  • 1. Data: 2011-01-20 08:13:48
    Temat: [getin] oszczędnościowe+optymalizacja
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Hejo,

    Ile najlepiej mieć, żeby dobrze wykorzystać oszczędnościowe 4.5%?

    Matematyka mówi, że 40,56 PLN ale jak to bywa ona nie zawsze ma rację :)

    Przestestował to ktoś bojem?

    W.

  • 2. Data: 2011-01-20 08:31:51
    Temat: Re: oszczędnościowe+optymalizacja
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sty, 09:13, "Wielebny" <v...@o...pl> wrote:

    > Ile najlepiej mieć, żeby dobrze wykorzystać oszczędnościowe 4.5%?
    >
    > Matematyka mówi, że 40,56 PLN ale jak to bywa ona nie zawsze ma rację :)
    >
    > Przestestował to ktoś bojem?

    Logika mówi, że skoro można mieć tylko 3 i chce je się maksymalnie
    wykorzystać to najlepiej mieć:

    20161,10 - jeśli miesiąc ma 31 dni,
    20163,59 - jeśli miesiąc ma 30 dni.

  • 3. Data: 2011-01-20 08:32:51
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sty, 09:31, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

    > Logika mówi, że skoro można mieć tylko 3 i chce je się maksymalnie
    > wykorzystać to najlepiej mieć:
    >
    > 20161,10 - jeśli miesiąc ma 31 dni,
    > 20163,59 - jeśli miesiąc ma 30 dni.

    Oszukałem, bo najlepiej mieć 20156,12 bez względu na długość
    miesiąca :)

  • 4. Data: 2011-01-20 11:22:06
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Jan 20, 9:31 am, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

    > Logika mówi, że skoro można mieć tylko 3 i chce je się maksymalnie
    > wykorzystać to najlepiej mieć:
    >
    > 20161,10 - jeśli miesiąc ma 31 dni,
    > 20163,59 - jeśli miesiąc ma 30 dni.

    Przy lokacie miesięcznej nie ma o co walczyć, żeby się opłacało
    odsetku muszą być dopisywane codziennie, no chyba że się mylę.

  • 5. Data: 2011-01-20 11:35:37
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sty, 12:22, Pr0NET <b...@g...com> wrote:

    > Przy lokacie miesięcznej nie ma o co walczyć, żeby się opłacało
    > odsetku muszą być dopisywane codziennie, no chyba że się mylę.

    Konto oszczędnościowe to nie lokata tylko ROR z dzienną kapitalizacją.

  • 6. Data: 2011-01-20 12:18:23
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    Tomek z Wawy pisze:

    > Logika mówi, że skoro można mieć tylko 3 i chce je się maksymalnie
    > wykorzystać to najlepiej mieć:

    Logika mówi też, że ktoś może te 3 konta wykorzystywać jako bufor przed
    założeniem lepiej oprocentowanych niż KO lokat (np. trzymiesięcznych).
    Zakładając od 1*41 do 3*41 zł ma 9%, a potem uzupełniając do 3*122 zł -
    6% i wreszcie przy 3*365 - 5%, co przerabia na jedną lokatę
    trzymiesięczną (1016, czyli 5,42% ze skarbonkowymi złotówkami) i zaczyna
    kolejny cykl od 2*41.

  • 7. Data: 2011-01-20 12:43:25
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Jan 20, 12:35 pm, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

    > Konto oszczędnościowe to nie lokata tylko ROR z dzienną kapitalizacją.

    To istnieją jeszcze oprocentowany RORy ;d.

  • 8. Data: 2011-01-20 12:48:40
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sty, 13:43, Pr0NET <b...@g...com> wrote:

    > To istnieją jeszcze oprocentowany RORy ;d.

    W GOL, OF i EB są, niby to są RO, ale można z nich przelewać gdzie się
    chce i dokonywać innych czynności, więc ja je kategoryzuję jako ROR z
    jednym bezpłatnym przelewem :)