  • 1. Data: 2010-03-22 08:16:32
    Temat: rachunek wspolny / smierc / co dalej
    Od: PP <n...@n...pl>

    jest sobie konto osobiste wspolne, wlascicielem sa malzonkowie

    jeden umiera i co dalej?

    czy ten drugi moze wyplacic cala kwote czy tylko polowe? informacje w
    banku sa sprzeczne i potrzebuje dokladnej informacji, najlepiej z
    podstawa prawna - czy okreslaja to tylko wewnetrzne regulaminy czy jakis
    przepis wyzej?

  • 2. Data: 2010-03-22 08:34:16
    Temat: Re: rachunek wspolny / smierc / co dalej
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    PP (<n...@n...pl>) ma odwage pisac:
    /ciach/

    Cztery dni temu była szczegółowa dyskusja na grupie dokładnie na ten temat,
    zajrzyj do archiwum.

    Hint: <keyword>"śmierć"</keyword>.

    k.

  • 3. Data: 2010-03-22 14:58:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PP wrote:
> [...]
    > banku sa sprzeczne i potrzebuje dokladnej informacji, najlepiej z
    > podstawa prawna - czy okreslaja to tylko wewnetrzne regulaminy czy jakis

    archiwum grupy, jak nie tu to na p.s.prawo

  • 4. Data: 2010-03-24 21:35:39
    Od: PP <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-22 09:34, kashmiri pisze:
    > PP (<n...@n...pl>) ma odwage pisac:
    > /ciach/
    >
    > Cztery dni temu była szczegółowa dyskusja na grupie dokładnie na ten
    > temat, zajrzyj do archiwum.
    >
    > Hint: <keyword>"śmierć"</keyword>.

    to nie takie proste - owa dyskusja nie podaje podstawy prawnej

    wg tego co poszukalem i poogoglalem:

    prawo bankowe nie mowi co sie dzieje z rachunkiem wspolnym na wypadek
    smierci

    wg prawa spadkowego polowa majatku zmarlej osoby wchodzi w sklad spadku
    (zakladajac ze mamy malezenstwo i wspolnote majatkowa) wiec w praktyce
    banki blokuja polowe pieniedzy

    sprawy zwykle reguluja regulaminy bankowe

    natomiast pko bank polski nie ma w regulaminach ani slowa o takiej sytuacji

    co wiec robic? jaka podstawa? i czy bank ot tak na podstawie regulaminu
    moze odmowic wyplaty? mysle, ze podstawa prawna powinna byc silniejsza,
    ale jaka?

  • 5. Data: 2010-03-24 22:15:52
    Od: z...@o...pl

    > prawo bankowe nie mowi co sie dzieje
    > z rachunkiem wspolnym na wypadek smierci

    gorzej: zabrania dyspozycji na wypadek śmierci

    > banki blokuja polowe pieniedzy

    i to jest bez sensu. Małżeństwo biznesmena z dochodami 49.000zł
    i sprzątaczki z dochodem 1.000zł, 98% wpływów od męża 2% od żony
    a bank bezczelnie blokuje połowę środków. Po prostu bandytyzm!!!

    > co wiec robic?

    założyć każdemu współposiadaczowi indywidualny darmowy
    rachunek oszczędnościowy. I żyjący wspólposiadacz niech
    sobie przeleje całość środków na jego własny i wypłaci.
    A potem niech bank zamknie rachunek wspólny (najlepiej
    bez informowania banku że współposiadacz nie żyje).
    Chcę zamknąć. Dlaczego? Bo Tak! Ale Dlaczego? Bo chcę!

  • 6. Data: 2010-03-24 23:31:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

> [...]
    > i sprzątaczki z dochodem 1.000zł, 98% wpływów od męża 2% od żony
    > a bank bezczelnie blokuje połowę środków. Po prostu bandytyzm!!!

    jaki bandytyzm? a mieli rozdzielność majątkową?
    bo jak nie to 50% z wypływów męża jest jej i 50% z wpływów żony jest jego.
    I dokładnie jego część zablokował bank.

> [...]
    > bez informowania banku że współposiadacz nie żyje).
    > Chcę zamknąć. Dlaczego? Bo Tak! Ale Dlaczego? Bo chcę!

    A to coś zmienia?
    tak czy siak kasę zmarłego trzeba będzie spadkobiercom wydać,
    niezależnie od tego na czyim koncie one sie będą znajdowały.