  • 1. Data: 2003-02-21 17:49:17
    Temat: dyspozycja na wypadek śmierci-pytanie
    Od: "mania" <n...@h...co.za>

    Witam!
    w kilku bankach poinformowano moją babcię ze możliwe jest zrobiienie zapisu:
    w wypadku smierci posiadacza lokaty ok.40% kwoty z tej lokaty może zostać
    wypłacone natychmiast osobie zadeklarowanej wczesniej przez posiadacza
    lokaty. Wszędzie skrupulatnie informowano też, że pieniądze te nie są objęte
    podatkiem od spadku. Na mój rozum coś nie tak bo nasze kochane państwo nie
    lubi pozbywać się dobrowolnie kasy. Ktoś się orientuje o co chodzi lub gdzie
    haczyk? Bo już mi się nie chce tłumaczyć starszej osobie ze podatek od
    spadku państwo i tak capnie bez względu na zapisy.
    pozdrawiam
    mania.

  • 2. Data: 2003-02-23 12:56:41
    Temat: Re: dyspozycja na wypadek śmierci-pytanie
    Od: s...@p...onet.pl

    Z tytułu realizacji zapisu na wypadek śmierci bank może wypłacić uposażonemu
    nie więcej niż przypadające na ostatni miesiąc przed śmiercią posiadacza konta
    dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw
    (bez wypłat nagród z zysku) ogłaszane przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego.

    Przed wypłata trzeba dostarczyć zaświadczenie z US stwierdzające uiszczenie
    podatku,dla kwot przewyższających kwotę zwolnioną od podatku (Rozporządzenie
    Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od
    spadków i darowizn. Dlatego musisz zapoznać się z ustawą i roporządzeniem, bo
    jest w niej wiele zwolnień...

    cześć