  • 1. Data: 2007-12-14 17:07:46
    Temat: Zdolność kredytowa
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Przypuśćmy, że mam pracę stałą i bank wyliczył mi zdolność kredytową na
    250 tys. zł. Biorę kredyt 240 tys., kupuję mieszkanie za 240 tys. i od
    razu to mieszkanie wynajmuję za kwotę, która pokrywa w całości ratę
    miesięczną + lekki zysk. Czy bank da mi następny kredyt na zakup
    następnego mieszkania za podobną kwotę?

  • 2. Data: 2007-12-14 17:39:23
    Temat: Re: Zdolność kredytowa
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Poldekk napisał(a):
> [...]
    > razu to mieszkanie wynajmuję za kwotę, która pokrywa w całości ratę
    > miesięczną + lekki zysk. Czy bank da mi następny kredyt na zakup

    Nie. Najem to dosyc niepewny dochod. Poza tym w BIK bedzie widnial taki
    kredyt, wiec obnizy to zdolnosc jaka posiadasz praktycznie do zera.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-12-14 18:33:58
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > miesięczną + lekki zysk. Czy bank da mi następny kredyt na zakup
    > następnego mieszkania za podobną kwotę?

    Raczej nie
    Zazwyczaj liczy sie stałośc dochodu. Pewnie uzyskiwanie w ten sposób przez
    minimum 6 m-cy lub 1 rok będzie wymagane. To już zależy od konkretnego
    banku. Aczkolwiek sprawdziłbym ofertę Noble banku - coś o uszy mi się obiło
    o ofercie dla wynajmujących mieszkanie.

    Darek

  • 4. Data: 2007-12-14 18:37:39
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    Poldekk pisze:

> [...]
    > razu to mieszkanie wynajmuję za kwotę, która pokrywa w całości ratę
    > miesięczną + lekki zysk. Czy bank da mi następny kredyt na zakup

    Jeśli bank uzna taki dochód, to może da. Trzeba go spytać. Ale może nie
    uznać, bo trudno to udokumentować i nie wiadomo czy wynajmujący nie
    wypną się nagle i nie przestaną płacić.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 5. Data: 2007-12-14 20:49:54
    Od: aa <a...@a...pl>

    Poldekk wrote:
> [...]
    > razu to mieszkanie wynajmuję za kwotę, która pokrywa w całości ratę
    > miesięczną + lekki zysk. Czy bank da mi następny kredyt na zakup

    W ten sposób - nie da.

    Zwróć się do banku o kredyt hipoteczny na zakup mieszkania pod wynajem.
    IIRC to PKO i ING udzielają takich kredytów. Wtedy do zdolności liczy
    się również część kasy z kwoty wynajmu. Oprocentowanie jest trochę
    wyższe niż przy normalnym kredycie hipotecznym.

  • 6. Data: 2007-12-16 16:36:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Poldekk pisze:
> [...]
    > razu to mieszkanie wynajmuję za kwotę, która pokrywa w całości ratę
    > miesięczną + lekki zysk. Czy bank da mi następny kredyt na zakup

    Od razu - nie. Po roku i jeśli wynajem masz na umowę - może. Zależy od
    banku.