  • 1. Data: 2003-01-22 20:36:14
    Temat: [karta inteligo] zakupy w internecie
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Kupowalem dzisiaj w helionie ksiazke i placilem karta VE Inteligo. Jak juz
    ktos zauwazyl w polcardzie transakcja nie przeszla, w eCard natomoast bez
    problemu z tym ze nie musialem wpisac kodu CVV2/CVC2. Z zwiazku z tym mam
    pytanie czy jest sie czegos obawiac placa ta karta w sklepach po tam zostaja
    dane karty tj numer i termin waznosci a to wystarczy zeby zrobic zakupy w
    internecir.

    Pozdrawiam
    Marcin P.

  • 2. Data: 2003-01-22 20:40:33
    Temat: Re: [karta inteligo] zakupy w internecie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marcin" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    zostaja
    > dane karty tj numer i termin waznosci a to wystarczy zeby zrobic zakupy w

    1. zgłoś to w inteligo - podobno każdy taki fakt przekazują do euronetu
    (twierdzą, że to ich wina)
    2. miliony ludzi płacą w sklepach kartami kredytowymi ... no ale skoro się
    boisz to nie płać :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-01-22 21:35:59
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > czegos obawiac placa ta karta w sklepach po tam zostaja dane karty
    > tj numer i termin waznosci a to wystarczy zeby zrobic zakupy w

    To samo dotyczy wszystkich kart wypukłych (tylko bardziej, Elektronem
    inteligo nie da się zrobić nielegalnego debetu).

    W inteligo jest na to prosty sposób: załóż sobie drugi rachunek (można
    to wyklikać), na tym drugim rachunku trzymaj pieniądze a 'przy karcie'
    miej niewiele. Wtedy i ryzyko nieduże - czy to fraudu internetowego,
    czy to strat gdyby ktoś ukradł Ci kartę...