  • 1. Data: 2005-08-18 11:34:54
    Temat: citibank KK
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Mam kartę kredytową oraz konto w Citibanku.
    Ustawiłem automatyczna spłatę zadłużenia karty z konta.
    Citi blokuje pieniądze na koncie na spłatę zadłużenia karty dzień wcześniej.
    jeżeli spłata karty przypada na poniedziałek, to bank blokuje mi na koncie
    kwotę równą wartości całej spłaty.
    jednym słowem nie mam dostepu do moich pieniedzy dużo wczesniej niz
    nastepuje rzeczywista spłata.
    prosze fachowców o odpowiedź na pytania:

    1. Czy bank musi blokować środki w przeddzień, czy na przykład mógłby to
    robić w dniu spłaty kredytu o 6 czy 8 rano?
    2. czy zgłoszenie takiego faktu do Arbitra Bankowego daje szanse na jakieś
    odszkodowanie od banku?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2005-08-18 11:52:47
    Temat: Re: citibank KK
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Aug 2005 13:34:54 +0200, w <de1roq$3sn$1@news.onet.pl>, "Jarek"
    <j...@w...pl> napisał(-a):

    > 2. czy zgłoszenie takiego faktu do Arbitra Bankowego daje szanse na jakieś
    > odszkodowanie od banku?

    Nie lepiej zwyczajnie zrezygnować z tego syfu?
    To tak jakbyś chciał podać swoją dziewczynę do sądu za wieczne awantury,
    pretensje i słoną zupę. Jak coś jest z definicji do dupy, to chyba lepiej
    zmienić model niż ulepszać na siłę o 5% ?

  • 3. Data: 2005-08-18 13:54:32
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > 1. Czy bank musi blokować środki w przeddzień, czy na przykład mógłby to
    > robić w dniu spłaty kredytu o 6 czy 8 rano?

    Citi musi, bo ma system batch'owy, tak samo blokowane są środki na np.
    przelewy z datą przyszłą czy zlecenia stałe. Taki już jest "urok" tej
    technologii

    > 2. czy zgłoszenie takiego faktu do Arbitra Bankowego daje szanse na jakieś
    > odszkodowanie od banku?

    nikt nie zmusza Cię do korzystania z automatycznej spłaty, bezzasadne
    roszczenia

  • 4. Data: 2005-08-18 18:17:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Seba"

    > Citi musi, bo ma system batch'owy, tak samo blokowane są środki na
    > np. przelewy z datą przyszłą czy zlecenia stałe. Taki już jest
    > "urok" tej technologii

    podobno citi pozwala na Polecenie Zaplaty w celu splacenia KK z
    rachunku w innym banku - czy moglibyście sprawdzic przy okazji tą
    plotkę :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2005-08-18 19:44:46
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    > podobno citi pozwala na Polecenie Zaplaty w celu splacenia KK z
    > rachunku w innym banku - czy moglibyście sprawdzic przy okazji tą
    > plotkę :-)
    > *** blad ***

    w każdej plotce jest ziarno prawdy ;)
    zewnętrzne polecenie zapłaty na kk citi jest możliwe, ale :
    1. bank "płatnik" musi polecenie zapłaty realizować (tak,tak, są takie co nie
    realizują)
    2. maksymalna kwota pz dla kk citi to 1000 euro....

  • 6. Data: 2005-08-18 19:53:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote in message

    > podobno citi pozwala na Polecenie Zaplaty w celu splacenia KK z
    > rachunku w innym banku - czy moglibyście sprawdzic przy okazji tą
    > plotkę :-)

    Jaka znowu plotka, przeciez bylo potwierdzane przez osoby, ktore korzystaja
    z tej uslugi...
    Specjanie dla niedowiarkow ;)
    http://macka.w.interia.pl/
    Znawcom 5 pierwszych cyfr identyfikatora platnosci powinna cos powiedziec
    :).

    Maciej

  • 7. Data: 2005-08-20 10:05:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "MK"

    > Specjanie dla niedowiarkow ;)
    > http://macka.w.interia.pl/

    i wszystko jasne - ładnie to w Multi widać kogo do PZ upowazniles

    Ja przenosze wszystkie PZ z Fortisa do DB
    Fortis do dzis nie umie pokazac na historii operacji kto pobiera mi
    forse przez PZ a za to pokazuje z jakiego rachunku forsa jest
    pobierana, tak jakbym tego nie wiedzial - a kasuje przy tym po 2 PLN
    za sztuke
    DB ma darmowe PZ i pokazuje przynajmniej nazwe na przelewie
    *** blad ***