  • 1. Data: 2010-03-22 12:44:18
    Temat: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
    Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-03-22 12:51:27
    Temat: Re: euro w Polsce --> czy są jakieś nadzieje?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
    > Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

    Oby nie, po co nam wchodzić do trupa ekonomicznego?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-22 13:05:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 13:51, Liwiusz wrote:

    > Oby nie, po co nam wchodzić do trupa ekonomicznego?

    Ile procent gospodarki tego "trupa" stanowi gospodarka Polski? 4%?
    Wiecej? Mniej?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-03-22 13:26:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 13:44, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
    > Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

    Na obecnym etapie jedno z drugim niewiele ma wspolnego.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2010-03-22 14:21:20
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:ho7p03$ddg$1@inews.gazeta.pl

    > Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
    > Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

    Martwi Cię to?
    Jak by euro było oparte na jakimś kruszcu (srebro bądź złoto) to może i było
    by czego pragnąć.

  • 6. Data: 2010-03-22 15:00:23
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:ho7p03$ddg$1@inews.gazeta.pl...
    > Od długiego czasu (pomijając ostatni miesiąc) złotówka umacnia się.
    > Czy to znaczy, że nie ma już nadziei na wejście euro w Polsce?

    Nadzieje mozna zawsze miec. Tylko za iles tam lat nie wiadomo czy EUR
    bedzie, bo juz niektorzy ekonomisci wypowiadaja sie, ze EUR zniknie za ok
    15lat.
    Niestety problemy Grecji, i reszty z PIGS ostudza zapedy Niemiec i Francji
    do poszerzania o duze kraje. Raczej nalezy oczekiwac okreslenia sposobow
    wyjscia Grecji i innych z tej strefy. Przez najblizsze lata nie bedziemy
    spelniac kryteriow wejscia do EUR, takze caly PR Tuska dotyczacy EUR ma na
    celu odwrocenie uwagi od innych istotnych rzeczy w gospodarce. Jakis czas
    temu byl gdzies artylul, ze rynki finansowe przewiduja najwczesniejsza date
    2019 wstapienia Polski do strefy, co jest ujete w cenach naszych papierow.

  • 7. Data: 2010-03-22 15:04:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 15:21:20 +0100, Valdi napisał(a):

    > Jak by euro było oparte na jakimś kruszcu (srebro bądź złoto) to może i było
    > by czego pragnąć.

    I co by ci to niby dało? Chyba, że monety byłyby złote albo srebrne. Bo jak
    się posypie to przecież i tak nikt ci tej równowartości w złocie/srebrze
    nie wypłaci. Albo ufasz, że państwo będzie regulować swoje zobowiązania
    albo nie innego wyjścia nie masz.

    --
    Kojer

  • 8. Data: 2010-03-22 15:16:34
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Kois" news:11k89jmw70lw9.dlg@kojer.kojer

    > I co by ci to niby dało? Chyba, że monety byłyby złote albo srebrne.

    O to mi właśnie chodzi, niestety to cholernie kłopotliwe rozwiązanie.

    > Bo jak się posypie to przecież i tak nikt ci tej równowartości w
    złocie/srebrze
    > nie wypłaci. Albo ufasz, że państwo będzie regulować swoje zobowiązania
    > albo nie innego wyjścia nie masz.

    Mój problem polega na tym, że ja zaufania do państwa polskiego nie mam, do
    UE również... więc jestem w kropce.

  • 9. Data: 2010-03-22 15:32:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 16:16, Valdi wrote:
> [...]
    > złocie/srebrze
    >
    > Mój problem polega na tym, że ja zaufania do państwa polskiego nie mam, do

    Zawsze mozesz wymienic oszczednosci np. na ruble ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2010-03-22 15:52:36
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:80pgssFm5oU1@mid.uni-berlin.de

    > Zawsze mozesz wymienic oszczednosci np. na ruble ;)

    przecież to jeszcze większa dziczyzna niż cała UE :)