  • 1. Data: 2005-12-31 21:00:25
    Temat: czy karta Visa Classic różni się czymś od karty Visa Electron?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Nie chodzi mi o to czym się zwykle różni, tzn że zwykle jedna ma floor
    limit > 0 a druga równy 0, bo są też karty Visa Classic z zerowym floor
    limitem. Nie chodzi mi wypukłość bądź płaskość, bo Allekarta jest
    Classic a jest płaska. Chodzi mi o to czy jest jakaś różnica ściśle
    przypisana do bycia Classic czy Elektron? Bo Allekarta jest płaska i
    jest Classic na przykład. Po co w takim razie w ogóle znaczek Visa
    Elektron, wszystkie zrobić Classic i będzie mniej zamieszania.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 2. Data: 2005-12-31 21:34:15
    Od: mm <m...@m...com>

    I tak właśnie ma być od nowego roku
    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=1604
    Nowa tożsamość marki Visa obejmie również karty Visa Electron (zarówno w
    punktach sprzedaży jak i na kartach).

  • 3. Data: 2005-12-31 21:38:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Dwa pasy, niebieski i złoty, które zakreślały granice
    obecnego wzoru zastaną usunięte. Jak wykazay
    badania, były one odbierane jako elementy
    ograniczające, jednoznacznie zawężające zakres
    znaczeniowy pojęcia Visa do kart płatniczych.

    I za takie brednie na pewno ktoś ciężkie miliony zarobił 8-)

    MJ

  • 4. Data: 2006-01-01 00:56:11
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Miernik napisał(a):

    > jest Classic na przykład. Po co w takim razie w ogóle znaczek Visa
    > Elektron, wszystkie zrobić Classic i będzie mniej zamieszania.

    Gdzieniegdzie istnieją jeszcze takie wynalazki jak heble (z papierowymi
    stoplistami sprzed nie wiadomo kiedy). Chcesz heblować Electrony ;-)?
    BTW, równie dobrze można się spytać po co istnieje Maestro i do tego
    jeszcze MasterCard Electronic :-P?

    Przemek

  • 5. Data: 2006-01-01 01:49:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Miernik napisał(a):

> [...]
    > jest Classic na przykład. Po co w takim razie w ogóle znaczek Visa
    > Elektron, wszystkie zrobić Classic i będzie mniej zamieszania.

    I do tego VISA zmierza. Parametrem będzie wypukłość/płaskość :-) - a co
    za tym idzie możliwość wykonywania lub nie transakcji off-line, a
    drugim, niezależnym parametrem wykonywanie lub nie transakcji MO/TO/IO.

    Coraz więcej kart płaskich VISA nie jest już "electronami", a po prostu
    płaską Visą (nawet nie Classiciem, jak piszesz, a po prostu Visą)... Ale
    to tylko zmiana nazwy, nic ponadto.

    Podział na "electron" i "classic" powoli zaczął tracić sens. Na
    electronach pozostanie jedynie napis "electronic use only". I słusznie,
    bo moim zdaniem osobna nazwa kart elektronicznych VISA jest zupełnie
    zbędna...

  • 6. Data: 2006-01-02 12:53:22
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

> [...]

    > electronach pozostanie jedynie napis "electronic use only". I słusznie,
    > bo moim zdaniem osobna nazwa kart elektronicznych VISA jest zupełnie

    A czy uważasz, że potrzebne są Maestra i do tego na dokładkę MC
    Electonici???

    Przemek

  • 7. Data: 2006-01-02 14:06:17
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Przemyslaw Kowalik napisał(a):

    > A czy uważasz, że potrzebne są Maestra i do tego na dokładkę MC
    > Electonici???

    Jasne, że nie. Tylko czy to czasem nie jest krok w kierunku likwidacji
    marki Maestro? Tak się głośno zastanawiam...