  • 1. Data: 2008-05-05 22:01:54
    Temat: kk na Słowacji - test
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    kilka porad, dla tych którzy się tam wybierają:

    1. jeżeli gotówka to kupno koron w Polsce, aktualny kurs to K-10,30 i
    S-11,00 zł za 100 SKK, na Słowacji nie opłaca się wymieniać chociaż
    oczywiście to możliwe, podobnie kwestia wyglądała z euro, policzyłem i
    wyszlo mi, że więcej koron można otrzymać wymieniając euro na złotówki i
    następnie kupując korony w Polsce niż wymieniając euro na Śłowacji
    2. płatność kredytówką z chipem nie wywołuje paniki, jeżeli sklep akceptuje
    karty to spokojnie obsłużą chip ;-)
    3. dla płatności MC kurs wyniósł 10,95 zł za 100 SKK czyli nieco lepiej niż
    kantorowy!
    4. dla płatności kk VISA kurs jest o 3% gorszy czyli jeszcze nie
    dramatycznie, lepsze to niż wrócić do Polski z kieszenią pełną drobnych...

    ww. info dotyczy kk wydanych przez BZWBK, dla innych kart kurs przy
    płatności kartą z logo VISA będzie o 2-3% wyższy niż przy podobnej płatności
    kartą MC

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2008-05-06 18:14:42
    Temat: Re: kk na Słowacji - test
    Od: "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com>

    "RobertS" news:fvo04h$22pp$1@opal.icpnet.pl

    [ciach]

    Ja już się gubię na tych wszystkich testach i przelicznikach przy
    transakcjach zagranicznych krajowymi plastikami...

    Kilka miesięcy temu razem ze znajomym byliśmy na Słowacji. Dla testu
    kupiliśmy te same produkty w tym samym sklepi. Każdy z nas płacił kartą. Ja
    Visą z mbanku od MC (niestety nie kojarzę banku). Po rozliczeniu transakcji
    byłem kilkadziesiąt groszy na plusie w przeciwieństwie do znajomego. Jak to
    można wytłumaczyć?

  • 3. Data: 2008-05-06 18:51:19
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Alex Panx" <a...@f...e-mail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > transakcji
    > byłem kilkadziesiąt groszy na plusie w przeciwieństwie do znajomego. Jak

    A co w tym nieoczekiwanego???? Znaczenie ma bank - wystawca karty, a nie to
    w jakim ona jest systemie rozliczeniowym.

    marekz

  • 4. Data: 2008-05-06 21:31:22
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > A co w tym nieoczekiwanego???? Znaczenie ma bank - wystawca karty, a nie
    > w jakim ona jest systemie rozliczeniowym.
    >
    > marekz

    ale zazwyczaj jest tak, że jezeli placisz VISA w walucie innej niz
    rozliczeniowa to kurs +3%...MC tego nie ma dlatego to lepsza karta do
    placenia w "egzotycznych" walutach

    zrobilem wczesniej inny eksperyment i zaplacilem w tym samym dniu VISA i MC
    (ten sam bank) i wynik taki jak napisalem wczesniej, VISA o 3% kurs gorszy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-05-06 21:43:55
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > ale zazwyczaj jest tak, że jezeli placisz VISA w walucie innej niz
    > rozliczeniowa to kurs +3%...MC tego nie ma dlatego to lepsza karta do
    > placenia w "egzotycznych" walutach

    Forsujesz ten pogląd od dość dawna, ale jest on nieprawdziwy.

    To czy jest prowizja czy nie, ustala bank i on na tym zarabia lub nie.
    Wysokość tej prowizji także ustala sobie bank-wystawca karty.

    Być może rzeczywiście do tej pory przy MC żaden bank takiej prowizji nie
    brał, nie wiem bo nie mam wszystkich polskich kart MC. Jeżeli nawet tak
    było, to Millennium właśnie zrobiło wyłom w tej zasadzie ustalając dla MC
    niezerową prowizję.

    marekz