  • 1. Data: 2007-05-21 10:37:02
    Temat: Zdolność kredytowa a KK
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Jak wpływa karta kredytowa na zdolność kredytową? Tak jak posiadanie
    zobowiązania/kredytu na limit karty?

    Jak przy tym wypada mbank. Tam sobie limit w każdej chwili mogę zmienić.

    R.

  • 2. Data: 2007-05-21 10:41:06
    Temat: Re: Zdolność kredytowa a KK
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "Robert.I" <b...@K...pl> napisał(a):
    > Jak wpływa karta kredytowa na zdolność kredytową? Tak jak posiadanie
    > zobowiązania/kredytu na limit karty?
    >
    > Jak przy tym wypada mbank. Tam sobie limit w każdej chwili mogę zmienić.
    >
    > R.

    Właśnie przerabiam ten temat. Generalnie banki biorą do obliczeń 5%
    wartości limitu. Jeżeli masz kartę z limitem 5000 zł to dla banku tak
    jakbyś spłacał miesięczną ratę kredytu w wysokości 250 zł. O tyle zwiększa
    się wartość miesięcznych zobowiązań.

    Niektóre banki interesuje również czy spłacasz 100% zadłużenia czy
    korzystasz z kredytu kartowego. Oczywiście ta pierwsza opcja jest milej
    widziana ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-21 10:54:42
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > "Robert.I" <b...@K...pl> napisał(a):
    > Właśnie przerabiam ten temat. Generalnie banki biorą do obliczeń 5%
    > wartości limitu.

    Pytanie którego limitu.
    Teoretycznie możliwego, czy aktualnie przydzielonego?

    R.

  • 4. Data: 2007-05-21 10:58:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Pytanie którego limitu.
    > Teoretycznie możliwego, czy aktualnie przydzielonego?
    >
    > R.

    Przydzielonego oczywiście.

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-05-21 11:17:56
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > Przydzielonego oczywiście.
    > pozdr.
    > RobertS

    Fajne pole do manipulacji....

    R.

  • 6. Data: 2007-05-21 11:30:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert.I pisze:
    [...]

    > Fajne pole do manipulacji....

    Możesz rozjaśnić ? Co to jest "teoretycznie możliwy" limit w tym wypadku
    i dlaczego jest to pole do manipulacji ?
    KJ

  • 7. Data: 2007-05-21 11:54:25
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Możesz rozjaśnić ? Co to jest "teoretycznie możliwy" limit w tym wypadku
    >
    > i dlaczego jest to pole do manipulacji ?
    > KJ

    również mnie to zaintrygowało...moze jakis przyklad?

    pozdr.
    RS

  • 8. Data: 2007-05-21 12:11:28
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > również mnie to zaintrygowało...moze jakis przyklad?
    > pozdr.
    > RS

    Ubiegasz się o KK w mbanku. Banku mówi: masz możliowść otrzymania KK z
    limitem 15k.
    Ja mówię, nie dziękuję, wystarczy 10k.

    Żyjemy sobie z tym limitem.

    Przychodzi czas kredytowania. Biorę kredyt.
    Rano wchodzę do mbanku i zmniejszam sobie limit KK z 10k na 1k.

    Nie skłamię jeśli powiem, że KK ma limit 1k.

    Po udzieleniu kredytu zwiększam sobie do 20k (bo akurat system na to
    pozwala...)

    Ani razu nie skłamałem.

    R.

  • 9. Data: 2007-05-21 12:22:01
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert.I pisze:
> [...]
    >
    > Żyjemy sobie z tym limitem.
    >
    > Przychodzi czas kredytowania. Biorę kredyt.
    > Rano wchodzę do mbanku i zmniejszam sobie limit KK z 10k na 1k.
    Jaki limit ? Kredytowy czy transakcyjny?

    > Nie skłamię jeśli powiem, że KK ma limit 1k.

    > Po udzieleniu kredytu zwiększam sobie do 20k (bo akurat system na to
    > pozwala...)

    Hm. Bardzo wątpię. Czy ktoś mający kartę w mBanku może potwierdzić ?
    KJ

  • 10. Data: 2007-05-21 12:27:17
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Rano wchodzę do mbanku i zmniejszam sobie limit KK z 10k na 1k.
    >
    > Nie skłamię jeśli powiem, że KK ma limit 1k.

    nie skłamiesz, zgadza sie, ale jaki limit mBank zglosi do BIKu?
    1k czy 10kzl?
    wedlug mnie 10k i to, ze zmieniles na nizszy nie ma juz znaczenia...

    > Po udzieleniu kredytu zwiększam sobie do 20k (bo akurat system na to
    > pozwala...)

    pozwala?
    przeciez bank wyznaczyl max limit na 15kzl to skad nagle zwiekszyles do
    20kzl, dlaczego od razu nie do 100kzl?

    a co z innymi bankami, w ktorych nie ma mozliwosci takiego "manipulowania"
    limitem?

    pozdr.
    RobertS