  • 1. Data: 2002-09-04 21:52:11
    Temat: klamstwo, a Taryfa INGBSK
    Od: "JackT" <j...@p...REMOVE.sos.com.pl>

    Witam.
    Dotyczy OKO w Euro.
    W Taryfie stoi jak wół, że jeden w miesiącu przelew wychodzący jest bez
    opłat. (odnośnie konta dewizowego).
    W okienku, po długiej konsultacji z "Centralą", powiedzieli, że g. prawda.
    Bezpłatnie byłoby, gdyby przelew szedł z BSK na inne konto w BSK, natomiast
    do innego banku w Polsce - już 30 (albo 15, zależnie od informatora) zł.
    Tymczasem, w tej samej części Taryfy, kilka linijek wyżej jest rozróżnienie
    opłat za przelewy w PLN do BSK i do innego banku, a przy przelewach w
    dewizach nic takiego nie ma.
    A oni wtedy, że obowiązuje Prawo Dewizowe, które jest nadrzędne wobec taryfy
    (w co akurat nie wątpię).

    No więc - głupota, oszustwo, naciągactwo, czy zwykłe chamstwo?

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. < < < JackT > > >
    ... "bo wicie, jest taki trynd..."

  • 2. Data: 2002-09-05 04:57:57
    Temat: Re: klamstwo, a Taryfa INGBSK
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Zapytaj na piśmie, dołączając TOiP, a jak na piśmie dostaniesz odpowiedź, to do
    Arbitra.
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-09-05 08:12:07
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JackT" <j...@p...REMOVE.sos.com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Dotyczy OKO w Euro.
    > W Taryfie stoi jak wół, że jeden w miesiącu przelew wychodzący jest bez
    > opłat. (odnośnie konta dewizowego).

    a gdzies ty takie rzeczy wyczytal ? W Tabeli jest ze jedena WYPLATA w
    miesiacu jest bez oplat. Wyplata gotowkowa.

> [...]
    natomiast
    > do innego banku w Polsce - już 30 (albo 15, zależnie od informatora) zł.

    0.15% minimum 30zl. Tak stoi w TOiP.

    > Tymczasem, w tej samej części Taryfy, kilka linijek wyżej jest
    rozróżnienie
    > opłat za przelewy w PLN do BSK i do innego banku, a przy przelewach w
    > dewizach nic takiego nie ma.

    jest. Czytaj Tabele. Pozycja VI.7

    > A oni wtedy, że obowiązuje Prawo Dewizowe, które jest nadrzędne wobec
    taryfy
    > (w co akurat nie wątpię).
    >
    > No więc - głupota, oszustwo, naciągactwo, czy zwykłe chamstwo?

    sadze ze niedoinformowanie i nieumiejetnosc czytania Tabeli. Trzeba czytac
    TOiP i ja rozumiec.

    D.

  • 4. Data: 2002-09-06 12:21:22
    Od: "JackT" <j...@p...BEZ.TEGO.sos.com.pl>

    Użytkownik "Dave" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a gdzies ty takie rzeczy wyczytal ? W Tabeli jest ze jedena WYPLATA w
    > miesiacu jest bez oplat. Wyplata gotowkowa.

    A gdzieś Ty takie rzeczy wyczytał???
    Bo ja - w www.ing.pl/_itemserver/BSK/tab_det.pdf
    Rozdział III, pkt 2.5.a
    Dokładnie:
    "Wypłata gotówki/przelew z rachunku w euro:
    Jedna wypłata/przelew w miesiącu kalendarzowym - bez opłat."

    > 0.15% minimum 30zl. Tak stoi w TOiP.

    No to, skoro tam pracujesz, to wytłumacz obsłudze Oddziału w Katowicach ul.
    Witosa 3c.
    Mnie oni mówili o 15zł.

    > rozróżnienie
    >
    > jest. Czytaj Tabele. Pozycja VI.7

    Rozdział VI poz. 7 mówi o kredycie samochodowym...
    Może Ty tabelę z innego banku czytasz???

    > sadze ze niedoinformowanie i nieumiejetnosc czytania Tabeli. Trzeba czytac
    > TOiP i ja rozumiec.

    Umiejętność czytania posiadłem i rozwijam. Niedoinformowany z całą pewnością
    jest personel banku. Może powinni zająć się handlem warzywami. Jesli jest
    napisane "jednen w miesiącu przelew - bez opłat", to ja rozumiem: "bez
    opłat". Nie wiem, czy mozna to zrozumieć inaczej. Wygląda na to, że mozna.

    Wytłumacz skąd rozbieżności w tekście tabeli Twojej i mojej wersji.

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. <<< JackT >>>

  • 5. Data: 2002-09-06 13:12:38
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JackT" <j...@p...BEZ.TEGO.sos.com.pl> napisał w wiadomości

    zł.

    > No to, skoro tam pracujesz, to wytłumacz obsłudze Oddziału w Katowicach
    ul.
    > Witosa 3c.
    > Mnie oni mówili o 15zł.

    nie pracuje w ING. A co do numeracji - to mialem stara wersje Tabeli. Teraz
    jest to pozycja w rozdziale VIII nr 1.2 i jest 0.25% min. 30zl. Nigdzie nie
    ma 15zl.

> [...]
    > napisane "jednen w miesiącu przelew - bez opłat", to ja rozumiem: "bez
    > opłat". Nie wiem, czy mozna to zrozumieć inaczej. Wygląda na to, że mozna.

    Masz racje. Twierdzenie "bez oplat" w przypadku przelewu z OKO w euro nalezy
    rozumiec "bez dodatkowych oplat". Oplaty za przelew dewizowy sa... Powinni
    to jakos inaczej opisac w TOiP.

    D.

  • 6. Data: 2002-09-06 14:47:59
    Od: "JackT" <j...@p...BEZ.TEGO.sos.com.pl>

> [...]
    Teraz
    > jest to pozycja w rozdziale VIII nr 1.2 i jest 0.25% min. 30zl. Nigdzie

    Wierzę (że nie ma nic o 15zł), ale oni mi tak powiedzieli (że min. 15, "bo
    jest pan osobą fizyczną").

    Ale dalej będę upierdliwy... Tam, gdzie wskazujesz, piszą o "poleceniu
    wypłaty". Czy to obejmuje "przelewem" ? (Pytam serio, bo nie wiem).

    > Masz racje. Twierdzenie "bez oplat" w przypadku przelewu z OKO w euro
    nalezy
    > rozumiec "bez dodatkowych oplat". Oplaty za przelew dewizowy sa... Powinni
    > to jakos inaczej opisac w TOiP.

    I dlatego się do ING dopieprzam... ;)

    A nasza przepychanka uświadomi (jeszcze bardziej biało) innym pewien truizm:
    konieczność b. drobiazgowego czytania TOiP i nie tylko... ;>

    EOT?
    :)

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. <<< JackT >>>

  • 7. Data: 2002-09-09 07:08:33
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    > Ale dalej będę upierdliwy... Tam, gdzie wskazujesz, piszą o "poleceniu
    > wypłaty". Czy to obejmuje "przelewem" ? (Pytam serio, bo nie wiem).

    mysle ze dotyczy to przelewu do innego banku.

> [...]
    truizm:
    > konieczność b. drobiazgowego czytania TOiP i nie tylko... ;>

    oraz koniecznosc starannego jej pisania

    > EOT?
    > :)

    ok :-)