  • 1. Data: 2005-03-05 13:18:27
    Temat: Zamkniecie konta po smierci
    Od: Patryk <b...@b...pl>

    Witam

    Moja mama chciałaby zamknąć konto (ROR) po zmarłej babci, chce
    wykorzystać zapis z art. 57 pkt. 1.1 mówiący o kosztach pogrzebu:

    "1) kwotę wydatkowaną na koszty pogrzebu posiadacza rachunku - osobie,
    która przedstawi rachunki stwierdzające wysokość poniesionych przez nią
    wydatków - w wysokości nie przekraczającej kosztów urządzenia pogrzebu
    zgodnie ze zwyczajami przyjętymi w danym środowisku"

    Bank chce zatrzymać oryginały rachunków, czy ma do tego prawo?
    Twierdzi również, że na rachunkach musi znajdować się zapis "zapłacono
    gotówką" (rachunek uproszczony nie posiada takiego pola). Czy ma rację?
    Na w/w rachunku znajduje się oczywiście imię i nazwisko mamy.

    Patryk

  • 2. Data: 2005-03-05 13:29:01
    Temat: Re: Zamkniecie konta po smierci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gotówką" (rachunek uproszczony nie posiada takiego pola). Czy ma rację?
    > Na w/w rachunku znajduje się oczywiście imię i nazwisko mamy.

    O ile zatrzymanie oryginałów rachunku załóżmy miało by taki sens, by ktoś z
    tym oryginałem nie chodził po różnych bankach - bo innego nie widzę, to
    równie dobrze mogą zatrzymać kserokopię, a na oryginale uczynić wzmiankę, że
    wypłacono pieniądze z rachunku.

    Co do obowiązku zapłaty gotówką, to już zupełnie nie wiem o co im może
    chodzić. Jak ktoś zapłacił kartą, albo przelewem z konta, to niby z jakiego
    powodu ma nie być to honorowane? A może im chodzi o wzmiankę, ze zapłacono w
    ogóle? No bo zapis mówi o wypłacie kwoty już wydatkowanej, a co do zasady
    sam rachunek może nie być jeszcze zapłacony.

    Moim zdaniem pracownik banku nie ma racji i jednak uderzył bym szczebel
    wyżej - kierownik sali, dyrektor oddziału.

  • 3. Data: 2005-03-05 13:48:12
    Od: Patryk <b...@b...pl>

    Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

> [...]
    > ogóle? No bo zapis mówi o wypłacie kwoty już wydatkowanej, a co do zasady
    > sam rachunek może nie być jeszcze zapłacony.
    Wydawało mi się, że rachunku nie można otrzymać bez zapłaty. W takim
    razie, w jaki sposób mogę dowieść, że posiadany rachunek jest zapłacony?

  • 4. Data: 2005-03-05 21:41:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 05 Mar 2005 14:48:12 +0100, Patryk <b...@b...pl> wrote:

    >Wydawało mi się, że rachunku nie można otrzymać bez zapłaty. W takim
    >razie, w jaki sposób mogę dowieść, że posiadany rachunek jest zapłacony?

    dzięki towarzyszącemu mu dokumentowi KP lub dzięki wzmiance "zapłacono
    gotówką". Nie słyszałeś o kredycie kupieckim, zapłacie przelewem itp.?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2005-03-05 21:59:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 05 Mar 2005 22:41:12 +0100, Jarek Andrzejewski naskrobał(a):

    > dzięki towarzyszącemu mu dokumentowi KP lub dzięki wzmiance "zapłacono
    > gotówką". Nie słyszałeś o kredycie kupieckim, zapłacie przelewem itp.?

    Zapłaci kartą i nie otrzyma ani KP ani 'zapłacono gotówką'.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-03-05 23:01:04
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dokładnie tak - tym bardziej, że oryginały mogą się jeszcze przydać w urzędzie
    skarbowym...
    JaC

  • 7. Data: 2005-03-06 00:18:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > dzięki towarzyszącemu mu dokumentowi KP lub dzięki wzmiance "zapłacono
    > gotówką". Nie słyszałeś o kredycie kupieckim, zapłacie przelewem itp.?

    A jak gość zapłaci przelewem? Generalnie, to na rachunku wystarczy wzmianka,
    ze zapłacono. Forma płatności moim zdaniem nie ma żadnego znaczenia.

  • 8. Data: 2005-03-06 14:20:21
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    ale wydruk z POS dostanie.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2005-03-06 17:43:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale wydruk z POS dostanie.

    Ale oni chcą adnotacji "zapłacono gotówką". Jakby żądali jakiegokolwiek
    dowodu uregulowania należności, to bym rozumiał. Wystarczył by wydruk z POS,
    potwierdzenie przelewu, albo cokolwiek innego.

  • 10. Data: 2005-03-06 19:58:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 6 Mar 2005 18:43:17 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >dowodu uregulowania należności, to bym rozumiał. Wystarczył by wydruk z POS,
    >potwierdzenie przelewu, albo cokolwiek innego.

    ja odpowiadałem na pytanie "w jaki sposób mogę dowieść, że posiadany
    rachunek jest zapłacony". To, ze bank domaga się dowodu zapłaty
    gotówką nie ma chyba żadnego umocowania prawnego. Swoją drogą - gdyby
    nie okoliczności - ROTFL, że instytucja żyjąca z obrotu bezgotówkowego
    żąda zapłaty gotówką.
    --
    Jarek Andrzejewski