  • 1. Data: 2004-06-02 18:39:17
    Temat: karty przedpłacone ING - czym się różnią?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Czym się różni karta "Podróżnika" od karty "Domowa Kasa"?

    Czy przy zamawianiu tych kart trzeba podawać jakieś dane,
    czy daje gotówkę 39 PLN, dostaje kartę i numer konta do zasilania i do
    widzenia?

    Co się stanie jak taką kartę nieprzeznaczoną do podarunku, odstąpie
    osobie trzeciej, czy coś za to grozi?

    Bo karta podarunkowa jest tylko krajowa nie wiedzieć czemu. A ja
    potrzebuje takiej międzynarodowej.

    Jeżeli trzeba podawać tam dane, to czy można mieć kilka takich kart
    "na siebie" ?
    Co się stanie jak będę miał ich kilkanaście?

    Chodzi mi o pomysł płaceniu komuś za granicą poprzez wysłanie mu karty
    pocztą i przelanie odpowiedniej kwoty.

    A co by było gdyby tak zrobić z kartą Inteligo?
    Jak chcę komuś zapłacić, otwieram kolejny rachunek, wysyłam mu kartę
    za 1.69 PLN i jak dojdzie to wpłacam? Czy mogą mnie czekać jakieś
    nieprzyjemności jak dam taką kartę zupełnie obcej osobie?

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 2. Data: 2004-06-02 22:30:03
    Temat: Odp: karty przedpłacone ING - czym się różnią?
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Miernik <m...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:20040602183917.1F9C.6.NOFFLE%m...@c...p
    l.local...
    > Czym się różni karta "Podróżnika" od karty "Domowa Kasa"?
    zaraz będzie pod spodem

    > Czy przy zamawianiu tych kart trzeba podawać jakieś dane,
    > czy daje gotówkę 39 PLN, dostaje kartę i numer konta do zasilania i do
    > widzenia?
    9 nie 39

    > Co się stanie jak taką kartę nieprzeznaczoną do podarunku, odstąpie
    > osobie trzeciej, czy coś za to grozi?
    Nie, karta jest na okaziciela

    > Bo karta podarunkowa jest tylko krajowa nie wiedzieć czemu. A ja
    > potrzebuje takiej międzynarodowej.
    Domowa Kasa krajowa
    PODróznik miedzynarodowa
    Właśnie tym się różnią
    Jeszcze jest jakaś TYLKO do bankomatów.
    PODRÓZNIK i kraj i zagranica i bankamty i sklepy
    Domowa KAsa TYLKO kraj
    jest tez TYLKO BANKOMATY karta..

    > Jeżeli trzeba podawać tam dane, to czy można mieć kilka takich kart
    > "na siebie" ?
    Ja mam dwie na siebie - nie chciało mi sie żony ciągnąc do banku i dla niej
    kupiłem na siebie.

    > Co się stanie jak będę miał ich kilkanaście?
    Gruby portfel od kart i kilkanascie razy 9 zł mniej

    > Chodzi mi o pomysł płaceniu komuś za granicą poprzez wysłanie mu karty
    > pocztą i przelanie odpowiedniej kwoty.
    Chyba idealne ze wzgledu na system prowizji

> [...]
    > za 1.69 PLN i jak dojdzie to wpłacam? Czy mogą mnie czekać jakieś
    > nieprzyjemności jak dam taką kartę zupełnie obcej osobie?
    Jakie są prowizje przy wypłacie w INTELIGO?

  • 3. Data: 2004-06-02 23:41:16
    Temat: Re: karty przedp??acone ING - czym si?? ró??ni???
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    k...@i...pl <k...@i...pl> wrote:

    > 9 nie 39

    Ale 30 PLN to minimalny wkład.
    Jakie dane trzeba podać przy zakupie w oddziale?
    Czy trzeba okazać dowód osobisty?

    > Nie, karta jest na okaziciela

    To w takim razie po co specjalna karta "Podarunkowa" ?

    > Domowa Kasa krajowa
    > PODróznik miedzynarodowa
    > W??a??nie tym si?? ró??ni??
    > Jeszcze jest jaka?? TYLKO do bankomatów.

    Oj mylisz się, są 4 rodzaje kart:

    http://www.ing.pl/u235/navi/110184/

    Podarunkowa krajowa
    Podróżnika
    Domowa Kasa
    Na Zakupy tylko do bankomatów

    Parametry "Podróżnika" "Domowa Kasa" wyglądają identycznie, więc czym
    się różnią?

    > Gruby portfel od kart i kilkanascie razy 9 z?? mniej

    A bank nie będzie się burzył i podejrzewał jakiegoś szwindla jak
    zamówię 24 kartę?

    > Jakie s?? prowizje przy wyp??acie w INTELIGO?

    2% min 8.50 PLN. Co przy kwotach większych od 283.33 PLN się bardziej
    opłaca niż Maestro ING.

    Ale widzę tu problem: blokada w Inteligo wygasa po 7 dniach.
    Nieuczciwy odbiorca takiej karty zarejestrowanej na mnie, mógłby się
    dogadać z właścicielem punktu z POSem że zapłaci mu tą kartą, a on
    sztucznie opóźni przesłanie danych do centrum autoryzacyjnego, po czym
    7 dnia zapłaci mu tą kwotę jeszcze raz. W ten sposób dwa razy ściągnie
    mi kwotę, którą ja mu chciałem zapłacić tylko raz.

    Karty ING miały kiedyś termin wygaśnięcia blokady chyba 14 dni, nie
    wiem jak jest teraz, czy coś się zmieniło. Jak oni to rozwiązują ten
    problem przy karcie "Podarunkowej"? Co jak obdarowany taką kartą zrobi
    taki numer? 14 dni to też nie problem opóźnić. Transakcje schodzą do
    centrum rozliczeniowego normalnie co noc, ale jak się nie podłączy
    POSa do gniazdka telefonicznego na noc, albo na 14 nocy to prześle
    później. I będzie to legalne, zawsze może agrumentować że miał awarię
    linii telefonicznej.

  • 4. Data: 2004-06-03 07:49:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Miernik wrote:

    > 2% min 8.50 PLN. Co przy kwotach większych od 283.33 PLN się bardziej
    > opłaca niż Maestro ING.

    to zalezy czy wyplata bedzie w EUR czy USD
    VE I przeliczana jest przez USD po kursie sprzedaży dewiz

    w zeszlym roku wyplacalem oboma w bankomatach EUR i nawet dla 200 EUR Maestro (z
    prowizja 3%) bylo lepsze od VE Inteligo (prowizja 2%)
    Przy wyplacie w USD lub jeszcze innej walucie (gdy obie sa przeliczane przez
    USD) są one podobnie oplacalne juz ponizej 100USD z przewaga I. przy wiekszych
    kwotach
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-06-03 08:38:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik Miernik napisał:

    > Ale 30 PLN to minimalny wkład.
    > Jakie dane trzeba podać przy zakupie w oddziale?
    > Czy trzeba okazać dowód osobisty?

    Oczywiście. Podpisujesz umowę, karta jest _Twoja_, ale po prostu bez
    nadruku. Możesz ją komuś dać, ale będzie to łamanie umowy z bankiem.
    Dodatkowo osoba, która posiada kartę, a nie jest jej właścicielem nie
    będzie mogła np. jej zastrzec...

    Jedynie w przypadku podarunkowych jest możliwość przerejestrowania karty
    - ale tutaj osoba obdarowana musi się zgłosić do oddziału ING BSK w
    Polsce i przerejestrować osobiście.

    > To w takim razie po co specjalna karta "Podarunkowa" ?

    Bo tylko podarukową możesz podarować, aby wszystko było dopięte na
    ostatni guzik pod względem formalnym.

    Ale do płacenia za granicę jest jak najbardziej OK. Ale inteligo to też
    nie jest zły pomysł.

    > Parametry "Podróżnika" "Domowa Kasa" wyglądają identycznie, więc czym
    > się różnią?

    Niczym, prócz wyglądu. Też to kiedyś przerabiałem. :-)

    > A bank nie będzie się burzył i podejrzewał jakiegoś szwindla jak
    > zamówię 24 kartę?

    A dlaczego? Możesz sobie mieć i 100 kart.

> [...]
    > 7 dnia zapłaci mu tą kwotę jeszcze raz. W ten sposób dwa razy ściągnie
    > mi kwotę, którą ja mu chciałem zapłacić tylko raz.

    A nie możesz zastrzec karty po zablokowaniu środków ? Wtedy już nie
    będzie problemu.

  • 6. Data: 2004-06-03 08:41:33
    Temat: Re: Odp: karty przedpłacone ING - czym się różnią?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik k...@i...pl napisał:

    > Nie, karta jest na okaziciela

    To, że nie jest personalizowana w sensie nie ma nadruku nazwiska
    właściciela nie oznacza, że można nią obdarowywać swoich znajomych.
    Karta jest przypisana do konkretnej osoby.
    Łamie się w ten sposób umowę - sytuacja jest analogiczna, jakbyś
    podarował kartę jakiegokolwiek innego banku.
    Np. osoba obdarowana nie będzie mogła zastrzec karty, ani nie załatwi
    żadnej sprawy, gdyby chciała cokolwiek załatwić związanego z tą kartą w ING.

    Ale do płacenia jako wysyłka za granicę jest OK. Trzeba wybrać - to, lub
    inteligo.

  • 7. Data: 2004-06-03 12:15:30
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Wojciech Nawara napisał:
> [...]
    > Np. osoba obdarowana nie będzie mogła zastrzec karty, ani nie załatwi
    > żadnej sprawy, gdyby chciała cokolwiek załatwić związanego z tą kartą

    Dokładnie jest tak jak napisał Wojciech. Takiej samej treści informację
    otrzymałem z ING Bank. Zainteresowały mnie kiedyś te karty w kontekście
    płacenia nimi. Jak można zapłacić w sklepie kartą, na której nie ma
    nazwiska posiadacza ani jego podpisu, w przypadku gdy terminal nie
    będzie honorował PIN-u a domagał się podpisu na SLIP-ie. Napisałem maila
    z tym pytaniem pod e-mail kontaktowy ING - mampytanie!ingbank.pl Oto
    jaką otrzymałem odpowiedź:

    W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że w przypadku
    dokonywania transakcji kartą Maestro Przedpłaconą na okaziciela w
    punktach handlowo-usługowych posługuje się Pan numerem PIN lub podpisem
    takim jaki jest złożony na karcie uzależnione jest to od punktu i
    terminala jaki posiadają. Kartę podpisuję ostateczny właściciciel , w
    przypadku gdy otrzymał Paną kartę np. w prezencie to powinien Pan
    zgłosić w oddziale, że jest Pan właścicielem tej karty (podaje Pan swoje
    dane) i powinien Pan podpisać kartę.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 8. Data: 2004-06-03 12:37:17
    Temat: Re: karty przedpłacone ING - czym się różnią?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...info.wytnijto> wrote:

    > To, że nie jest personalizowana w sensie nie ma nadruku nazwiska
    > właściciela nie oznacza, że można nią obdarowywać swoich znajomych.
    > Karta jest przypisana do konkretnej osoby.

    Czy w POSie wyświetla się moje nazwisko?

    Czy można mieć na karcie napisane "Kaczor Donald" ?

    Czy osoba zagraniczna (nierezydent, nieobywatel) może zamówić kartę?

> [...]
    > Np. osoba obdarowana nie będzie mogła zastrzec karty, ani nie załatwi
    > żadnej sprawy, gdyby chciała cokolwiek załatwić związanego z tą

    To mi akurat nie przeszkadza.

    > Ale do płacenia jako wysyłka za granicę jest OK. Trzeba wybrać - to,
    > lub inteligo.

    Ale czy jest to jakieś przestępstwo/wykroczenie?
    Czy tylko najwyższą karą dla mnie może być zastrzeżenie wszystkich
    moich kart w ING i nieprzyjmowanie mnie więcej jako klienta?

  • 9. Data: 2004-06-03 20:09:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik Miernik napisał:

    > Czy w POSie wyświetla się moje nazwisko?

    Nie. Nie ma tego na karcie - na pasku, ani wytłoczonego.

    > Czy można mieć na karcie napisane "Kaczor Donald" ?

    Technicznie pewnie tak, ale obsługa pewnie nie pozwoli... Chociaż teraz
    przez net można zamawiać.. .więc może. :-)

    > Czy osoba zagraniczna (nierezydent, nieobywatel) może zamówić kartę?

    Nie mam pojęcia.

    > Ale czy jest to jakieś przestępstwo/wykroczenie?

    Kiedyś na karcie z mille było ostrzeżenie, że posługiwanie się kartą
    przez inną osobę jest przestępstwem kryminalnym. Ale bo ja wiem...
    pewnie to zależy od tego, czy 'kradniesz', czy faktycznie robisz to za
    przyzwoleniem posiadacza. Trudno mi powiedzieć, nie jestem prawnikiem.

  • 10. Data: 2004-06-03 20:31:07
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Ale 30 PLN to minimalny wkład.
    > Jakie dane trzeba podać przy zakupie w oddziale?
    > Czy trzeba okazać dowód osobisty?

    Mozesz wplacic nie 30 a 50 i wychodzac z banku wyplacic je z bankomatu.
    Wtedy ta kasa bedzie zamrozona na jakies 5 minut (z autopsji).
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedzwiecki