  • 11. Data: 2007-04-14 21:55:37
    Temat: Re: Złota kk BPH
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-04-14 23:29, Renata Gołębiowska stwierdził, że:

    > Czy teraz już wiadomo, które oddziały staną się pekao?

    Tak. Była gdzieś taka lista. Z tym, że na dziś to dość ciężki wybór.
    Z jednej strony Pekao (wprawdzie umowy o kartę nikt Ci nie zmieni, ale
    regulamin czy TOiP owszem), z drugiej BPH z nieznanym inwestorem. Mimo
    wszystko chyba bym wybrał pierwszą opcję, a w wypadku drastycznych zmian
    w ofercie po prostu przeniósłbym kartę do innego banku na podstawie
    wyciągów. Konkurencja spora...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2007-04-15 05:01:15
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2007-04-14, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    > Swoją drogą ciekawi mnie to, jakby bank zareagował na reklamację PZ do
    > karty, jeśli próbowałby to pobrać jednym obciążeniem a zadłużenie byłoby
    > powyżej 1000EUR i coś takiego nie zostałoby zrealizowane.
    > Nie spotkałem się do tej pory z zapisem regulaminu KK w którym byłoby to
    > ograniczenie.

    Bo to nie jest w regulaminie kk, a w regulaminie pz i w mBanku jest
    jasno napisane, że jak ma >1000E to nie pójdzie.

    Renata

  • 13. Data: 2007-04-15 05:48:18
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > W regulaminie karty nic o tym nie ma, poza tym coś takiego mogłoby
    > (pytanie raczej do prawników) kłócić się z opcją spłaty

    Marcinie, wydaje mi się że regulamin nie może być sprzeczny z Prawem
    Bankowym. Więc nie musi mieć takich zapisów (choć informacyjnie mógłby)
    A zapis PB jest taki

    Art. 63d.
    2. Przeprowadzenie rozliczeń poleceniem zapłaty jest dopuszczalne pod
    warunkiem:
    4) że maksymalna kwota pojedynczego polecenia zapłaty nie przekracza
    równowartości,
    przeliczonej na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank
    Polski w
    ostatnim dniu kwartału poprzedzającego kwartał, w którym dokonywane jest
    rozliczenie
    pieniężne:
    a) 1.000 euro - w przypadku gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca
    działalności
    gospodarczej,
    b) 50.000 euro - w przypadku pozostałych dłużników.

    Darek

  • 14. Data: 2007-04-15 05:50:16
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Czy teraz już wiadomo, które oddziały staną się pekao?

    http://www.pekao.com.pl/g/download/integracja/tablic
    e_oddzialy_pl.pdf

    Darek

  • 15. Data: 2007-04-15 05:51:13
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Pamiętaj, że jak wybierzesz niewłaściwy oddział, to za rok wylądujesz w
    > pekało esa.

    Raczej w tym roku

    Darek

  • 16. Data: 2007-04-15 08:19:14
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-04-15 07:01, Renata Gołębiowska stwierdził, że:

    > Bo to nie jest w regulaminie kk, a w regulaminie pz i w mBanku jest
    > jasno napisane, że jak ma >1000E to nie pójdzie.

    Tyle, to ja wiem. Pytanie jak to się ma do regulaminu karty, w którym
    jest napisane, że "nastąpi spłata całości zadłużenia". Chyba, że
    faktycznie bank wystawi kilka PZ na całość kwoty.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 17. Data: 2007-04-15 08:22:03
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-04-15 07:48, Darek stwierdził, że:
    > Marcinie, wydaje mi się że regulamin nie może być sprzeczny z Prawem
    > Bankowym. Więc nie musi mieć takich zapisów (choć informacyjnie mógłby)
    > A zapis PB jest taki

    Wiem Darku.
    PZ ma swoje ograniczenia, a w regulaminie karty (niech już będzie ten
    BPHowski) jest wyłącznie informacja o tym, że nastąpi całkowita spłata
    karty.
    Jak się ma jedno do drugiego, to raz. Dwa, w regulaminie karty jest
    informacja o spłacie, nie ma zaś wskazania tego, że nastąpi to PZ.
    Do regulaminu PZ też regulamin KK nie odsyła. Albo więc bank wystawia
    kilka PZ na całość zadłużenia, albo nie pobierze kwoty i doliczy opłaty
    karne. Trzeba będzie chyba to sprawdzić ;-)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 18. Data: 2007-04-15 13:15:44
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > karne. Trzeba będzie chyba to sprawdzić ;-)

    Trzeba ;-)

    Darek

  • 19. Data: 2007-04-15 17:50:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2007-04-14, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
> [...]
    > wszystko chyba bym wybrał pierwszą opcję, a w wypadku drastycznych zmian
    > w ofercie po prostu przeniósłbym kartę do innego banku na podstawie

    Ciężko to zrobić z odległości paru tysięcy kilometrów:)
    Niestety widzę, że oddział, do którego mam najbliżej ma być wcielony i
    niepokoi mnie, co wtedy zrobią mi z kartą i pz do niej.

    Renata

  • 20. Data: 2007-04-15 18:11:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.04.2007 Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał/a:

    > Ciężko to zrobić z odległości paru tysięcy kilometrów:)
    > Niestety widzę, że oddział, do którego mam najbliżej ma być wcielony i
    > niepokoi mnie, co wtedy zrobią mi z kartą i pz do niej.

    Z tego, co słyszałem, to w OZ dają na dzień dobry karty z limitami, o które
    w Polsce VIP musi się postarać. Proponuję iść tą drogą. Prowizja za
    przewalutowania w przypadku intensywnego użytkowania polskiej karty będzie
    taka, że będzie opłaciło Ci się przelewać kasę z Polski do Australii i
    używać ich karty. Albo prawie opłaciło, co w kontekście braku wszelkich
    innych kłopotów związanych z załatwianiem ew. spraw formalnych w
    kaczolandzie, i tak będzie warte rozważenia.

    No chyba, że naprawdę potrzebujesz polskiej karty, rozliczanej w
    złotówkach.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/