  • 1. Data: 2008-05-05 20:55:28
    Temat: Ubezpieczenie na zycie do kredytu hipotecznego
    Od: "Anna S." <n...@s...pl>

    Witam,

    jestem w trakcie załatwiania sobie kredytu hipotecznego. Zdecydowałam, że
    chcę się przy tym kredycie ubezpieczyć na życie.

    Mam na oku trzy banki - BOŚ, Millenium i Nordeę. Oferują mi najlepsze
    warunki sposód tych banków, które odwiedziłam.

    Problem pojawia się z tym ubezpieczeniem. Wygląda to tak:

    BOŚ: składka roczna ok. 1200 zł (czyli wychodzi około 100zł miesięcznie -
    tyle, że płaci się za rok z góry, ale to mnie nie przeraża)
    Millenium - 0,07%/m-c, czyli 230 zł
    Nordea - 0,2%/m-c, czyli odpada.

    Jeśli dostanę pozytywną decyzję z Millenium, to chyba zdecyduję się właśnie
    na ten bank. Ale płacić 230 zł miesięcznie więcej, to trochę za dużo.
    Urządzały by mnie za to składki takie, jak ma BOŚ - oni ubezpieczają grupowo
    w TU Europa. Z tego, co wyczytałam na ich stronie, nie można jednak
    indywidualnie.

    Pytanie - jeśli chciałabym się ubezpieczyć przy kredycie w Mille "na boku",
    na jakie warunki mogłabym liczyć? Czy indywidualnie nie ma sensu nawet
    szukać, bo najgorsze grupowe, załatwiane przez bank jest lepsze, czy można
    coś ciekawego znaleźć? Jeśli tak, to gdzie szukać?

    Kredyt na 330 tyś, mieszkanie od dewelopera, 29 lat, kredyt na 30 lat (BOŚ)
    lub 40 lat (Nordea) lub 45 kat (Mille) w CHF.

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Anka

  • 2. Data: 2008-05-05 21:01:37
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Anna S. pisze:

> [...]
    > Urządzały by mnie za to składki takie, jak ma BOŚ - oni ubezpieczają grupowo
    > w TU Europa. Z tego, co wyczytałam na ich stronie, nie można jednak

    Za 230zł to znajdziesz sobie ubezpieczenie na życie nie grupowe, ale
    indywidualne.
    Zobacz na ofertę mbanku - pierwsze 2 lata ubezpieczenia płacisz z góry,
    ale potem już całkiem sensownie.
    U nas przy kredycie 480tys opłata za 2 lata z góry wychodzi 7200, a po
    dwóch latach 960zł miesięcznie z tendencją malejącą (bo maleje kapitał
    do spłaty).

    Też szukam kredytu z ubezp. na życie i ta oferta wydaje mi się
    najrozsądniejsza.

    --
    Wiktor

  • 3. Data: 2008-05-05 22:26:15
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Sprawdziłbym Inter Ubezpieczenia (czy to może jest dawna Cigna?)
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-05-05 22:42:29
    Od: Ra <w@stopce>

    Anna S. pisze:
> [...]
    >
    > BOŚ: składka roczna ok. 1200 zł (czyli wychodzi około 100zł miesięcznie -
    > tyle, że płaci się za rok z góry, ale to mnie nie przeraża)

    ja mam ubezp grupowe w pzu przy kredycie w mille, wzięte od nich. Kiedyś
    dzwoniłem na infolinie i podali mi z 10 TU gdzie mogę się przenieść
    więc nie wiem co to za 0.07% bo to zależy od towarzystwa pewnie też
    twojego wieku itd, u mnie składka jest o połowe niższa

  • 5. Data: 2008-05-06 05:35:40
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Wiktor pisze:
    > U nas przy kredycie 480tys opłata za 2 lata z góry wychodzi 7200, a po
    > dwóch latach 960zł miesięcznie z tendencją malejącą (bo maleje kapitał
    > do spłaty).

    miało być 96zł miesięcznie oczywiście :)

    --
    Wiktor

  • 6. Data: 2008-05-07 18:41:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-05-05 22:55, Użytkownik Anna S. napisał:
> [...]
    >
    > BOŚ: składka roczna ok. 1200 zł (czyli wychodzi około 100zł miesięcznie -
    > tyle, że płaci się za rok z góry, ale to mnie nie przeraża)

    U mnie wychodzi 0,27% rocznie, czyli 0,0225% miesięcznie. Ciekawe dlaczego
    masz ponad 3 razy wyższą stawkę. Może przez ten okres kredytowania? Spytaj
    ile będzie wynosić ubezpieczenie przy kredycie na 30 lat.

    Grupówka zwykle jest tańsza od indywidualnego ubezpieczenia.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 7. Data: 2008-05-07 19:52:06
    Od: Sneakers <p...@p...onet.pl>

    On 2008-05-05 22:55:28 +0200, "Anna S." <n...@s...pl> said:

    > Millenium - 0,07%/m-c, czyli 230 zł

    Jakoś dziwnie wysokie to ubezpieczenie. Ja mam kredyt na 600 tys., a za
    ubezpieczenie mnie i żony (braliśmy kredyt wspólnie) płacę razem
    niewiele ponad 100 zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek Miller

  • 8. Data: 2008-05-08 06:25:03
    Od: s...@g...com

    > Jakoś dziwnie wysokie to ubezpieczenie. Ja mam kredyt na 600 tys., a za
    > ubezpieczenie mnie i żony (braliśmy kredyt wspólnie) płacę razem
    > niewiele ponad 100 zł.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Okazało się, że w Mille wprowadziło
    mnie w błąd - wczoraj wyjaśnili, że ubezpieczenie wynosi 0,02% a nie
    0,07% miesięcznie.

    Jeśli chodzi o Nordeę, to ubezpiecznie polega tam na podwyższeniu
    marży o 0,2%. Czyli to tak jakby stawka roczna, a nie miesięczna.
    Minus jest taki, że to tylko NWW (tylko wypadki) i można ubezpieczyć
    tylko jednego kredytobiorcę, czyli np. przy dwóch kredytobiorcach,
    jeden jest bez ubezpieczenia.

  • 9. Data: 2008-05-12 11:24:39
    Od: s...@g...com

    > BOŚ: składka roczna ok. 1200 zł (czyli wychodzi około 100zł miesięcznie -
    > tyle, że płaci się za rok z góry, ale to mnie nie przeraża)
    > Millenium - 0,07%/m-c, czyli 230 zł
    > Nordea - 0,2%/m-c, czyli odpada.

    Witam,

    chciałabym jeszcze na chwilkę wrócić do tematu i jeszcze raz poprosić
    Was o pomoc :-)

    Najprawdopodobniej zdecydujemy się na Nordeę - zaproponowali nam
    najlepsze warunki. Sęk w tym, że mają kiepskie warunki ubezpieczenia a
    na ubezpieczeniu na życie bardzo nam zależy.

    Czy może ktoś polecić jakieś ubezpieczenie "z boku", indywidualne?
    Wiem, że zazwyczaj grupowe z banku jest korzystniejsze niż
    indywidualne, ale to w Nordei naprawdę jest dla nas nie do przyjęcia.
    A może ktoś już jakieś ścieżki wydeptał i będzie mógl się podzielić
    doświadczeniami.

  • 10. Data: 2008-05-12 17:35:06
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-05-12 13:24, Użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > indywidualne, ale to w Nordei naprawdę jest dla nas nie do przyjęcia.
    > A może ktoś już jakieś ścieżki wydeptał i będzie mógl się podzielić

    Daj szansę sobie pomóc i napisz, co jest nie do przyjęcia. :)

    Poza tym jeśli zagłębiasz się w szczegóły, to obawiam się, że tylko u
    jakiegoś multiagenta albo brokera zgłębisz tajniki warunków ubezpieczeń
    więcej niż jednej firmy.
    --
    Sławomir Szyszło