipotecznego (stówa by się przydała pewnie). czy
    > musiałbym przygotować jakiś biznesplan? co robić. proszę o łopatologiczne

    To nie będzie kred. hipoteczny tylko pożyczka (choć nie wiem czy
    wszystkie banki tak to nazywają).

    Potrzebna jest aktualna wycena - jeśli masz to sprawdź czy nie jest
    starsza niż jeden rok. Poza tym wycena powinna być przez biegłego
    rzeczoznawcę który został przeszkolony przez bank i jest w jego
    spisie rzeczoznawców (czasem bank może Ci pojść na rękę i nie
    egzekwować tego tak twardo - zależy to od jego procedur, musi też uznać,
    że wycena jest wiarygodna).

    Proponowałbym nie przyznawać się do chęci podwynajmowania mieszkania,
    chyba, że bank uzna, że twoje dochody są zbyt niskie. Wtedy
    należałoby zrobić biznesplan (ale być może analityk w banku tego nie
    będzie egzekwował i przyjmie jakąś kwotę dochodów z tyt. wynajmu).

    Jeśli bank przyjąłby podaną przez Ciebie wycenę, to zabezpieczenie
    kred. byłoby IMHO wystarczające. Myślę że czepią się twoich dochodów
    (drugi dom) nie wiem jakie masz miesięczne koszty utrzymania tych
    domów, rodziny itp. Oczywiście o tak prozaicznej rzeczy jak zaśw o
    dochodach wszystkich zarabiających członków rodziny nie muszę chyba
    wspominać.

    Reasumując - co Ci szkodzi pojść i spokojnie porozmawiać ze
    specjalistą ds "hipów".

    mj