  • 1. Data: 2004-06-02 17:30:58
    Temat: Iban
    Od: urszula <u...@w...pl>

    witam!
    dostałam dziś do wypełnienia przelew międzynarodowy z banku francuskiego
    i w miejscu na Iban jest podana liczba znaków 34. Jakoś ja się nie mogę
    doliczyć tylu znaków w moim kodzie. O co chodzi?
    urszula

  • 2. Data: 2004-06-02 17:36:04
    Temat: Re: Iban
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > dostałam dziś do wypełnienia przelew międzynarodowy z banku francuskiego
    > i w miejscu na Iban jest podana liczba znaków 34. Jakoś ja się nie mogę
    > doliczyć tylu znaków w moim kodzie. O co chodzi?

    Długość rachunku nie jest taka sama w różnych krajach. Pewnie bank
    dostosował druk do swojego kraju.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-06-02 17:38:57
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    urszula <u...@w...pl> writes:

> [...]
    > francuskiego i w miejscu na Iban jest podana liczba znaków 34. Jakoś
    > ja się nie mogę doliczyć tylu znaków w moim kodzie. O co chodzi?

    Pewnie o kod SWIFT.

  • 4. Data: 2004-06-02 17:48:03
    Od: urszula <u...@w...pl>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > Długość rachunku nie jest taka sama w różnych krajach. Pewnie bank
    > dostosował druk do swojego kraju.

    tez mi się tak wydawało ale dziewczyna ciągle nie może wysłać przelewu
    bo twierdzi ze jej bank nie przyjmuje. w końcu wysłała mi to pismo
    zeskanowane i poprosiła o wypełnienie. Czy moglibyście mi pomóc?
    chętnych prosze o kontakt mailowy a podrzucę - format jpg.
    urszula

  • 5. Data: 2004-06-02 17:51:12
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > tez mi się tak wydawało ale dziewczyna ciągle nie może wysłać przelewu
    > bo twierdzi ze jej bank nie przyjmuje.

    To może rzeczywiście chodzi o SWIFT?

  • 6. Data: 2004-06-02 19:06:02
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87oeo1dfm6.fsf@cauchy.softax.local...

    > Pewnie o kod SWIFT.

    Tylko ze SWIFTy sa o wiele krotsze. Nie dluzsze niz 12 (czy nawet 10)
    znakow.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 7. Data: 2004-06-02 19:48:53
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c9l3up$j1i$1@news.onet.pl>, u...@w...pl says...

> [...]
    > zeskanowane i poprosiła o wypełnienie. Czy moglibyście mi pomóc?
    > chętnych prosze o kontakt mailowy a podrzucę - format jpg.

    IBAN = 2 litery kody panstwa (w naszym przypadku PL) + palny numer NRB

    AP

  • 8. Data: 2004-06-02 20:16:04
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Daniel M.J." <q...@c...pbz> writes:

    > Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:87oeo1dfm6.fsf@cauchy.softax.local...

    > Tylko ze SWIFTy sa o wiele krotsze. Nie dluzsze niz 12 (czy nawet 10)
    > znakow.

    Toteż pewnie chodzi o wprowadzenie hurtem SWIFTu i właściwego numeru rachunku.

  • 9. Data: 2004-06-02 20:22:13
    Od: "Pulemiot" <p...@o...pl>

> [...]
    > i w miejscu na Iban jest podana liczba znaków 34. Jakoś ja się nie mogę
    > doliczyć tylu znaków w moim kodzie. O co chodzi?
    Może pozostawili tyle kratek, żeby zmieściły się wszelkie możliwe IBANy?
    Dla Polski IBAN ma zawsze 28 znaków (PL, a potem NRB). No chyba, że w kratkach
    trzeba wpisywać również spacje, ale to byłoby conajmniej dziwne.

    kod SWIFTowy wpisuje się w polach nazywanych "BIC code". IBAN i BIC code to
    dwie świętości europejskiego systemu rozliczeniowego, BIC liczy 8 lub 11 znaków.

    Bank ma obowiązek przyjęcia takiego przelewu, jeśli odmawia, trzeba zrobić
    dziką awanturę i zarządać na piśmie odmowy realizacji i zrobić małe tornado,
    albo zarządać odsetek karnych wg regulaminu (brak realizacji płatności z winy
    banku).

    P.

  • 10. Data: 2004-06-02 21:10:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    p...@o...pl says...
    > Może pozostawili tyle kratek, żeby zmieściły się wszelkie możliwe IBANy?
    > Dla Polski IBAN ma zawsze 28 znaków (PL, a potem NRB). No chyba, że w kratkach
    > trzeba wpisywać również spacje, ale to byłoby conajmniej dziwne.

    Hmm.... wydawalo mi sie, ze Polska wybrala najdluzszy numer konta (?)

    > kod SWIFTowy wpisuje się w polach nazywanych "BIC code". IBAN i BIC code to
    > dwie świętości europejskiego systemu rozliczeniowego, BIC liczy 8 lub 11 znaków.

    Dokladnie tak

    AP