  • 1. Data: 2003-11-15 12:07:21
    Temat: jak zaplacic przeterminowany mandat?
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    przyszlo wezwanie z rejonowego us do zaplaty mandatu. telefonicznie us nie
    chcial podac nr konta, tylko kazal wplacic na poczcie. na blankiecie mandatu
    jest nr rku us, ale tam gdzie byl wlepiony madat, czyli w innym miescie, a
    wezwanie jest z us, do ktorego sie "nalezy" wg miejsca zamieszkania. nie
    chce isc na poczcie, placic kosmiczna oplate, a pieniadze us otrzyma za 2
    tygodnie i jeszcze bedzie znow scigal. gdzie wplacic ten mandat?

  • 2. Data: 2003-11-15 12:12:27
    Temat: Re: jak zaplacic przeterminowany mandat?
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mandatu
    > jest nr rku us, ale tam gdzie byl wlepiony madat, czyli w innym miescie, a

    Mandaty opłaca się na rachunek UW a nie US.

    > wezwanie jest z us, do ktorego sie "nalezy" wg miejsca zamieszkania. nie
    > chce isc na poczcie, placic kosmiczna oplate, a pieniadze us otrzyma za 2
    > tygodnie i jeszcze bedzie znow scigal. gdzie wplacic ten mandat?

    Możesz zrobić zwykły przelew. Pamiętaj o podaniu numeru i serii mandatu.
    Pomoże też numer PESEL.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 3. Data: 2003-11-15 12:22:02
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mandaty opłaca się na rachunek UW a nie US.

    no tak, wiem, tylko wezwanie jest nie z uw, tylko z us - dzial egzekucji.
    mezulek "zapomnial" o mandaciku" na szczescie po roku jest tylko 18 zl
    odsetek.

    czyli wyzslac kase do uw bydgoszcz (tam wystawiony mandat), a ewentualnie do
    us w-wa wyslac fax z potwierdzeniem wplaty? bo nie wiem, kto te odsetki
    naliczyl....

  • 4. Data: 2003-11-15 12:47:06
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > no tak, wiem, tylko wezwanie jest nie z uw, tylko z us - dzial egzekucji.
    > mezulek "zapomnial" o mandaciku" na szczescie po roku jest tylko 18 zl
    > odsetek.

    Od jakiej kwoty? Jaki UW ? [to z ciekawości bo sam mam jeden zaległy
    mandacik ;-)]

    Poza tym odsetki ??? Czy leci z nami prawnik? Wszyscy mnie zawsze
    przekonywali, że odsetek to się od mandatów nie liczy. US może naliczyć
    koszty w wysokości 6 PLN...

    Jest ktoś bardziej poinformowany ???

    > czyli wyzslac kase do uw bydgoszcz (tam wystawiony mandat), a ewentualnie
    do
    > us w-wa wyslac fax z potwierdzeniem wplaty? bo nie wiem, kto te odsetki
    > naliczyl....

    Mam też informacje, że można wziąć od poborcy z US tytuł, zapłacić normalny
    mandat na kwotę mandatu i ani grosza więcej, później pomachac panu poborcy
    opłaconym mandatem, że jego żądania są bezzasadne.

    Poza tym oni chcą, żebyś zapłaciła kwotę mandatu PLUS te 18 zł na konto UW ?
    No to fakt - to głupota...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 5. Data: 2003-11-15 19:46:45
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > opłaconym mandatem, że jego żądania są bezzasadne.
    >
    > Poza tym oni chcą, żebyś zapłaciła kwotę mandatu PLUS te 18 zł na konto UW

    Mogę tylko napisać z praktyki i posiadanych dokumentów:
    Jeżeli nie zapłacisz mandatu, wystawiany jest na wniosek UW (stosownego do
    miejsca popełnienia wykroczenia) 'Tytuł wykonawczy' druk TYT-1 przez
    Naczelnika twojego Urzędu Skarbowego.
    Nie ma odsetek - jest nawet taki 'ptaszek' w TYT-1 - 'odsetek nie pobiera
    się'.
    TYT-1 wędruje sobie do Pana Komornika Skarbowego który będzie ciebie nękał,
    chyba w formie wedle swojego uznania i wysokości kwoty.
    I tytaj są 'koszty egzekucyjne', nie wiem jak liczone. Mnie od 100 zł
    naliczono 5,40.

    Wydaje mi się że w sumie najprościej pofatygować się osobiście do p.
    Komornika - płacisz na konto US (TYT-1) a nie UW bo on już skierował
    grzywnę do egzekucji.

    TomekD

  • 6. Data: 2003-11-15 19:49:55
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > TYT-1 wędruje sobie do Pana Komornika Skarbowego który będzie ciebie
    nękał,

    Mała poprawka. _poborcy_ skarbowego.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 7. Data: 2003-11-15 20:59:03
    Od: "iq" <o...@U...poczta.fm>

    >nie
    > chce isc na poczcie, placic kosmiczna oplate, a pieniadze us otrzyma za 2
    > tygodnie i jeszcze bedzie znow scigal. gdzie wplacic ten mandat?

    Idz na poczte i powiedz, ze to bedzie wplata standard. Zaplacisz 3.50 oplaty
    (no chyba ze mandant jest na kwote wieksza niz 300 zl, wtedy 0.5%+50gr) a
    pieniadze na koncie, na ktore wplacasz beda nastepnego dnia.

  • 8. Data: 2003-11-15 21:43:06
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nękał,
    >
    > Mała poprawka. _poborcy_ skarbowego.

    Wojtku,
    Nie wiem, może się coś zmieniło, ale na TYT-1 z 02-09-2003 mam pieczątkę: '
    z upoważnienia Naczelnika Urzędu Komornik Skarbowy mgr E...J...'

    TomekD

  • 9. Data: 2003-11-15 22:16:33
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    '
    > z upoważnienia Naczelnika Urzędu Komornik Skarbowy mgr E...J...'

    To może jednak moje źródła się mylą. :-)

    Będę musiał zweryfikować...

    Ponownie spytam: czy leci z nami prawnik ??

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 10. Data: 2003-11-16 10:29:13
    Od: "rena" <r...@a...pl>

> [...]

    > Wydaje mi się że w sumie najprościej pofatygować się osobiście do p.
    > Komornika - płacisz na konto US (TYT-1) a nie UW bo on już skierował

    no i wlasnie on odeslal na poczte:(