  • 1. Data: 2007-07-15 18:35:12
    Temat: konto walutowe, a przelew
    Od: pytoon <p...@g...com>

    Witam,

    Na wstępie chciałam zaznaczyć, że szukałam w archiwum grup
    dyskusyjnych, znalazłam podobne tematy, jednak nie było w nich
    odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
    Mam do wykonania przelew niewielkiej sumy (ok.70euro) do Niemiec.
    Zastanawiam się, jakim sposobem byłoby dokonać tego jak najtaniej :)
    Suma przekazu nie jest zbyt wielka, a obawiam się, że opłaty za
    przelewy mogą kosztować drugie tyle (co kompletnie mi się nie opłaca).
    O ile opłaty polskiego banku (mam konto w mBanku) nie będą aż tak
    wygórowane, zastanawiam się, ile może niemiecki bank pobrać opłaty za
    przelew do nich?
    I najważniejsze pytanie: jeśli założę konto walutowe w euro (mBank) i
    dokonam z niego przelewu, niemiecki bank może nie pobrać dodatkowych
    opłat?
    Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-15 20:41:14
    Temat: Re: konto walutowe, a przelew
    Od: Pete <n...@n...com>

    pytoon pisze:
> [...]
    > I najważniejsze pytanie: jeśli założę konto walutowe w euro (mBank) i
    > dokonam z niego przelewu, niemiecki bank może nie pobrać dodatkowych

    Z mbanku przelew w Euro tej kwoty to koszt 25 zl. (pod warunkiem, że
    wybierzesz opcję shared kosztów przelewu) I nie trzeba zakladac konta
    walutowego.

    Druga opcja - to poczta z trąbką - sprawdź na stronie jaka będzie
    prowizja za tę kwotę.

    --
    Pete