  • 1. Data: 2008-02-25 14:00:38
    Temat: konto bankowe firmy zagranicznej
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Witam, czy ktoś może mi powiedzieć czy w Polsce zagraniczna firma,
    prowadząca działalność gosp. za granicą (Francja) może założyć konto bankowe
    na terenie RP (dowolny bank, prowadzący konta walutowe)?

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl
    www.cita.pl

  • 2. Data: 2008-02-25 17:21:42
    Temat: Re: konto bankowe firmy zagranicznej
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, czy ktoś może mi powiedzieć czy w Polsce zagraniczna firma,
    > prowadząca działalność gosp. za granicą (Francja) może założyć konto
    > bankowe na terenie RP (dowolny bank, prowadzący konta walutowe)?

    Ma oddział,przedstawicielstwo w Polsce ?
    pozd
    as

  • 3. Data: 2008-02-25 19:05:49
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Witam, czy ktoś może mi powiedzieć czy w Polsce zagraniczna firma,
    > prowadząca działalność gosp. za granicą (Francja) może założyć konto
    > bankowe na terenie RP (dowolny bank, prowadzący konta walutowe)?

    Citi, Bph, Fortis, Ing i pewnie inne..

    Pozdr.,
    Piotr

  • 4. Data: 2008-02-26 08:59:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Adam S. wrote:
    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Ma oddział,przedstawicielstwo w Polsce ?

    nie ma. Jest to firma działająca na tamtym rynku, tam zarejestrowana, tam
    płacąca podatki.

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2008-02-26 09:36:13
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Sprawdziłbym w dawnym BISE, teraz się inaczej nazywa.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-02-26 10:12:08
    Od: Jaross <s...@g...com>

    On 25 Lut, 15:00, "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl> wrote:
> [...]
    > prowadząca działalność gosp. za granicą (Francja) może założyć konto bankowe
    > na terenie RP (dowolny bank, prowadzący konta walutowe)?

    Nie ma problemu. Sam zakladalem takie konto w Kredyt Banku,
    dla firmy, ktora nie ma siedziby w PL. To bylo ok. 2 lata temu, wiec
    od tego czasu powinno byc jeszcze latwiej.

  • 7. Data: 2008-02-26 13:29:50
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Jaross wrote:

    > Nie ma problemu. Sam zakladalem takie konto w Kredyt Banku,
    > dla firmy, ktora nie ma siedziby w PL. To bylo ok. 2 lata temu, wiec
    > od tego czasu powinno byc jeszcze latwiej.

    potwierdzam - po telefonie do banku i godzinie czekania na odpowiedz banku
    (pani musiała zaczerpnąć języka) otrzymałem odpowiedz.

    Potrzebne są:
    dokumenty rejetsrowe firmy (tamtejsze odpowiedniki wpisu do ewidencji/umowy
    spółki, nipy, regony itp). Dokumenty muszą być potwierdzone przez konsulat.
    Potrzebne jest ew. upoważnienie celowe (określone dokladnie do czego jest
    osoba upozniona - jesli jest./ Upoważnienie moze być np. do założenia konta
    w imieniu tamtejszej firmy i wtedy nikt nie musi sie fatygować do Polski).
    Calosc przetłumaczona przez tłumacza przysięgłego i zweryfikowana przez
    radce prawnego banku, gdize zakładane jest konto.

    Tak pisze - jesli ktoś potrzebowalby informacji.

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2008-02-28 18:56:31
    Od: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>

    "Kuba (aka cita)" wrote:

> [...]
    > radce prawnego banku, gdize zakładane jest konto.
    >
    > Tak pisze - jesli ktoś potrzebowalby informacji.

    Nie do konca.

    Oczywiscie kazdy bank w Polsce ma swoje zasady, ale wiekszosc ma podobne
    wymogi dokumentowe:
    - odpis z lokalnego odpowiednika rejestru handlowego,
    - kopia umowy spolki/statutu/aktu zalozycielskiego czy anologicznego
    dokumentu.
    Niektore banki moga sie zadowolic jednym z tych dokumentow.
    Dokumenty powinny byc przetlumaczone na jezyk polski.

    Wlasciwa kolejnosc:

    1. Sporzadzenie kopii odpisu z rejestru handlowego i umowy spolki przez
    lokalnego notariusza.
    2. Legalizacja dokumentu.
    3. Sporzadzenie tlumaczenia przysieglego bazujacego na notarialnych i
    zalegalizowanych kopiach.

    W tym momecie sprostowanie dotyczace punktu drugiego:
    Od pewnego czasu Polska jest strona haskiej konferencji miedzynarodowego
    prawa prywatnego. W zwiazku z tym, dokument sporzadzony przez lokalnego
    notariusza powinien zostac jedynie opatrzony klauzula apostille, ktora
    stwierdza zgodnosc dokumentu z prawem kraju wystawienia. Nie jest juz
    konieczna legalizacja dokumentu przez polski konsulat (dokumenty z
    niektorych krajow w ogole nie musza byc legalizowane na podstawie umow
    dwustronnych, Francja niestety do takich krajow nie nalezy).

    Tak samo ewentualne pelnomocnictwo powinno byc sporzadzone notarialnie,
    zalegalizowane i przetlumaczone.

    Generalnie, banki wymagaja tlumaczenia na polski, ale sa wyjatki
    dopuszczajace np. cala dokumentacje w jezyku angielskim (zarowno podpisywane
    dokumenty, jak i dokumenty statuowe spolki). Tu jednak jak rozumiem jest
    mowa o firmie francuskiej, wiec pewnie to w niczym nie pomoze....

    W razie pytan, pytaj :-)

  • 9. Data: 2009-04-01 12:49:57
    Od: "parowa" <parowa@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Witam, jestem w podobnej sytuacji. Potrzebuje zalozyc konto firmie, ktora nie ma
    placowki w Polsce. Kazdy bank odprawia mnie z kwitkiem. Do ktorego sie zglosic? W
    ktorym banku przejdzie cos takiego, o czym mowicie?

  • 10. Data: 2009-04-01 12:51:43
    Od: "parowa" <parowa@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Witam,
    mam podobna sprawe, ale w kazdym banku odprawiaja mnie z kwitkiem, mowiac ze to
    niemozliwe. O ktorych bankach mowicie i do ktorego sie zglosic?