    From: "coolio " <c...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: jak zarabiaja fundusze inwestycyjne ?
    Date: Tue, 10 Dec 2002 20:01:48 +0000 (UTC)

    witam,
    chodzi mi o to co jest dla mnie niezrozumiale w jaki sposob FI podnosza cene
    jednotki uczestnictwa.
    zalozmy ze mowa tu o FIO ( obligacji skarbowych ). Przeciez emitent -
    SkarbPanstwa okresla sztywna stawke czyli ile dostaniesz za kazde 100 zl po
    okroglych 2/5 latach itp
    nie rozumiem wiec jak fundusze kupujac te obligacje zarabiaja na tym (
    podnosza cene j.u. ) z kim oni tym handluja ? pomiedzy soba ?? przeciez jezeli
    ich oferta jest drozsza od oferty SkarbuPanstwa to wiadomo ze klient wybierze
    to drugie...

    chyba ze jakies inne kosmiczne realia tutaj rzadza tym wszystkim,
    moze ktos by mnie oswiecil bo nie potrafie logicznie tego powiazac...

    pozdrawiam
    coolio