  • 1. Data: 2011-06-10 16:30:01
    Temat: eB - sprzetowy token GSM
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Padla mi stara nokia z tokenem eurobanku. Telefon dziala z karta sim, ale nie
    lapie zasiegu. Token (na razie) dziala, tzn podobno co jakis czas musi sie
    zdalnie synchronizowac (?), w takim wypadku leze.

    Czy jest mozliwy taki patent - kupuje starter za 5 pln, wkladam do popsutej
    nokii i mam przez rok sprzetowy token gsm. Nie chce instalowac nowego tokena na
    nowym telefonie, bo po 1sze to tez stara rozklekotana nokia, po 2gie nie chce mi
    sie jechac do oddzialu.

    P.S. Jaka nokie z java byscie polecili, funkcjonalnosc na poziomie n6100,
    trwalosc
    n3310?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2011-06-10 16:37:50
    Temat: Re: eB - sprzetowy token GSM
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:istgq9$qct$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > lapie zasiegu. Token (na razie) dziala, tzn podobno co jakis czas musi sie
    > zdalnie synchronizowac (?), w takim wypadku leze.

    Nic nie musi.

    wiatrak

  • 3. Data: 2011-06-10 16:39:17
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-10 18:30, ATZ Rzeszow pisze:

    > nowym telefonie, bo po 1sze to tez stara rozklekotana nokia, po 2gie nie
    > chce mi
    > sie jechac do oddzialu.

    1. Nie wydaje mi się, aby token musiał się dogadywać z siecią, bo byłby
    ślad w billingu, a u mnie nie ma.
    2. To się załatwia telefonicznie z BO
    3. Token, jeśli zainstalujesz na karcie pamięci, to po przełożeniu karty
    powinien nadal być zsynchronizowany. A może nawet da się skopiować z
    jego pliczkami na inną kartę, inny telefon. Robiłem to na pewno
    skutecznie w układzie "ten sam telefon, inna karta"

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2011-06-10 17:15:39
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2011-06-10 18:37, wiatrak wrote:

    > Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    > wiadomości news:istgq9$qct$1@inews.gazeta.pl...

    > Nic nie musi.

    potwierdzam - uzywam jednego tokena w nokii z zepsuta karta sim, telefon
    NIGDY nie loguje sie do sieci bo sie informacje na karcie sim rozjechaly.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2011-06-10 17:22:01
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > lapie zasiegu. Token (na razie) dziala, tzn podobno co jakis czas musi sie
    > zdalnie synchronizowac (?), w takim wypadku leze.

    Token synchronizuje się podczas logowania. Nie uruchamiać niepotrzebnie
    tokena bez logowania do banku. Po kilkukrotnym takim wygenerowaniu hasła bez
    zalogowania się na stronie banku, rzeczywiście może się rozsynchronizować

    wiatrak

  • 6. Data: 2011-06-10 18:22:59
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Token synchronizuje się podczas logowania. Nie uruchamiać niepotrzebnie

    Z czym się synchronizuje?

  • 7. Data: 2011-06-11 09:51:48
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 10 Cze, 18:30, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > Witam
    > Czy jest mozliwy taki patent - kupuje starter za 5 pln, wkladam do popsutej
    > nokii i mam przez rok sprzetowy token gsm.

    > Z.

    Jest możliwy taki "patent". Można wymieniać karty sim, aplikacja Javy
    jest powiązana tylko z danym telefonem. Aparat nie łączy się z żadną
    siecią i nie potrzebuje zasięgu,
    Od ok. 2 lat używam telefonu w który włożyłem jakąś starą nieaktywną
    kartę przypadkowego operatora (inaczej nie mogłem uruchomić tokena, bo
    telefon blokował się na komunikacie " włóż kartę sim"). Traktuję
    telefon jako token sprzętowy (bez opłat - w porównaniu z tradycyjnym).
    Gdy wylogowuję się z banku, wyłączam również telefon co pozwala mi
    ładować go nie częściej niż co 2 - 3 miesiące, a więc nie jest to
    kłopotliwa opcja.
    To o czym niektórzy tu wspominają: nie należy generować pustych haseł
    logowania bez faktycznego logowania się do systemu transakcyjnego
    banku (standardowo wewnętrzny zegar tokena jest zsynchronizowany z
    wewnętrznym zegarem w banku) bo po wielokrotnej operacji tego typu,
    zegary "rozjeżdżają się" i konieczna jest wizyta w placówce w celu
    ponownego zsynchronizowania tokena.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-06-11 16:50:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "!sp" istnei$dln$...@n...onet.pl

    > Z czym się synchronizuje?

    Z tokenem w banku. Jak dojdzie do rozsynchronizowania,
    telefonicznie można zsynchronizować oba tokeny. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-06-11 16:52:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BI" 7...@s...goog
    legroups.com

    : Gdy wylogowuję się z banku, wyłączam również telefon co pozwala mi
    : ładować go nie częściej niż co 2 - 3 miesiące, a więc nie jest to
    : kłopotliwa opcja.

    Ja też tak często ładuję swój telefon -- ale ja swego nie wyłączam. :)

    Można przez telefon.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-06-12 19:11:23
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    BI pisze:

> [...]
    > wewnętrznym zegarem w banku) bo po wielokrotnej operacji tego typu,
    > zegary "rozjeżdżają się" i konieczna jest wizyta w placówce w celu

    Nie zegary, tylko jeśli "przeklikasz" hasło logowania o numerze
    maksymalnym dopuszczalnym przez system w danej chwili, a nie zapisałeś
    sobie poprzednich żeby z nich skorzystać i się w ten sposób
    "zsynchronizować" (czyli przesunąć numer dopuszczalnego hasła o kilka od
    ostatnio wpisanego), to przez infolinię albo w oddziale podajesz liczbę
    wygenerowanych haseł logowania i "zsynchronizują" przez przesunięcie
    licznika "po drugiej stronie".