  • 1. Data: 2003-07-29 14:35:41
    Temat: gdzie kupic dolary (ok. 5000)
    Od: "Aleksy Uchanski" <a...@k...pl>

    Witam,

    Wiem ze czesciowo ntg, ale nie widze lepszej
    grupy. Musze kupic okolo 5000 dolarow (w
    Wawie).
    Chce oczywiscie jak najtaniej i calkowicie
    bezpiecznie.
    Co robic? Bank?Kantor? Czy przy tej sumie
    moge juz
    negocjowac cene? A moze mozecie mi polecic
    jakies
    konkretne rozwiazanie?

    pozdrawiam,
    Alex

  • 2. Data: 2003-07-29 14:48:22
    Temat: Re: gdzie kupic dolary (ok. 5000)
    Od: "wit" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksy Uchanski" <a...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:bg60o4$2jij$1@news.atman.pl...
> [...]
    > Co robic? Bank?Kantor? Czy przy tej sumie
    > moge juz
    > negocjowac cene? A moze mozecie mi polecic

    INGBSK - od 5000 tys cena preferencyjna.
    W kantorach w wawie mozna by pewnie ze 2 grosze taniej, ale
    przy okazji mozna zarobic w leb za rogiem.

    Jak lubisz ryzyko, albo masz ze dwoch dobrych i wyrosnietych
    kumpli, to idz do kantoru, jak nie, to do banku- wszystko zalatwisz
    bezgotowkowo.

    wit

  • 3. Data: 2003-07-29 14:56:59
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

> [...]

    > Co robic? Bank?Kantor? Czy przy tej sumie
    > moge juz negocjowac cene? A moze mozecie
    > mi polecic jakies konkretne rozwiazanie?

    Nie powiem Ci gdzie konkretnie kupic dolary w Warszawie,
    ale najkorzystniej zrobisz to w kantorze. Banki maja tak duze
    prowizje, ze kursy odpiegaja czesto o 10-15gr od ceny
    rynkowej. Natomiast w kantorze, kupujac 5000$ powinienes
    zaplacic nie wiecej niz 2gr powyzej rynku. Dzis np. dolce
    oscyluje wokol 3,81, wiec bez broblemu powinienes kupic po
    3,83zl. Pamietaj jednak, zeby banknoty nie byly zniszczone,
    czy tez pomazane, bo w wielu przypadkach banki nie chca
    takich przyjmowac.

    Jezeli chodzi o kupno waluty w banku, to niektore z nich maja
    specjalna taryfe dla swoich pracownikow (3-4gr powyzej rynku).
    Wiec jak masz kogos znajomego pracujacego w banku, to sie
    spytaj czy u niego cos takiego jest prowadzone i niech
    ewentualnie kupi Ci dolary na siebie.

    (mrk)

  • 4. Data: 2003-07-29 16:37:50
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    > grupy. Musze kupic okolo 5000 dolarow (w
    > Wawie).
    > pozdrawiam,
    > Alex

    To bardzo proste. Wielokrotnie sprawdziłem, że przy takiej sumie kantor jest
    lepszy. Gdybyś kupował więcej np. 20-50 tys polecałbym bank, bo wtedy
    mógłbyś negocjować kurs (np od 30 tys w ING, od 50 tys w WBK !!!) i zwykle
    byłby lepszy.

    Bierzesz telefony kilku kantorów i dzwonisz mówiąc ile chcesz kupić i
    prosisz o kurs specjalny. Po 15 min. wiesz wszystko, oddzwaniasz do
    nalepszego i potwierdzasz. Wypróbowane przeze mnie to Carrefour przy
    Wileńskiej, 777 w podziemiach Marriotta, Hotel Warszawa, Waryńskiego przy
    Pl. Konstytucji.

    Stefan Dolarowicz