  • 31. Data: 2008-03-15 23:02:51
    Temat: Re: awaria wpłatomatu mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    " 666" frhih8$gka$...@n...wp.pl

    > No cóż, w takim razie od dzisiaj w KF :-)

    Korzystam z różnych komputerów, różnych sieci, różnych serwerów
    grup dyskusyjnych i tylko słowo 'Eneuel' jest stałe, dlatego to
    właśnie słowo umieść w regułach OE -- nie zaś (na przykład) mój
    @dres m@ilowy.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 32. Data: 2008-03-16 11:06:41
    Temat: Re: awaria wpatomatu mBanku
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frhi9g$km0$1@flis.man.torun.pl...

    > "kashmiri" freu5t$a3l$...@n...interia.pl

    > Czyli:
    >
    > -- Małgosia ma piwne oczy, ale Jaś i Małgosia mają piwne oka. ;)

    > Liczba podwójna już nie istnieje i MZ nie warto jej stosować.
    > Podobnie nie istnieje już masa słów czy zwrotów.

    "oczy", "uszy", "w ręku" są więc już zakazane?

    [ciach]

    > Obowiązek jest rzeczownikiem, więc nie można mieć w obowiązku czegoś,
    > co wyraża się czasownikiem. To jakby jakaś czynność była elementem
    > rzeczy/przedmiotów.
    >
    > -- Wśród pudełek znalazłem chodzić i wiedzieć. ;)
    >
    > Powyższe może być, ale już pudełko nie może być wstążką. ;)
    >
    > Poniższe już jest błędne:
    >
    > -- Byli tam ludzie: dzieci, kobiety, mężczyźni i hipopotamy. ;)
    >
    > Ogólny zbiór (obowiązek/obowiązki) to rzeczowniki, dlaczego więc
    > jakiś szczególny jego podzbiór (wiedzieć) miałby być czasownikiem? :)

    Środek nocy, wichura wieje, samotni ludzie przez monitorami szaleją.....

    > Wracając do liczby podwójnej -- proponuję przeniesienie się na
    > polszczyznę. :)

    ... I to taką jak uczyli mnie w szóstej klasie :P

    Jak dla mnie EOT.

  • 33. Data: 2008-03-16 12:10:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "kashmiri" friut4$sdn$...@n...interia.pl

    > "oczy", "uszy", "w ręku" są więc już zakazane?

    0. Nie twierdzę, że jakieś słowa wyszły z użycia,
    lecz że liczba podwójna wyszła z użycia.
    Słowa 'oczy' czy 'uszy' niczego nie mącą.

    1. Jeśli nawet jakaś konstrukcja gramatyczna
    wyjdzie z użycia, nie musi być zakazaną.
    Podobnie jest ze słowami. Wracając do samochodów
    -- raczej nie używamy dziś słowa 'gazolina', :)
    choć zakazane nie jest, a jedynie mąci wypowiedzi.
    Oczywiście można używać tego rodzaju słów, ale nie
    na co dzień, a w szczególnych okolicznościach -- na
    przykład wówczas, gdy chcemy nawiązać do dawnych czasów.

    2. Jak już napisałem -- chcesz o tym rozmawiać, to
    idźmy na polszczyznę. Na kolejny Twój post tego
    typu raczej nie odpowiem tutaj.

    --